آیفون ۵ و آیپد مینی در میان ۸ محصول اپل تا پایان سال ۲۰۱۲

کنفرانس جهانی برنامه نویسان اپل را به یاد دارید؟ تیم کوک مدیر عامل اپل در پایان کنفرانس نوید سالی پر از محصول شگفت انگیز را از اپل داد. بر طبق پیش بینی های معمول تا پایان سال ٢٠١٢ باید شاهد نسل بعدی آیفون، اعضای جدید خانواده آیپاد و و آی مک های جدید باشیم. اگر شایعه آیپد مینی را کنار گذاریم، محصولاتی نامبرده جزئی از روند کاری اپل است که از سال ٢٠٠٧ هرساله در حال تکرار است خواهد بود، اما آیا اینها تمامی آن چیزی است که تیم کوک وعده آنرا داد؟ آیا با تکرار یک روند عادی، یک سال پر از محصول که اپل وعده آنرا داد محقق می شود؟ بعید است چنین باشد و شاید هنوز بازی اپل در سال ٢٠١٢ شروع نشده باشد

Ming-Chi Kuo آنالیزور تایلندی که سابقه زیادی در انتشار اخبار پیش از موعد اپل با استفاده از منابعش دارد در طی گزارشی اعلام کرد که نسل بعدی آیفون ( به گفته ایشون آیفون ۵ ) و آیپد مینی تنها دو محصول از هشت محصول اپل هستند که در سال ٢٠١٢ خواهیم دید. 
بر طبق گفته Ming-Chi Kuo در ماه سپتامبر همه ما منتظر ارائه آیفون ۵ هستیم اما در این ماه محصولات دیگری مانند مک بوک پرو رتینا ١٣ اینچی، نسل جدید آیپاد تاچ ها و همچنین آیمک ٢١ اینچی منتشر خواهد شد، در واقع ماهی که امروز روز اول آن است ماه بسیار شلوغی برای اپل و کاربرانش خواهد بود.
و اما در ماه اکتبر، اپل در کنفرانسی جهت معرفی یک آیپد ٧.٨۵ اینچی که به نام آیپد مینی شناخته می شود معرفی خواهد کرد و علاوه بر آن شاهد عرضه نسل جدید آیپاد نانو ، آیپد نسل سوم تغییر داده شده و آیمک ٢٧ اینچی خواهیم بود. براساس گفته این آنالیزور تایوانی، اپل به دلیل برخی مشکلات در ساخت و مونتاژ محصولات پاییز شلوغی را پیش رو دارد، به این دلیل که بعضی از این محصولات برای انتشار در سه ماهه دوم ٢٠١٢ برنامه ریزی شده بودند اما مشکلاتی که در خط تولید و مونتاژ آنان پیش آمد تاریخ انتشار آنان را با یک وقفه چند ماهه مواجه کرد.

در مورد نسل بعدی آیفون مشکل اصلی صفحه نمایش این محصول بود که اپل انتظار استفاده از آن را برای آیفون ۵ داشت. در مورد آیپد مینی موضوع اصلی قرار دهی یک صفحه نمایش بسیار نازک جهت هرچه نازک تر بون دستگاه بود و پیرامون آیپد نسل سوم تغییر یافته٬ این آنالیزور تایوانی اصلی ترین تغییر آیپد نسل سوم را تغییر داک کاکنتور به داک ۹ پینی می داند اما براساس منابع دیگر و خبر های گذشته٬ اگر آیپد نسل سومی تغییر یافته ای در کار باشد٬ اصلی ترین تغییر آن تغییری است که جهت کمتر کردن گرمای این دیوایس انجام می شود. .
نسل جدید آیپاد تاچ نیز دارای یک طراحی کاملا جدید خواهد بود و به مانند آیفون از تکنولوژی جدید صفحه نمایش و داک کانکتور ۹ پینی بهره خواهد برد و البته بهمراه افزایش قدرت پردازنده . در مورد آیپاد نانو نیز اصلی ترین تغییر اضافه شدن چیپ وای فای به آن است که این چیپ امکان دانلود موسیقی از آیتونز استور و iCloud را برای این دستگاه کوچک فراهم می کند. مشکل اصلی در آیپاد نانو قرار دهی چیپ وای فای در این دیوایس کوچک بود که Ming-Chi Kuo اعتقاد دارد اپل بر این مشکل غلبه کرده است و آیپاد نانو نسل جدید برای عرضه در ماه اکتبر آماده است. 
در آخر پیرامون دیوایس جدید مک٬ مک بوک پرو رتینا ۱۳ اینچی به مانند ۱۵ اینچی دارای یک طراحی پیشرفته تر خواهد بود و با قیمتی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار عرضه خواهد شد و دلیل تاخیر این محصول نیز مشکلات اپل جهت پاسخگویی به تقاضای مشتریان بود. همانطور که می دانید مک بوک پرو رتینا ۱۵ اینچی با استقبال بی نظیری مواجه شد و تقریبا در یک برهه زمانی این محصول در تمامی اپل استور های جهان قابل دسترس نبود و اپل با تاخیر ۳ تا ۴ هفته ای توانایی ارسال این نسل را به مشتریان داشت٬ بنابراین اپل با پیش بینی این وضع زمان عرضه نسخه ۱۳ اینچی را به تاخیر انداخت. 
و اما در مورد iMac ٬ Ming-Chi Kuo معتقد است که imac های نسل جدید دارای صفحه رتینا نخواهند بود و با یک طراحی جدید با صفحه نمایش با کیفیت تر و سخت افزار قوی تر عرضه خواهد شد. برای iMac ها نیز اپل مشکلاتی در تولید صفحات ۲۷ اینچی داشت بنابراین پیش بینی می شود با یک وقفه ۶ تا ۸ هفته ایمک ۲۷ اینچی روانه بازار شود. 

در نهایت می توان گفت راه زیادی از آنچه تیم کوک در wwdc 12 به آن اشاره کرد هنوز مانده است و اپل با محصولات بیشتر احتمالا روز های خوبی را در بازار پر سود تعطیلات آخر سال خواهد داشت

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.