دنیای تکنولوژی در هفته ای که گذشت – شماره ۷

با سلام خدمت کاربران گرامی انجمن تخصصی آیفون

همانند هفته های قبل، شما را به مطالعه گزیده ای از اخبار هفته گذشته دعوت می کنیم.

ابتدا موضوعات مربوط به نمایشگاه IFA در هفته ای که گذشت :

 

مطالبی که در این هفته نامه خواهیم داشت: 

 

  • آیفون ۵ و آیپد مینی در میان ۸ محصول اپل تا پایان سال ۲۰۱۲
  • پردازنده آیفون نسل ششم در هاله ای از ابهام
  • مذاکرات تیم کوک و همتای گوگلی خود ، لری پیج بر سر “پتنت” ها
  • به وجود آمدن سوالاتی در مورد آینده تکنولوژی بعد از دادگاه اپل و سامسونگ
  • دفترچه ی اموزشی اپل برای کارمندان اپل استور ؛ ازمنع استفاده در بعضی لغات تا استفاده از زبان بدن !
  • آیا پیروزی اپل بر سامسونگ، میتواند منجر به پیروزی در برابر اندروید شود؟
  • اولین تاثیر دادگاه بر روی سامسونگ و ورود گوگل به صحنه
  • سامسونگ در حال آماده سازی یک شکایت از اپل
  • شکست بزرگ سامسونگ در مقابل اپل در دادگاه
  • طرح جدید جستوجو اپلیکیشن ها در App Store در iOS 6
  • تمامی امکاناتی که امکان دارد در ایفون جدید باشد را در یک اینفوگراف ببینید
  • اپل به دنبال ممنوعیت فروش ۸ اسمارت فون سامسونگ !
  • عکسی از نمای جلویی ایفون:تغییر مکان دوربین جلو و احتمال اضافه شدن nfc
  • ایفون جدید ۲۱ سپتامبر توسط دو اپراتور Verizon و At&t عرضه می شود


 

  • آیفون ۵ و آیپد مینی در میان ۸ محصول اپل تا پایان سال ۲۰۱۲


کنفرانس جهانی برنامه نویسان اپل را به یاد دارید؟ تیم کوک مدیر عامل اپل در پایان کنفرانس نوید سالی پر از محصول شگفت انگیز را از اپل داد. بر طبق پیش بینی های معمول تا پایان سال ٢٠١٢ باید شاهد نسل بعدی آیفون، اعضای جدید خانواده آیپاد و و آی مک های جدید باشیم. اگر شایعه آیپد مینی را کنار گذاریم، محصولاتی نامبرده جزئی از روند کاری اپل است که از سال ٢٠٠٧ هرساله در حال تکرار است خواهد بود، اما آیا اینها تمامی آن چیزی است که تیم کوک وعده آنرا داد؟ آیا با تکرار یک روند عادی، یک سال پر از محصول که اپل وعده آنرا داد محقق می شود؟ بعید است چنین باشد و شاید هنوز بازی اپل در سال ٢٠١٢ شروع نشده باشد

Ming-Chi Kuo آنالیزور تایلندی که سابقه زیادی در انتشار اخبار پیش از موعد اپل با استفاده از منابعش دارد در طی گزارشی اعلام کرد که نسل بعدی آیفون ( به گفته ایشون آیفون ۵ ) و آیپد مینی تنها دو محصول از هشت محصول اپل هستند که در سال ٢٠١٢ خواهیم دید. 
بر طبق گفته Ming-Chi Kuo در ماه سپتامبر همه ما منتظر ارائه آیفون ۵ هستیم اما در این ماه محصولات دیگری مانند مک بوک پرو رتینا ١٣ اینچی، نسل جدید آیپاد تاچ ها و همچنین آیمک ٢١ اینچی منتشر خواهد شد، در واقع ماهی که امروز روز اول آن است ماه بسیار شلوغی برای اپل و کاربرانش خواهد بود.
و اما در ماه اکتبر، اپل در کنفرانسی جهت معرفی یک آیپد ٧.٨۵ اینچی که به نام آیپد مینی شناخته می شود معرفی خواهد کرد و علاوه بر آن شاهد عرضه نسل جدید آیپاد نانو ، آیپد نسل سوم تغییر داده شده و آیمک ٢٧ اینچی خواهیم بود. براساس گفته این آنالیزور تایوانی، اپل به دلیل برخی مشکلات در ساخت و مونتاژ محصولات پاییز شلوغی را پیش رو دارد، به این دلیل که بعضی از این محصولات برای انتشار در سه ماهه دوم ٢٠١٢ برنامه ریزی شده بودند اما مشکلاتی که در خط تولید و مونتاژ آنان پیش آمد تاریخ انتشار آنان را با یک وقفه چند ماهه مواجه کرد.

