اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

راهنمای خرید موبایل

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • راهنمای خرید موبایل

    راهنمای خرید موبایل

    موبایل های هوشمند و جدید امروزه به یکی از اصلی ترین دستگاه های ارتباطی مورد نیاز برای پیر و جوان تبدیل شده اند. در صورتی که فکر عوض کردن موبایل خود یا خرید موبایل جدید را دارید میتوانید با مطالعه راهنمای خرید موبایل از این بخش، بهترین گوشی تلفن همراه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
    موبایل مناسب برای نوجوانان

    نوجوانان استقلال طلبی بسیار زیادی دارند و انتخاب موبایل مناسب برای آنها میتواند ارتباط والدین با آنها را بهبود بخشد و در صورت نیاز، امکان دسترسی به برخی از اطلاعات شامل مکان یابی و غیره را برای والدین فراهم آورد. موبایلی برای نوجوانان مورد نیاز است که دسترسی به شبکه ارتباطی 4G یا 3G را فراهم کند، سیستم عامل اندروید داشته باشد و از صفحه نمایشی مابین 4 تا 5 اینچ بهره گیرد.توانایی عکسبرداری و فیلمبرداری سلفی و معمولی از نکاتی است که نوجوانان به آن اهمیت بسیار زیادی میدهند. انتخاب یک موبایل با کیفیت دوربین بین 5 تا 8 مگاپیکسل میتواند آنها را راضی نگه دارد و در عین حال هزینه چندان زیادی را در پی نخواهد داشت. به دلیل اینکه نوجوانان تمایل بسیار زیادی به تعویض موبایل خود در بازه های زمانی کوتاه پیدا میکنند بهتر است موبایلی خریداری شود که در بازار نیز پرطرفدار باشد. همچنین نصب برخی از برنامه های ردیابی و کنترل دستگاه برای اطلاع از موقعیت مکانی بیشتر بر روی سیستم عامل اندروید در دسترس والدین میباشد.

    موبایل مناسب برای جوانان

    بیشتر جوانان از گوشی تلفن همراه برای کاربردهای بسیار حرفه ای و به روز آنها استفاده میکنند و به همین دلیل موبایل پیشنهادی برای آنها، محصولات پرچمدار شرکتهای مختلف میباشد. صفحه نمایش بزرگ، قابلیت اتصال به اینترنت با شبکه 4G و دسترسی به شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با جامعه از مهمترین خواسته های این قشر جامعه از موبایل میباشد.موبایل جوانان باید از دوربین سلفی و معمولی با قدرت خوبی بهره مند باشد و امکانات جانبی از جمله فلش و OTG میتواند مورد استفاده این گروه از جامعه صورت پذیرد.در کنار این مسائل بهتر است گوشی تلفن همراه جوانان از حافظه داخلی بسیار قوی برخوردار باشد تا کاربر بتواند حجم زیادی از اطلاعات و برنامه های ضروری مورد نیاز خود را بر روی آن نصب کند. برای مثال دانشجویان نیاز به گوشی هوشمندی دارند که قابلیت پشتیبانی از فایل های PDF و Word را داشته باشد که جهت نصب این نرم افزارها به تنهایی، حدود 400 مگابایت فضای خالی نیاز میباشد. صفحه نمایش بزرگتر از 5 اینچ نیز برای جلوگیری از خسته شدن چشم ها میتواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.کارمندان، شاغلین و میانسالان چه موبایلی باید خریداری کنند؟

    موبایلی که برای افراد میانسال، کارمندان و شاغلین مورد استفاده است، باید بر اساس نیاز آنها تهیه شده باشد. امروزه برقراری تماس برای ارتباط گرفتن با دیگر همکاران کافی نیست و شبکه های اجتماعی میتوانند این کار را بسیار حرفه ای تر و راحت تر انجام دهند و به همین دلیل موبایل شما باید قابلیت استفاده از این شبکه ها را برای شما ایجاد نماید. برای تهیه این دسته از موبایل ها نیازی به هزینه های بالا نیست و میتوانید با خریداری یک گوشی میان رده اندرویدی با صفحه نمایشی مابین 4 تا 5 اینچی، این نیازهای خود را مرتفع کنید. دسترسی به اینترنت نیز مهم است و بهتر است گوشی همراه شما مجهز به سیستم برقراری ارتباط 3G یا 4G باشد.
    افراد مسن و قابلیت هایی که تلفن همراه شان باید داشته باشد

    افراد مسن شاید نیازی به شبکه های اجتماعی نداشته باشند اما برقراری تماس برای آنها بسیار اهمیت دارد. بسته به میزان هوشیاری آنها و امکان ابتلا به بیماری آلزایمر بهتر است از گوشی هوشمند مجهز به مکان یابی برای آنها استفاده شود ولی در صورتی که شما نیازی به مکان یابی با استفاده از سیستم های به روز و جدید ندارید، موبایل معمولی با صفحه کلید میتواند کارایی بسیار ساده تری برای شما به همراه داشته باشد. در انتخاب یک گوشی تلفن همراه برای افراد مسن باید فاکتورهای بسیار زیادی را در نظر داشت که از مهمترین آنها میتوان به بررسی وزن، مدل، کارایی و سیستم GPS در صورت نیاز اشاره نمود.
    انتخاب تلفن همراه برای حرفه ای ها

    دسته بندی هایی که برای انتخاب تلفن همراه ارائه شد دیدی کلی برای انتخاب موبایل دارد و بهتر است افرادی که کارایی حرفه ای از تلفن همراه خود میخواهند، بر اساس نوع نیاز خودشان اقدام به خرید موبایل نمایند. فاکتورهای مختلفی برای انتخاب موبایل وجود دارد که از جمله مهمترین آنها میتوان به دوربین، پردازنده گرافیکی، فضای ذخیره سازی داخلی، امکان اتصال به شبکه های مخابراتی و غیره اشاره نمود. با مطالعه ادامه این متن میتوانید در این زمینه اطلاعات کافی را دریافت نمایید.

    شبکه های ارتباطی

    شبکه های ارتباطی، از اصلی ترین دلایل پیدایش موبایل ها بوده اند. البته امروزه امکاناتی مانند اینترنت و امکان برقراری ارتباط از این طریق بسیار بیشتر مورد توجه بوده است. در صورتی که از اینترنت زیاد استفاده میکنید، پشتیبانی موبایل شما از نسل چهارم اینترنت همراه میتواند برای شما بسیار مناسب باشد. بازه قیمتی که میتوانید برای این دسته از موبایل ها مصرف کنید بسیار گسترده است و پیشنهاد میکنیم با مطالعه ادامه این مطلب، اطلاعات بیشتری از موبایل مورد علاقه خودتان کسب کنید.
    صفحه نمایش

    علاوه بر اندازه صفحه نمایش، نوع کیفیت آن نیز دارای اهمیت بسیار زیادی میباشد. انتخاب اندازه صفحه نمایش یک امر سلیقه ای است ولی بهتر است اگر در روز بیشتر از دو ساعت با موبایل خود کار میکنید، حتما موبایلی با صفحه نمایش 4 اینچ به بالا استفاده نمایید. اندازه صفحه نمایش دارای تاثیر بسیار زیادی در میزان نگهداری باتری دستگاه دارد پس بهتر است در انتخاب صفحه نمایش های بزرگ و بزرگتر تعجیل نکرده و بر اساس میزان کاربرد روزانه خود موبایل مناسب را انتخاب کرده و آن را ثبت سفارش نمایید.
    دوربین معمولی و سلفی

    در صورتی که زیاد به تفریح میروید و علاقمند به عکسبرداری سلفی هستید، از موبایل هایی با رزولوشن دوربین بسیار بالا استفاده کنید. عدد مگاپیکسل دوربین های سلفی به شما نشان میدهند که برایتان مناسب هستند یا باید بیشتر دنبال گوشی مورد نظر خود بگردید. در صورت امکان در مورد شرکت تولید کننده لنز دوربین ها تحقیق کنید. معمولا لنز هایی که توسط کارل زیس آلمان تولید شده اند از شفافیت و کیفیت بالاتری برخوردار میباشند.
    باتری

    اگر شما بیشتر اوقات روز در منزل نیستید یا نمیتوانید گوشی خود را زیاد شارژ کنید، بهتر است موبایل هایی را انتخاب کنید که علاوه بر باتری قدرتمند، از میزان مصرف انرژی پایینی برخوردار میباشند. برای مثال اگر در طول روز زیاد از موبایل هوشمند خود استفاده میکنید ولی به شارژر دسترسی ندارید بهتر است گوشی هوشمند با صفحه نمایش 4 اینچ و پایین تر استفاده نمایید. همچنین میتوانید با قطع ارتباط اینترنتی، کم کردن نور صفحه و غیر فعال سازی برنامه ها در اندروید، شاهد مصرف بهینه باتری خود باشید. البته با تولید و عرضه پاوربانک ها در بازار ایران و جهان، انتخاب موبایل ها بر اساس قدرت باتری کم رنگ تر شد.
    سیستم عامل

    اندروید و iOS پرکاربردترین سیستم عامل های موبایلی در ایران بوده و شناخته تر از همه سیستم عامل ها میباشند. کار با اندروید بسیار ساده است و میزان برنامه های فارسی زبان بسیار زیادی برای این سیستم عامل تولید شده است ولی گوشی های مجهز به iOS به دلیل روان کار کردن و امکانات داخلی بسیار زیادی که دارند نیز مورد توجه ایرانیان بوده اند. قبل از اینکه موبایل مورد نیاز خود را بر اساس سیستم عامل انتخاب کنید، بیشتر در مورد محدودیت های اندروید و iOS اطلاعات کسب کرده و در صورتی که احساس کردید نیاز شما با یکی از این محصولات برطرف خواهد شد اقدام به خریداری و ثبت سفارش این محصول نمایید.
    تعداد سیم کارت

    در صورتی که بیش از یک سیم کارت دارید که به صورت همزمان از آنها استفاده میکنید، بهتر است گوشی های جدید دو سیمکارته را خریداری و استفاده نمایید. این موبایل ها به شما امکان میدهند تا علاوه بر استفاده همزمان از خدمات دو اپراتور مختلف تلفن همراه، بتوانید سیم کارت کاری و شخصی خود را از متمایز نمایید. گوشی موبایل دو سیم کارته در شرکتهای معتبر و برندهای معروف نیز تولید شده اند و در بازه های قیمتی مختلف در دسترس مصرف کنندگان میباشند.
    میزان حافظه

    یکی از مهمترین فاکتورهایی که در خریداری یک تلفن همراه باید به آن دقت کرد، توجه به میزان حافظه در دسترس موبایل ها میباشد. ذخیره سازی عکس و فیلم های حجیم در یک موبایل به میزان زیاد نباید از سرعت کار کردن موبایل بکاهد. بسیاری از مدلهای موبایل ها دارای قابلیت استفاده از حافظه های جانبی میباشند که در این صورت باید حداکثر میزان پشتیبانی دستگاه نیز توجه نمود. در صورتی که موبایل مورد نظر شما قابلیت ارتقای حافظه با استفاده از حافظه های جانبی را ندارد، بهتر است مدلهایی را خریداری کنید که حداقل از 16 گیگابایت میزان فضای داخلی برخوردار باشند.

    تفاوت های موبایل پرچم دار، پایین رده، میان رده و بالا ردهشاید تا به حال به دسته بندی موبایل های پرچمدار، میان رده و بالارده برخورده باشید. تفاوت هایی در امکانات این سری از موبایل ها وجود دارد که از جمله مهمترین آنها میتوان به استفاده از سنسورهای مختلف اشاره نمود. در ادامه میتوانید بیشتر با این سری از موبایل ها آشنا شوید.
    • موبایل پایین رده : سری موبایل های پایین رده از امکانات و قابلیت های کمتری برخوردار بوده، دوربینهای ضعیف تری دارند و صفحه نمایش آنها کوچکتر و با کیفیتی پایین تر از سایر موبایل ها میباشد. مهمترین مزیت این سری قیمت بسیار پایین و قابلیت ارتباط اینترنتی در شبکه های 2G، 3G و 4G میباشد. در صورتی که موبایل را تنها برای قابلیت اتصال به اینترنت و شبکه های اجتماعی نیاز دارید و بازی کردن یا نرم افزارهای گرافیکی برای شما اهمیت زیادی ندارند، این سری از موبایل ها برای شما مناسب میباشند.
    • موبایل های میان رده : مهمترین قابلیت های این سری از گوشی ها، قیمت مناسب و قابلیتهای تقریبا زیاد میباشد. صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت در کنار رده کاربری عمومی، برای اتصال به اینترنت و مطالعه کتاب های الکترونیکی، موبایل های میان رده گزینه مناسبی هستند ولی برای بازی و نرم افزارهای سنگین استفاده این سری پیشنهاد نمیشود.
    • موبایل های بالا رده : در این سری از موبایل ها شما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید و به هین نسبت نیز امکانات بیشتری را دریافت میکنید. صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، قابلیت اجرای بازی های دیتادار، حافظه داخلی بالا و قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت از مهمترین قابلیت های این سری از موبایل ها میباشد. در صورتی که میخواهید کسب و کار خود را از طریق شبکه های اجتماعی کنترل کنید، قابلیت ها و امکانات بیشتری داشته باشید و یک موبایل حرفه ای و مقرون به صرفه نیاز دارید، گوشی های بالا رده برای شما مناسب خواهد بود.
    • موبایل های پرچمدار : این سری از موبایل ها قابلیت های بسیار گسترده ای را در اختیار مصرف کننده میگذارند و در عین حال، از قیمت نسبتا بالایی برخوردار میباشند. معمولا سری موبایل های پرچمدار دارای سنسورهای مخصوصی مانند حسگر اثر انگشت و ضربان نبض میباشند که این سری از محصولات را منحصر به فرد میکند. سری مدلهای SAMSUNG Galaxy S series, Galaxy Note series, APPLE iPhone, HUAWEI P series و LG G series از پرچمداران محبوب ترین برندهای موبایل میباشند. باید دقت داشت که موبایل های NEXUSشرکت گوگل نیز از پرچمداران این شرکت به شمار میروند که هر مدل، توسط یکی از برندهای طرف قرارداد این شرکت تولید میشوند.


    سیستم عاملاز دیگر مواردی که اهمیت بسیار زیادی در انتخاب یک موبایل دارد، سیستم عامل آن میباشد. با اینکه بازار ایران تقریبا توسط سیستم عامل اندروید پر شده است ولی شما میتوانید محصولات تولید شده توسط شرکت Microsoft را تحت سیستم عامل Windows Phone و محصولات شرکت Apple را تحت سیستم عامل iOS تهیه کنید. باید دقت داشت که اکثرا نرم افزارهای فارسی و کاربردی ارائه شده برای موبایل های هوشمند تحت Android تولید میشوند، برخی از برنامه های فارسی برای iPhone نیز ارائه شده اند و کمترین نرم افزارهای فارسی زبان برای Windows Phone میباشند. دسترسی به شبکه های اجتماعی، دانلود برنامه و فایل ها با استفاده از سیستم عامل های اندروید و ویندوز فون راحت تر انجام میشود.

    اتصالات بی سیم

    اتصالات بی سیم را جدی بگیرید. موبایلی که از سیستم وای فای یا بلوتوث قوی برخوردار نباشد، کاربرد زیادی را نخواهد داشت. اتصالات بی سیم وای فای و بلوتوث، نه تنها برای برقراری ارتباط در میان دو دستگاه مورد استفاده هستند، بلکه بسیاری از برنامه ها با استفاده از این قطعات به شما امکان کنترل دستگاه از راه دور را میدهند.


    حسگرهای بیشتر، حس بهتراستفاده از حسگرهایی که برای امنیت و کاربرد بیشتر هر موبایل به کار میرود، میتواند حس بهتری را به مصرف کننده القا کند. برای مثال در مدلهای جدیدی از گوشی های موبایل که جدیدا تولید و در بازار عرضه شده است، شما میتوانید از حسگرهایی استفاده کنید که میزان اکسیژن خون شما و ضربان قلبتان را به طور دقیق نشان میدهند. در کنار این حسگرهای سلامتی که در موبایل ها مورد استفاده میباشد، شما میتوانید از حسگر اثر انگشت برای افزایش میزان امنیت در کنار سنسور تشخیص عنبیه چشم استفاده کنید که این امر به معنای حساسیت بسیار بالای گوشی برای ثبت اطلاعات فرد صاحب گوشی میباشد. همچنین حسگرهای بیومتریک برای باز کردن قفل صفحه به صورتی برنامه ریزی شده اند تا دستگاه در صورت نیاز، بدون استفاده از این قابلیت ها باز شده و مورد استفاده قرار گیرد.توجه به گارانتیما برای خرید یک موبایل گاها تا چند میلیون تومان هزینه پرداخت میکنیم و قطعا در بازه های زمانی کوتاه نمیتوانیم این هزینه را دوباره پرداخت کنیم. در نتیجه باید از سلامت موبایل اطمینان کامل داشته باشیم. به همین دلیل و برای اطمینان از یک خرید اینترنتی، محصولاتی که از این روش در دسترس ما میباشند، معمولا از چند نوع گارانتی برخوردار میباشند. البته فروشگاه های اینترنتی به تنهایی محصولاتی که عرضه میکنند را گارانتی نکرده و از شرکتهای ارائه کننده خدمات گارانتی استفاده میکنند. پس باید در هنگام خریداری یک موبایل توجه داشته باشیم که شرکت گارانتی کننده کالا تا چه حد خدمات ارائه میکند (معمولا در روش خرید اینترنتی میتوانید در میان شرکتهای ارائه کننده گارانتی، بهترین شرکت را انتخاب کنیم) و همچنین دقت داشته باشیم که در صورت وجود نمایندگی رسمی کمپانی تولید کننده موبایل در بازار کشورمان، شرکت گارانتی کننده تحت نظر نمایندگی رسمی فعالیت نماید.

    نسل آینده موبایل هابا توجه به اقداماتی که از سوی شرکتهای تولید کننده موبایل در سال 2017 برای گوشی های پرچمدار انجام داده شده است، میتوان تصویری کلی از موبایل های نسل آینده داشت. موبایل هایی هوشمند با قابلیت های مختلف که صفحه بسیار بزرگی را دارا بوده و تقریبا قاب فریم کنار دستگاه دیگر جایی برای خودنمایی نخواهند داشت. پرچمدارانی که جدیدا در حال معرفی میباشند، معمولا از دو دوربین در عقب برای محیط های باز و بسته استفاده میکنند که این امر نشان دهنده توجه طراحان موبایل و دید آنها به گوشی های هوشمند آینده میباشد. کمپانی های موبایل نشان داده اند که موبایل های آینده، امنیت بسیار بیشتری را به دلیل استفاده از سنسورهای بیومتریک را دارا میباشند.خرید سنتی بهتر است یا اینترنتی؟در صورتی که موبایل هوشمند خود را انتخاب کرده اید و در نوع خریداری آن به شک افتاده اید، بهتر است بدانید که استفاده از فروشگاه های اینترنتی، امکانات بیشتری را برای خریدار فراهم میکنند. شما میتوانید با استفاده از سایت فروشگاه های اینترنتی برای خریداری موبایل ها، امکانات بسیار زیادی را برای خریداری یک دستگاه موبایل تهیه نمایید و در میان شرکتهای مختلف گارانتی کننده، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین فروشگاه های اینترنتی به شما امکانات بسیار گسترده ای را به شما ارائه میدهند که از جمله میتوان به هدایا و قابلیت عودت کالا در 100 ساعت استفاده اولیه خریداری دستگاه میباشد. امروزه شما میتوانید همه برندهای معتبر مانند گوشی موبابل ایسوس, گوشی موبایل موتورولا , سامسونگ , هواوی, اپل و .....از طریق اینترنت خریداری نمایید.

    نتیجه گیری خرید موبایلموبایل هایی که تولید شده و در بازار عرضه میشوند، هرکدام میتوانند نیازها و سلایق قشر خاصی از جامعه را پوشش دهند. باید به بودجه ای که جهت خریداری موبایل کنار گذاشته اید اهمیت دهید، نیازسنجی کنید و بر این اساس اقدام به خریداری موبایل کنید. موبایل هایی که کارایی زیادی داشته باشند، از قابلیت های بسیار ویژه ای برخوردار باشند و قیمت بسیار زیادی داشته باشند شاید همیشه پاسخگوی نیاز شما نباشند. موبایل های بزرگ و کوچک بسته به سلیقه هر فرد دارای مزایا و معایب مختلفی میباشند. پیشنهاد ما به شما، لیست کردن امکانات مورد نیاز خود و انتخاب محصولی است که بیشترین بازده را داشته باشد.

  • #2
    ممنون ولی برای ما مبتدی ها خیلی کلی توضیح دادید

    نظر

    صبر کنید ..
    X