Xbox Music رقیبی برای iTunes!

این هفته Xbox music عرضه خواهد شد. یک سرویس جدید برای انتقال انواع فایل های صوتی به دستگاه های شرکت میکروسافت، شامل PCهایی که از ویندوز ۸ استفاده می کنند. رقابت Apple و میکروسافت، با عرضه این سرویس به مرحله جدیدی وارد می شود، چرا که بسیاری، این سرویس را رقیب iTunes می دانند.
سرویس Xbox Music فعلا مختص دستگاه هایی است که از ویندوز ۸ یا ویندوز فون ۸ استفاده می کنند. البته باید Xbox 360 را نیز به لیست بالا اضافه کرد. Gizmodo امروز بررسی Xbox Music را منتشر کرد.
اگر از سرویس رایگان Xbox Music استفاده کنید، می توانید بدون هیچ محدودیتی آهنگ های موجود در Xbox Music را به PC یا تبلت مبتنی بر ویندوزتان انتقال دهید. علاوه بر این، کاربرانی که ماهیه ۱۰ دلار بپردازند، قادر خواهند بود آهنگ ها را به کنسول بازی Xbox 360 هم منتقل کنند. سرویس تجاری Xbox Music بسیار شبیه Spotify است. ابن سرویس اجازه دسترسی رایگان به فایل های موسیقی را به کاربران Desktop می دهد، اما برای استفاده این سرویس در موبایل و تبلت باید حق عضویت پرداخت شود.
به گفته Kyle Wagner سرویس رایگان Xbox Music فقط برای شش ماه در دسترس است. تمدید این مدت دور از انتظار نیست و به تعامل میکروسافت و ناشران آلبوم های موسیقی بستگی دارد.
برای فایل های صوتی که از داخل رایانه یا تبلت به Library اضافه می شوند، Xbox Music شبیه به Google Play Music و تا حدی هم مشابه با iTunes Match عمل می کند. اگر آنچه شما آپلود کرده اید، در مجموعه XBM نیز موجود باشد، قابل انتقال از اینترنت خواهد بود. ایراد بزرگ این رویه اینجاست که امکان انتقال فایل هایی مانند یک سخنرانی ضبط شده، فعلا وجود ندارد.
Xbox Music پلیر اصلی ویندوز ۸ خواهد بود. چنانچه ویندوز با حساب کاربری Live و کارت اعتباری فعال شده باشد، حالت رایگان تنها با یک کلیک فعال می شود.
سه شنبه هفته جاری، Xbox Music برای کنسول بازی Microsoft عرضه خواهد شد. عموم کاربران نیز پس عرضه ویندوز ۸ در ۲۶ اکتبر قادر به استفاده از این سرویس خواهند بود.
این سرویس جدید در حالی توسط میکروسافت معرفی شده است که Apple در حال رایزنی برای راه اندازی یک رادیو اینترنتی است. گفته می شود اپل به دنبال مجوزی است که به کمک آن کاربران بتوانند یک رادیو شخصی سازی شده همانند Pandora داشته باشند.
البته به نظر می رسد رایزنی های اپل برای راه اندازی رادیو اینترنتی در حال حاضر متوقف شده است. گفته می شود Apple با Sony، بزرگترین تولیدکننده آلبوم های موسیقی در جهان، به توافق نرسیده است.
سرویس رادیو اینترنتی اپل توسط ایستگاه های مجازی و از طریق Web browser یا اپلیکشن های iOS در دسترس خواهد بود. استفاده از این سرویس رایگان خواهد بود. به همین دلیل تبلیغات تجاری از طریق پلتفرم iAd در این سرویس وجود دارند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.