در مورد نسل بعدی آیفون مشکل اصلی صفحه نمایش این محصول بود که اپل انتظار استفاده از آن را برای آیفون ۵ داشت. در مورد آیپد مینی موضوع اصلی قرار دهی یک صفحه نمایش بسیار نازک جهت هرچه نازک تر بون دستگاه بود و پیرامون آیپد نسل سوم تغییر یافته٬ این آنالیزور تایوانی اصلی ترین تغییر آیپد نسل سوم را تغییر داک کاکنتور به داک ۹ پینی می داند اما براساس منابع دیگر و خبر های گذشته٬ اگر آیپد نسل سومی تغییر یافته ای در کار باشد٬ اصلی ترین تغییر آن تغییری است که جهت کمتر کردن گرمای این دیوایس انجام می شود. .
نسل جدید آیپاد تاچ نیز دارای یک طراحی کاملا جدید خواهد بود و به مانند آیفون از تکنولوژی جدید صفحه نمایش و داک کانکتور ۹ پینی بهره خواهد برد و البته بهمراه افزایش قدرت پردازنده . در مورد آیپاد نانو نیز اصلی ترین تغییر اضافه شدن چیپ وای فای به آن است که این چیپ امکان دانلود موسیقی از آیتونز استور و iCloud را برای این دستگاه کوچک فراهم می کند. مشکل اصلی در آیپاد نانو قرار دهی چیپ وای فای در این دیوایس کوچک بود که Ming-Chi Kuo اعتقاد دارد اپل بر این مشکل غلبه کرده است و آیپاد نانو نسل جدید برای عرضه در ماه اکتبر آماده است. 
در آخر پیرامون دیوایس جدید مک٬ مک بوک پرو رتینا ۱۳ اینچی به مانند ۱۵ اینچی دارای یک طراحی پیشرفته تر خواهد بود و با قیمتی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار عرضه خواهد شد و دلیل تاخیر این محصول نیز مشکلات اپل جهت پاسخگویی به تقاضای مشتریان بود. همانطور که می دانید مک بوک پرو رتینا ۱۵ اینچی با استقبال بی نظیری مواجه شد و تقریبا در یک برهه زمانی این محصول در تمامی اپل استور های جهان قابل دسترس نبود و اپل با تاخیر ۳ تا ۴ هفته ای توانایی ارسال این نسل را به مشتریان داشت٬ بنابراین اپل با پیش بینی این وضع زمان عرضه نسخه ۱۳ اینچی را به تاخیر انداخت. 
و اما در مورد iMac ٬ Ming-Chi Kuo معتقد است که imac های نسل جدید دارای صفحه رتینا نخواهند بود و با یک طراحی جدید با صفحه نمایش با کیفیت تر و سخت افزار قوی تر عرضه خواهد شد. برای iMac ها نیز اپل مشکلاتی در تولید صفحات ۲۷ اینچی داشت بنابراین پیش بینی می شود با یک وقفه ۶ تا ۸ هفته ایمک ۲۷ اینچی روانه بازار شود. 

در نهایت می توان گفت راه زیادی از آنچه تیم کوک در wwdc 12 به آن اشاره کرد هنوز مانده است و اپل با محصولات بیشتر احتمالا روز های خوبی را در بازار پر سود تعطیلات آخر سال خواهد داشت

 

  • پردازنده آیفون نسل ششم در هاله ای از ابهام


تا کنون اطلاعات مربوط به قطعات زیادی از آیفون نسل ششم به بیرون درز کرده است، اما در مورد پردازنده این تلفن همراه محبوب شایعات کمتری در اخبار می شنویم. البته این به این معنی نیست که هیچ گونه حدس و گمانی در این ارتباط وجود ندارد. از این دست می توان به چیپ A5، مشابه آن چه در آیپد ۲ بهینه دیدیم، چیپ A5X، مشابه چیپ آیپد نسل سوم و در نهایت پردازنده نسل جدید A6 اشاره کرد.
تا کنون عکس های زیادی از برد iPhone 5 به بیرون درز کرده است، منتها کیفیت بد یا پوشیده بودن برخی قسمت های این عکس ها مانع از شناسایی دقیق این پردازنده شده است.
Sony Dickson که بسیاری از عکس های لو رفته قطعات آیفون توسط او منتشر شده است، عکسی را در صفحه ت.و.ی.ی.ت.ر خود منتشر کرده است که قطعا برد اصلی آیفون جدید است. در این عکس کلمه “A6” بر روی چیپ اصلی آیفون حک شده و به وضوح قابل مشاهده است.

از آن جایی که احتمال دستکاری عکس وجود دارد، اصلی بودن آن در هاله ای از ابهام قرار دارد و به خاطر کوچک بودن اندازه عکس، نوشته های ریز روی چیپ قابل خواندن نیستند. با این وجود این اولین عکسی است که پردازنده iPhone 5 در آن کاملا واضح است.

عکس بالا، نمونه بزرگ تر عکس اول است که وضوح بیشتری دارند. این عکس احتمال این که واقعا پردازنده آیفون جدید از نسل A6 باشد را قوت می بخشد. با این وجود هنوز اصلی بودن عکس ها صد در صد تایید نشده است.

 

  • مذاکرات تیم کوک و همتای گوگلی خود ، لری پیج بر سر “پتنت” ها


مذاکرات تیم کوک و همتای گوگلی خود ، لری پیج بر سر “پتنت” ها !

طبق اخبار منتشر شده توسط خبر گذاری Reuters ، کوک و پیج هفته ی گذشته تماسی تلفنی با هدف مذاکره بر سر پتنت ها داشته اند و این مذاکرات تلفنی در هفته های اتی ادامه خواهد داشت .
همچنین بر اساس گزارشات گروهی از مدیران رده پایین تر از هر دو کمپانی مشغول مذاکره بر سر این مورد هستند . 

گوگل و اپل تا به حال در دادگاه مقابل یکدیگر ظاهر نشده اند اما در عوض اپل بصورت مستقیم با دارندگان مجوز آندروید مانند HTC, سامسونگ و موتورلا دعوای های قضایی داشته است. البته شرکت موتورلا دیگر جزوی از گوگل به حساب می آید. 

مدیر ارشد سابق اپل ، استیو جابز ، اندروید را یک “محصول دزدی ” خوانده بود و به نویسنده ی کتاب بیوگرافی خود گفته بود از تمام منابع و امکانات اپل برای نابودی اندروید کمک خواهد گرفت .
در سخنانش با اریک اشمیت مدیر ارشد گوگل گفته بود ؛”من به پول شما هیچ احتیاجی ندارم ، پول زیادی در دست دارم ، اگر ۵ بیلیون دلار هم به من پیشنهاد دهید نمیپذیرم من فقط میخواهم به استفاده از ایده های ما در اندروید پایان دهید” . 

با اینکه سیستم عامل اندروید در حالت کلی بر پایه ی Linux و JavaMe بنا شده ، اپل مدعی است اندروید از هسته های تکنولوژی انحصاری اپل در ای او اس تخطی کرده است . لازم به ذکر است که دولپر پیشین اندروید اندی روبین در در ده ی ۱۹۹۰ در شرکت اپل مشغول به کار بوده است.

 

همچنین اپل بر این نکته که اندروید در چندین مورد از رابطه ی کاربری یا اینترفیس ای او اس کپی برداری کرده است پافشاری میکند . با وجود اینکه اپل از ابتدای سیستم عامل ای او اس انرا با ساپورت سیستم های قترتمند گوگل همچون گوگل سرچ ، نقشه ها و سیستم تماشای ویدیوی یوتیوب در هم امیخته بود اما در ماه های اخیر سعی در کم کردن این وابستگی به گوگل داشته همانطور که در خبر ها شنیدیم برنامه ی Google maps از ای او اس ۶ حذف شده و بجای آن نقشه های مخصوص اپل اضافه شده است.

 

  • به وجود آمدن سوالاتی در مورد آینده تکنولوژی بعد از دادگاه اپل و سامسونگ


بعد از پایان دادگاه میان اپل و سامسونگ همگی متوجه شدند که ثبت اختراع ها بی مورد نیست و می تواند آینده یک شرکت را رقم بزنند. حالا سوالاتی در مورد آینده تکنولوژی و حق اختراع پیش آمده است.

دلایل متعددی باعث پیروزی اپل بوده اند. اما برد اصلی در قدم اول ثبت اختراع بوده است. ثبت اختراع هایی از نوعی که محیط کاربری را توصیف می کنند. این ثبت اختراع ها در واقع نتایج شکست اپل در دادگاهی در مورد محیط کاربری macintosh بوده است. دادگاه هایی موسوم به look & feel در دهه ۱۹۸۰ برگزار می شد . این دادگاه ها میان اپل و مایکروسافت بود و دلیلش شکایت مایکروسافت از اپل به دلیل نقض کپی رایت در طراحی قسمت هایی از مکینتاش بود که به ادعای مایکروسافت از windows 1.0 کپی شده بود. بعد از ۱۸ سال اپل شروع به ساخت iOS کرد و با ساخت هر قسمت آن را به عنوان اختراع ثبت می کرد تا دوباره جریانات قدیمی تکرار نشوند. البته این کار جلوی کپی کردن شرکت های رقیب را نگرفت و اپل هم در نتیجه از بزرگترین کپی کار یعنی سامسونگ شکایت کرد. اما این اختراع ها تنها در قدم اول برای اپل مفید بودند.

 

مهم ترین دلیل برد اپل ثبت طراحی دستگاه ها بوده است. دلیلی که عدد بزرگی را به عنوان ضرر به شرکت سامسونگ وارد کرد. مبلغی که سامسونگ باید به عنوان جریمه به اپل پرداخت کند. این کار به خاطر رای دادگاه های آمریکا می باشد. کسی فکر نمی کرد که ثبت اختراع ها روزی این مبلغ ضرر را برای شرکتی به همراه داشته باشد. البته جالب تر این است که قاضی با استفاده از ۳ طرح مربوط به آیفون سامسونگ را متهم کرده است و از طرحی که اپل به خاطرش شکایت کرده بود که به خاطر آیپد بود, استفاده نکرد. در نهایت سامسونگ هم اعتراض هایی برای اختراع های مربوط به محیط کاربری داشت که تمامی آن ها رد شد.

اپل تا به حال برای iOS دادگاهی برگزار نکرده بود, اما سابقه اش برای مک یکی از دلایل بردش بود. اپل در سال ۲۰۰۰ تمامی حق اختراع های مربوط به iMac را ثبت کرد تا عرضه ای بدون مشکل داشته باشد.

اما چه چیزی برای مشاهده باقی می ماند؟ آیا سامسونگ به گذشته باز خواهد گشت و از طرح های خود استفاده خواهد کرد؟ این پرونده از سال ۲۰۱۰ آغاز شد. زمانی که تلفن های آندورییدی در حال رشد بودند. در آن زمان اپل احساس خطر کرده بود و رقبایی همچون htc, lg و نوکیا در حال رشد خوبی بودند. اما سامسونگ با کپی برداری در ابتدای لیست قرار داشت. که این کارش منجر به شکایت اپل شد.

این دادگاه به پایان رسیده است, اما زمانی برای اعتراض سامسونگ باقی مانده است. باید منتظر ماند و دید که سامسونگ چگونه اعتراض خواهد کرد و یا حاضر به پرداخت مبلغ خواهد شد.

 

  • دفترچه ی اموزشی اپل برای کارمندان اپل استور ؛ ازمنع استفاده در بعضی لغات تا استفاده از زبان بدن !


برخی جزیات فاش شده از دفترچه ی اموزشی اپل برای کارمندان اپل استور ها نشان میدهد چگونه این کمپانی استفاده از body language ، یا منع استفاده از بعضی لغات و استفاده ی لغات جایگزین به جای انها را به کارمندانش اموزش میدهد . 

این اطلاعات محرمانه این هفته از طریق gizmodo منتشر شد . اطلاعاتی که به دفترچه ی راهنما با نام “اموزش های روانشناسی ” مربوط میشود . این کتاب برای اطمینان از رضایتمندی مشتری از خرید اماده شده است . 

به عنوان مثال طبق این کتاب یک کارمند اپل استور به یک مشتری که “احساس” میکند یک مک بوک برای او گران است اینگونه پاسخ میدهد . ” شما رو درک میکنم ، منم فکر میکنم قیمت کمی گران است ولی نسبت به قابلیت ها و نرم افزار های فوق العاده ،مک بوک قیمت مناسب دارد ” 

یا در قسمت دیگر از کتابچه ی راهنما ، لغات ، اصطلاحات و مفاهیمی است که کارمندان اپل از گفتن انها منع شده اند. مثلا ، کارمندان موظفند به جای گفتن کلمه ی “کرش ” در هنگام به مشکل خوردن برنامه هااز جملاتی مانند ناگهان خارج شد ،یا برنامه جواب نمیدهد استفاده کنند . 

قسمتی ار این دفترچه ی راهنما ؛

یا در قسمتی دیگر کارمندان را از “جر و بحث ” کردن در مورد مشکلات محصولات منع میکند.
همچنین این دفترچه مفاهیمی ابتدایی از استفاده از حالات های چهره یا همان body language را به کارمندان یاد میدهد . 
یک نظرسنجی برگزار شده توسط NPD نشان میدهد ۶۰ درصد خریداران گفته اند مایل به خریدهایی دیگر از این کمپانی نسبت به تجربه ی قبلی خرید خود و خدمات پس از فروش اپل هستند . 

 

 

  • آیا پیروزی اپل بر سامسونگ، میتواند منجر به پیروزی در برابر اندروید شود؟


پیروزی حق ثبت اختراعات اپل در برابر سامسونگ که اخیرا شاهد آن بودیم ، می تواند شرایطی را ایجاد کند که شرکت های بزرگ جهانی از آن به عنوان یک منبع درآمد بسیار سود آور استفاده کنند.

تحلیلگران وال استریت در مورد خبر پیروزی دعاوی اپل در برابر سامسونگ واکنش بسیار مثبتی نشان دادند ، که در آن اپل توانست نقض حق ثبت اختراعات خود را از طرف کمپانی رقیب به هیئت منصفه اثبات کند. اما تحلیلگران اعتقاد دارند که اپل توسط هیئت منصفه ، یک جایزه میلیارد دلاری نیز دریافت کرد و ناظران بازار فروش بر این باورند که برنده این دادگاه میتواند تاثیر عمیقی در بازار گوشی های هوشمند ایجاد کند که این تماما به نفع اپل خواهد بود.

Maynard Um از طرف شرکت اوراق بهادار Wells Fargo ، روز دوشنبه در یادداشتی به سرمایه گذاران اعلام کرد که معتقد است در آمد حاصل از حکم اعلام شده در دادگاه ، یک جریان بسیار سود آور میباشد. اپل همچنان باید بر پیروزی خود در برابر سامسونگ پافشاری کند و خود را برای حل و فصل اختلافات آینده میان این دو شرکت آماده سازد.

بر طبق محاسبات اپل ، سامسونگ در سال ۲۰۱۰ مبلغی معادل ۲۵۰ میلیون دلار به اپل بده کار بوده است که این مبلغ بابت فروش ۲۵ میلیون تلفن هوشمند و ۲ میلیون تبلت بوده است.تنها در سه ماهه دوم همین سال ، سامسونگ موفق به فروش ۵۰ میلیون تلفن هوشمند شده بود و این نشان می دهد که مبلغ در خواستی اپل اصلا غیر منطقی نبوده است.

Maynard Um تخمین میزند که در آمد حق امتیاز ۲۵۰ میلیون دلاری برای اپل برابر است با افزایش ۲۰ سنتی برای هر سهم از این شرکت.همچنین او ناحیه قیمتی سهام AAPL را که قبلا پیش بینی کرده بود از ۶۴۰ تا ۶۶۰ دلار ، به ۷۴۰ تا ۷۶۰ دلار افزایش داد.

طبق اظهارات تحلیلگر Amit Daryanani از بازارهای سرمایه RBC ، با اینکه هیئت منصفه جایزه ای بالغ بر ۱.۵ میلیارد دلار به عنوان خسارت به اپل اهدا کرد ، مبلغ نهایی میتواند بسیار بیشتر از این باشد.مبلغ اعلام شده توسط هیئت منصفه حداقل مجموع خسارات می باشد و جایزه نهایی اپل ، بر طبق تصمیم قاضی می تواند بسیار بیشتر باشد.

Amit Daryanani معتقد است احکام اعلام شده از طرف دادگاه ، فراتر از سامسونگ ، می تواند چالش های بیشتری را با سایر تولید کنندگان تلفن های هوشمند که از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده میکنند ، ایجاد کند. وی همچنین بر این باور است که این حکم میتواند به سرعت، هم بر روی کاربران و هم اپراتورها برای نگرانی در استفاده از محصولات سازندگان گوشی های مبتنی بر اندروید تاثیر بگذارد.

Chris Whitmore از بانک Deutsche گفت : پیروزی اپل یک پیروزی بزرگ برای آیفون سازان به حساب می آید .او معتقد است که این مساله باعث محدودیت توزیع محصولات سامسونگ در ایالات متحده و یا ایجاد کاستی در برخی از ویژگی های تلفن های هوشمند این شرکت خواهد شد.

Chris Whitmore نیز به مانند Maynard Um معتقد است ، اپل می تواند مبلغ قابل توجهی از سامسونگ برای فروش تلفن های هوشمند، به عنوان هزینه مجوز در یافت کند.

Michael Walkley از Canaccord Genuity بر این باور است که این حکم می تواند باعث تاخیر کوتاه مدت در ارائه محصول بعدی از طرف سامسونگ شود . به خاطر اینکه سامسونگ تلاش خواهد کرد تا دوباره به هیچ وجه پتنت های اپل را نقض نکند و این در طراحی زمان بر خواهد بود.

وی روز دوشنبه در یادداشتی به سرمایه گذاران نوشت : ما همچنین معتقدیم که سایر شرکت هایی که با اندروید کار میکنند ، مانند HTC یا Sony و یا LG نیز حکم ثبت اختراعات را بررسی خواهند کرد و تغییراتی در ارائه محصول و تاخیراتی در زمانهای برنامه ریزی شده به وجود خواهد آمد.

در حالی که تحلیلگران به سرعت چشم انداز های مثبت خود را پیش روی اپل توصیف کردند ،Gene Munster از Piper Jaffray پدال ترمز را کمی فشار داد و اینگونه اظهار نظر کرد : قوانین حاکم نشان میدهد که بعید است تغییر معنا داری در چشم انداز رقابتی بازار تلفن های هوشمند به وجود بیاید.

Gene Munster نوشت : ما انتظار داریم که سامسونگ به تولید محصولات رقابتی با آیفون در ایالات متحده و دیگر بازار ها ادامه دهد. ما معتقدیم تصمیم واقعی درباره برنده بازار تلفن های هوشمند مربوط به شرکتی است که بتواند هم از طریق سخت افزار و هم نرم افزار ، مشتریان خود را شگفت زده کند ، و انتظار داریم ، هر دو شرکت اپل و سامسونگ به ارائه این تجربیات بدون در نظر گرفتن حکم دادگاه ادامه دهند.

به هر حال او بر این باور است که این حکم باعث شباهت هر چه بیشتر پرونده های حقوقی میان اپل و سایر تلفن سازان ، به اشغال و شهرک سازی شده است . به عقیده او در نتیجه این حملات و شهرک سازی ها ، محتمل ترین نتایج رقابتی ، تغییرات نرم افزاری خواهد بود و در این میان به احتمال زیاد مبالغی هم رد و بدل خواهد شد.

Munster نوشت : ما باور نمیکنیم که شهرک سازی های بیشتر توسط اپل بتواند آسیب های جدی ای بر پیکره اندروید وارد سازد.

  • اولین تاثیر دادگاه بر روی سامسونگ و ورود گوگل به صحنه

سرانجام پس از بیش از دو سال درگیری قضایی میان سامسونگ و اپل در کشور های مختلف٬ سامسونگ در مهمترین و بزرگترین دعوای قضایی تاریخ تکنولوژی در آمریکا متهم شناخته شد و ملزم به پرداخت یک میلیارد و پنج میلیون دلار به اپل شد, اما این پایان ماجرا نبود. به گزارش سایت Cnet با گذشت دو روز از اعلام نتیجه و ورود به اولین روز کاری در بازار بورس٬ سهام سامسونگ با بزرگترین سقوط در پنج سال گذشته روبرو شد و ارزش سهام این شرکت کره ای در بازار بورس کره با یک افت ۶.۸۹ درصدی معدل ۸۹ هزار یوان کره یا ۷۸ دلار روبرو شد و این سقوط سهام باعث یک جلسه اضطراری در بین مدیران سامسونگ در کمپ این شرکت شد. سایت Cnet همچنین این رای دادگاه به قله یک کوه یخ که بیشتر آن زیر آب است را تعبیر می کند و عقیده دارد تبعات این دادگاه می تواند برای سامسونگ بسیار بدتر از یک ضرر یک میلیاردی باشد و علاوه بر آنکه احتمال می رود این میزان جریمه توسط قاضی دادگاه حتی تا سه برابر افزایش یابد شاید باعث ممنوعیت فروش بسیاری از محصولات سامسونگ در ایالات متحده باشد. ممنوعیت فروش اکثر محصولات سامسونگ در ایالات متحده می توان بدان معنی باشد که سامسونگ باید از بخش بزرگی از ۶۴ درصد کل در آمد خود که تنها مربوط به تلفن های هوشمند در آمریکا است خداحافظی کند. براساس آمار های خود سامسونگ این شرکت در ایالات متحده در سه ماهه دوم ۲۰۱۲ بیش از ۵۲ میلیون اسمارت فون که شامل ۶.۵ میلیون گالاکسی اس ۳ هم می شود٬ فروخته است که این میزان فروش ۶۴ درصد از کل درآمد سامسونگ را شامل خواهد شد. 

در طرف دیگر ماجرا گوگل قرار دارد٬ گوگل می داند که اگر این ماجرا از کنترل خارج شود علاوه بر ضربه زدن به دیگر همکاران تجاری بزرگ گوگل٬ در نهایت نوبت به خود این شرکت نیز خواهد رسید بنابراین امروز در بیانه ای پیرامون وضعیت به وجود آمده صحبت کرد اما می توان گفت تنها یک جمله مهم در این بیانه وجود دارد و آن جمله به معنی این خواهد بود که گوگل می خواهد سیستم عامل آندروید را از این جنگ قضایی دور نگاه دارد. 
به گفته گوگل:
 
بیشتر این پتنت ها که باعث این رای دادگاه شد به هسته سیستم عامل آندروید مربوط نمی شود
اما به کمی قبل برگردیم٬ گوشی تمام گوگلی Nexus S با داشتن یک آندروید اصیل در حدود یک ماه پیش بخاطر دو پتنت از مجموعه پتنت هایی که سامسونگ را به زمین زد٬ در ایالات متحده با ممنوعیت فروش مواجه شد. گوشی تمام گوگلی نکسوس اس با نقض پتنت شماره ۳۸۱ که مربوط به اسکرول در سیستم عامل و پتنت شماره ۹۱۵ که به جواب دهی رابط کاربری به اسکرول و حرکات چند لمسی با ممنوعیت فروش مواجه شده است بنابراین گوگل نمی تواند آندروید را از دادگاهی که سامسونگ را به زمین زد٬ دور نگاه دارد به این دلیل که گوشی های نکسوس که توسط htc یا سامسونگ با همکاری گوگل ساخته می شوند دارای نسخه اصیل آندروید هستند و هیچ تغییری در رابط کاربری آن انجام نشده است اما در گوشی های سامسونگ یا Htc از رابط کاری تاچ ویز یا HTC Sense بهره گرفته شده است. 
در نهایت می توان گفت که به مانند تعبیر سایت Cnet این جریمه یک میلیاردی سامسونگ تنها نوک یک قله یخی زیر آب است و بزودی تبعات بزرگی از آن نمایان می شوند٬ تبعاتی که با سقوط ارزش سهام سامسونگ آغاز شد

سامسونگ در حال آماده سازی یک شکایت از اپل

سامسونگ در هفته گذشته متحمل یک شکست سنگین از اپل در دادگاهی در کالیفرنیا شد و این شرکت کره ای مجبور به پرداخت یک میلیارد دلار جریمه به اپل شد و احتمالا تا پایان ماه سپتامبر اپل درخواست ممنوعیت حداقل هشت مدل از محصولات سامسونگ را در ایالات متحده آمریکا خواهد کرد. در گزارشی که به وسیله The Korea Times منتشر شده سامسونگ در یک اقدام تلافی جویانه تایید کرده است که در حال آماده سازی مدرک علیه نسل بعدی آیفون خواهد بود و اگر اپل در نسل بعدی آیفون از تکنولوژی خدمات مخابراتی LTE استفاده کند بلافاصله از اپل شکایت خواهد کرد. رئیس شرکت سامسونگ شخصا اعلام کرد که در حال آماده سازی سناریو های مختلف برای شکایت از اپل برای نسل بعدی آیفون خواهد بود و شکایت به علت نقض ۵۰ پتنت در ۱۰ کشور به جریان خواهد افتاد. بصورت رسمی اعلام شده است که سامسونگ با پشتوانه ارتباط های نزدیکی که اپراتور های بزرگ آمریکا مانند verizon دارد چنین ادعایی کرده است. اما آنچه که در این گزارش عجیب به نظر می رسد این خواهد بود که سامسونگ بر خلاف نوکیا و موتورلا پتنت ها زیادی را پیرامون مسائل مخابراتی در دست ندارد٬ براساس آمار ها تنها سامسونگ دارنده هشت پتنت ( حدود ۱۲ درصد ) از پتنت های مربوط به تکنولوژی ۴G LTE است و فقط یک یا دو پتنت از آنها می تواند قابل استفاده در دادگاه ها باشد. . بهرحال باید تا عرضه نسل بعدی آیفون صبر کرد ولی آنچه که مسلم است این خواهد بود که این حرکت سامسونگ تنها یک شروع از جنگ قدرت دیگر خواهد بود. سال گذشته نیز بعد از اعلام ممنوعیت فروش برخی از محصولات سامسونگ بر طبق شکایت اپل٬ سامسونگ چنین ادعایی را برای آیفون ۴ اس کرده بود و منتظر ارائه و طرح شکایت از آن بود که در نهایت عملی نشد. براساس بررسی ها این عمل سامسونگ تنها برای بیرون ریختن خشم خود نسبت به این جریان است و عملا سر پتنت های ضروری مانند استاندارد های ۳G یا ۴G متهم کردن یک شرکت بدون دلیل و مدرک های کامل بسیار سخت خواهد بود. 

در بخشی دیگر از این گزارش آمده است که سامسونگ در تلاش برای نزدیک تر شدن به شرکت مایکروسافت و دوری از وابستگی به آندروید است .

شکست بزرگ سامسونگ در مقابل اپل در دادگاه

در هفته های اخیر شاهد بزرگترین دعوای قضایی در حیطه تکنولوژی بودیم، دعوایی که با شکایت اولیه اپل آغاز شده بود و با اتهام های متقابلی که از سمت سامسونگ مطرح شد بیش از سه هفته ادامه پیدا کرد و سرانجام ساعاتی پیش تصمیم هیئت نه نفره تصمیم گیری سرنوشت این دادگاه مهم را تعیین کرد

براساس گزارش هیئت تصمیم گیری، شرکت سامسونگ متهم به کپی کاری از محصولات اپل شناخته شده است و این شرکت کره ای ملزم به پرداخت جریمه ای معادل بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود ( اپل تقاضای ٢.۵ میلیارد جریمه را در روز نخست مطرح کرده بود)

بصورت دقیق تر هیئت تصمیم گیری فهرستی از نتایج را منتشر کرده است

سامسونگ برای تمام محصولات مورد بحث گناه کار شناخته می شود
سامسونگ متهم به نقض پتنت pinch to zoom شده است ( به غیر از سه مدل )
تمام پتنت های مربوط به ظاهر جلوی آیفون توسد سامسونگ نقض شده است ( به غیر از یک مدل)
دو مدل از تلفن های سامسونگ پتنت های مربوط به پشت گوشی آیفون را نقض کرده اند.
تمامی تلفن های سامسونگ پنتت های مربود به رابط کاربری آیفون در home screen را نقض کرده اند
در طراحی تبلت گالاکسی تب از طراحی آیپد کپی برداری نشده است
پنج مورد از هفت مورد پتنت های اصلی اپل توسط سامسونگ نقض شده است
تمامی پتنت های ارائه شده توسط اپل معتبر هستند
این نقض پتنت ها توسط سامسونگ ضرری به اندازه ۱,۰۵۱,۸۵۵,۰۰۰ دلار برای اپل داشته است
هیچ یک از محصولات اپل پتنت های سامسونگ را نقض نکرده اند

سهام اپل با رشد ١.۶ درصدی. تا این لحظه مواجه شد

اپل هیچ مبلغی را نباید به عنوان جریمه به سامسونگ پرداخت کند
اپل هیچ یک از پتنت های سامسونگ را نقض نکرده است

در پیاین نیست سهام اپل با یک رشد دیگر ١.۴۴ درصدی روبرو شد
با این اظهارات اپل از مهمترین دعوای حقوقی خود بر علیه سامسونگ سربلند بیرون آمد و شرکت کره ای سامسونگ نیز با ضرر بزرگی مواجه شده است.

Mark Lemley پروفسور حقوق دانشگاه استنفورد می گوید این برتری بزرگ اپل و بدست آوردن بیش از یک میلیارد دلار را بزرگترین پیروزی قضایی مربوط به حق اختراع ها در تاریخ می داند. پس از این رای نمایندگان اپل اعلام کردند که نتیجه این دادگه پیام روشنی خواهد بود که دزدی کار درستی نیست و در آن سوی ماجرا سامسونگ می گوید که این نتیجه به نفع مشتریان آمریکایی نخواهد بود و این چنین حکم هایی باعث می شود انتخاب ها و نوآوری ها در بازار کمتر شود، این دادگاه آخرین مورد این کیس نخواهد بود و مورد های زیادی در تمام دنیا در حال پیگیری است که در بعضی از آن دادگاه ها ادعای اپل به کلی رد شده است اما ما همچنان به نو آوری و دادن انتخاب به مشتریان ادامه خواهیم داد.
سایت گیزمودو نیز با زبانی طنز اعلام کرد که سامسونگ نیز یک پیروزی در این دادگاه داشت و آن گرفتن تخفیف در پرداخت جریمه به اپل بود
این دادگاه به عنوان بزرگترین دادگاه پیرامون حق اختراع ها در تاریخ لقب گرفته است.

طرح جدید جستوجو اپلیکیشن ها در App Store در iOS 6

تا کنون ۴ نسخه آزمایشی از ای او اس ۶ برای برنامه نویسان عرضه شده است که در هر ورژن قابلیت های جدیدی رو نمایی میشود , یکی از تغییرات عمده در ای او اس ۶ طرح جدید اپ استور بود . 
اینک اپل طرح جستوجو اپلیکیشن ها را در اپ استور ای او اس۶ تغییر داده است .
به گونه ای که شما با جستوجو یک اپلیکیشن با یک باکس زیبا رو به رو میشوید که درون آن , ایکان برنامه – میزان امتیاز برنامه و اسکرین شات هایی از آن قرار دارد , همچنین با Swipe کردن میتوانید باکس را عوض کنید و دیگر نتیجه ها را مشاهده کنید .
اما در همین حال برخی مخالف این تغییر هستند و عقیده دارند که دسترسی به یک برنامه خاص با Swipe کردن تک تک برنامه ها برای رسیدن به آن بسیار کار وقت گیریست , اما باید دید که اپل چه چاره ای اندیشیده است ؟!

همچنین قابلیت های Genius Recommendations – Purchased List – Podcast نیز در اپ استور و برای کاربران ای او اس ۶ فعال گردیده است .

تمامی امکاناتی که امکان دارد در ایفون جدید باشد را در یک اینفوگراف ببینید

تمام کسانی که خبرهای مرتبط با اپل را دنبال می نمایند مطمئنا تا کنون با شایعات متفاوتی رو به رو شده اند، برای مثال همگی ما می دانیم که احتمال بزرگتر شدن صفحه نمایش و یا استفاده از داک کانکتور کوچکتر بسیار محتمل خواهد بود

تمامی این شایعات نیز باعث شده اند تا انتظارات برای عرضه این محصول بالاتر رود استفاده از صفحه نمایش بزرگتر استفاده از پردازنده بهتر استفاده از دوربین بهتر و طراحی جدید ایفون جدید از مهمترین انتظارات طرفداران این محصول می باشد اما تا چه حد امکان اضافه شدن این امکانات وجود دارد؟ سایت Nowhereelse.fr اما دست به ابتکار جالبی زده است این سایت با توجه به شایعات و گزارشات نوشته شده در سایت های مختلف همانند BGR ، Appleinsider ، business insider و … اینفوگرافی تهیه کرده که در ان احتمال اضافه شدن امکانات به صورت درصد مشخص شده است .

بر طبق سایت های مختلف ۹۷ درصد ان ها انتظار دارند صفحه نمایش ایفون جدید بزرگتر باشد ، ۸۹ درصد می گویند که ایفون جدید طراحی جدیدی خواهد داشت و ۹۴ درصد انتظار دارند که ایفون جدید دارای داک کانکتور کوچکتری باشد.

اطلاعات بیشتر را می توانید از اینفوگراف زیر به دست اورید

اپل به دنبال ممنوعیت فروش ۸ اسمارت فون سامسونگ !

پس از پیروزی در دادگاه ، اپل هم اکنون به دنبال بدست اوردن ممنوعیت فروش ۸ اسمارت فون از سامسونگ است . اپل به دادگاه اطلاع داده که به دنبال ممنوعیت فروش ۸ عدد از دیوایس های سامسونگ میباشد.

محصولاتی که اپل به دنبال منع قانونی فروش انها مباشد ؛

Galaxy S 4G
Galaxy S2 AT&T
Galaxy S2 Skyrocket
Galaxy S2 T-Mobile
Galaxy S2 Epic 4G
Galaxy S Showcase
Droid Charge
Galaxy Prevail

در اظهار نامه ی اپل به دادگاه هفت عنوان پتنت برای جلوگیری از فروش این اسمارت فون ها ذکر شده . هفت پتنتی که قاضی پرونده هفته ی گذشته سامسونگ را به زیر پا گذاشتن انها متهم کرد . 

برای مثال Galaxy S 4G کلیه ی ۷ پتنت ذکر شده در اظهارنامه را زیر پا گذاشته است . 

لیست زیر پتنت های رعایت نشده در این دستگاه ها را نشان میدهد .

شایان ذکر است که کلیه دستگاه های سامسونگ که پتنت های مربوط به اپل در انها رعایت نشده ۲۸ مورد است و اپل خواستار توقف ۸ مورد از انها شده است . 

عکسی از نمای جلویی ایفون:تغییر مکان دوربین جلو و احتمال اضافه شدن nfc

تصاویر جدیدی از ایفون جدید دوباره به اینترنت راه پیدا کرد این بار توسط سایت Apple.pro در این سری عکس ها جزئیات جدیدی از نمای جلویی ایفون جدید به دست آمده است که قصد داریم ان ها را معرفی کنیم. به طور خلاصه وار می توان گفت که در این عکس ها دکمه هوم دوربین جلو و یک چیپ در بالای پنل که احتمالا مربوط به NFC می باشد به چشم می خورد.و می توان اعلام کرد که این بهترین و کامل ترین عکسی است که از نمای جلویی ایفون به بیرون درز پیدا کرده است.

اولین چیزی که در این تصاویر به چشم می آید تغییر مکان دوربین جلو می باشد که دقیقا به وسط منتقل شده است همچنین دکمه Home نیز توسط یک قطعه فلزی در جای خود محکم شده است 

همان طور که از تصویر می توان فهمید ایفون جدید نیز نسبت به دو نسل قبلی خود تغییر انچنانی به جز تغییر مکان دوربین جلو و اضافه شدن یک چیپ به بالای ایفون که نشان می دهد احتمالا همچنان از طراحی خود راضی است آیا شما نیز از این طراحی راضی هستید؟

ایفون جدید ۲۱ سپتامبر توسط دو اپراتور Verizon و At&t عرضه می شود

هر چه بیشتر به زمان احتمالی عرضه ایفون جدید نزدیک می شویم اطلاعات جدیدی از ایفون جدید به بیرون درز میکند. چند هفته پیش یکی از کارکنان Verizon اطلاعاتی داد مبنب بر اینکه این شرکت گرفتن مرخصی از تاریخ ۲۱ تا ۳۰ سپتامبر را ممنوع کرده است .خب مطمئنا این کار بدین علت صورت گرفته است که این شرکت در این تاریخ منتظر عرضه چیز جدیدی است که به تمامی کارکنان خود نیاز دارد و اولین چیزی که به ذهن می رسد احتمال عرضه ایفون جدید در این تاریخ است

محتوای مخفی - انجمن تخصصی آیفون

اما داستان از اینجا جدی تر می شود که امروز خبردار شدیم شرکت At&t نیز در همین تاریخ یعنی ۲۱ تا ۳۰ ام سپتامبر به هیچ کارمندی اجازه مرخصی نمی دهد و اینکه هم اکنون نیز مشغول تمرین دادن و اماده کردن فروشندگان خود است پس با وجود همه این تفاسیر می توانیم بگوییم که ایفون جدیدی که در ۱۲ سپتامبر معرفی می شود در ۲۱ سپتامبر در امریکا عرضه خواهد شد

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. refigh e tanhayi

    ۲۰ مهر ۱۳۹۱ ۹:۵۵ ب٫ظ

    سلام من میخوام ۴s بگیرم.تا حالا از محصولات اپل استفاده نکردم.میخواستم بدونم چه معایبی داره ؟ ممنون میشم اگ جواب بدید
    fun2sms@yahoo.com

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights