احتمال تاخیر در عرضه آیمک نسل جدید تا ۲۰۱۳

در ماه گذشته٬ سری جدید آیمک در کنفرانس اپل رونمایی شد٬ آیمک نسل جدید با یک طراحی جدید و بسیار نازک معرفی شد. فیل شیلر در جریال معرفی آیمک اعلام کرد که مدل ۲۱ اینچی این محصول زیبا در ماه نوامبر برای فروش آماده خواهد شد و مدل ۲۷ اینجی نیز در ماه دسامبر در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت٬ اما به نظر مشکلات شرکت های تولید کننده محصولات اپل در عرضه محصولات تمامی ندارد. اپل تقریبا به علت مشکلات تولید کنندگان در ساخت آیفون ۵ به جواب دهی با خواست بازار کاملا ناتوان شده بود و همین امر یکی از مهمترین دلایل سقوط سهام اپل بود٬ هرچند که به تازگی مدیر عامل فاکسون از پیشرفت روند تولید آیفون ۵ خبر داد و سپس زمان تحویل دادن این محصول به مشتریان از ۳ تا ۴ هفته به ۲ تا ۳ هفته کاهش یافت٬ اما به نظر مشکلات در بخش های دیگر تولیدی اپل نیز هنوز وجود دارد. براساس شایعات منتشر شده توسط سایت فرانسوی MacBidouille به علت مشکلاتی که در ساخت صفحه نمایش های آیمک نسل جدید که به طور باورنکردنی نازک است این محصول با یک تاخیر چند ماهه عرضه می شود و بدتر از آنکه جای خالی این محصول در فروشگاه های اپل برای فروش محصولات در تعطیلات پایان سال که اپل حساب ویژه ای روی این فروش باز کرده است٬ احساس خواهد شد. صفحه نمایش آیمک های جدید که مشکل اصلی کارخانه های خط تولید است٬ به طور باورنکردنی نازک و با کیفیت است و در مقابل نمایشگر های قدیمی نیز از بازتاب نور بسیار کمتری برخوردار است. 

 

مشکل بزرگ خط تولید محصولات اپل به این علت به وجود آمده است که تقریبا تمامی محصولات اپل در سال ۲۰۱۲ کاملا از نظر طراحی بروز رسانی شده اند و هر بروز رسانی بزرگ در هر دیوایس نیازمند خط تولید جدید است که به نظر حداقل برای ایفون ۵ ٬ آیپد مینی و آیمک ها اوضاع بر طبق پیش بینی ها پیش نرفته است. امسال از سری آیفون ها٬ آیفون ۵ با یک طراحی جدید و روند ساخت بسیار سخت ( بر طبق گفته رئیس کارخانه فاکسون ) منتشر شده است٬ از سری آیپاد ها٬ آیپاد تاچ و آیپاد نانو با یک طرح کاملا جدید روبرو شدند و از سری مک ها نیز٬ مک بوک پرو رتینا در دو سایز ۱۳ و ۱۵ اینچی و آیمک نسل جدید٬ از یک طراحی کاملا جدید پیروی می کنند. امسال سال بزرگی برای اپل در ارائه محصولات بی نظیر بود اما بروز رسانی تمامی محصولات در یک سال٬ نیازمند بروز رسانی تمامی خط تولید ها است و به نظر اپل و شرکایش به ویژه فاکسون در بروز راسانی تمامی خط تولید ها با مشکلاتی روبرو شده اند. 
در حال امیدوار هستیم که در ۱۵ روز باقی مانده از ما نوامبر در فروشگاه آنلاین اپل٬ این محصول زیبا را ببینیم اما براساس شایعات تا اوایل ۲۰۱۳ این امر ممکن پذیر نیست.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. berahim

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    بازم مشکل تولید! امیدوارم این کمبود بازار بیشتر از این روی سهام اپل تاثیر نذاره

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights