اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

قالب اختصاصی یا قالب آماده وردپرس؛ کدامیک بهتر است؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • قالب اختصاصی یا قالب آماده وردپرس؛ کدامیک بهتر است؟

    وقتی که از طراحی سایت با وردپرس صحبت می‌شود، دو سوال همیشه برای افراد مطرح است؛ آیا از قالب‌های آماده‌ی وردپرس استفاده کنیم یا یک قالب با طراحی اختصاصی سفارش دهیم.
    در ادامه، ویژگی‌های قالب آماده و اختصاصی وردپرس را شرح خواهیم داد. سپس به بررسی مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها، خواهیم پرداخت.
    قالب آماده وردپرس چیست؟
    قالب‌های آماده، مجموعه‌ای از امکانات و المان‌های مختلف را در بر دارند، که می‌توانند برای طراحی سایت حرفه‌ای استفاده شوند. ساختار این قالب‌ها را می‎‌توان به راحتی تغییر داد و مدیریت کرد.
    طراح سایت با توجه به امکانات یک قالب آماده، از آن برای طراحی سایت مورد نیاز استفاده خواهد کرد. قالب‌های آماده با نصب پلاگین یا اضافه کردن کدهای مختلف، به روز می‌شوند.

    قالب اختصاصی وردپرس چیست؟
    اگر بخواهیم قالب اختصاصی را به طور خلاصه شرح دهیم، باید بگوییم، قالب اختصاصی، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و امکانات سایت است، که از صفر تا صد کد‌ نویسی شده‌اند.
    قالب اختصاصی، ابزاری است، که می‌تواند تمام نیازهای شما در طراحی یک سایت اختصاصی را برطرف کند. در واقع، برای طراحی سایت اختصاصی، هیچ طرح از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد، بلکه تمام اِلمان‌های سایت، توسط یک تیم متخصص، طراحی می‌شوند.

    قالب اختصاصی وردپرس را چه کسانی استفاده می‌کنند؟
    اگر افراد بتوانند برای طراحی سایت، زمان و هزینه‌ی کافی در نظر بگیرند، طراحی قالب اختصاصی بسیار مناسب است.
    همچنین قالب اختصاصی، امکاناتی ویژه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، که با استفاده از آن می‌توانند، یک سایت حرفه‌ای طراحی کنند. علاوه بر این، اگر امنیت سایت برای افراد مهم باشد، قالب اختصاصی می‌تواند، سایت را از نفوذ بدافزارها محافظت کند.

    مزایای استفاده با قالب اختصاصی
    • قالب‌های اختصاصی، سایت‌هایی منحصر به فرد ایجاد می‌کنند. وقتی از قالب‌های اختصاصی استفاده می‌کنید، هیچ سایتی مشابه سایت شما نخواهد بود.
    • قالب‌های اختصاصی، سازگاری بالایی دارند. قالب‌های اختصاصی می‌توانند متناسب با نیاز‌های کسب و کار طراحی شوند.
    • قالب‌ با طراحی اختصاصی بسیار، سئو پسند (SEO Friendly)، است. وقتی سایتی با قالب آماده، طراحی می‌شود، باید به طور مداوم، به روز شود. اما قالب اختصاصی، به‌روزرسانی نیاز ندارد.
    • قالب اختصاصی می‌تواند گسترش یابد. وقتی که کسب و کار شما رشد می‌کند، سایت شما نیز باید گسترش یابد و با کسب و کار شما سازگار شود.

    معایب استفاده از قالب اختصاصی
    • قالب‌های اختصاصی پر هزینه هستند. هزینه‌ی طراحی یک سایت با قالب اختصاصی در مقایسه با قالب آماده بسیار زیاد است. قالب‌های آماده یک بار خریداری می‌شوند، اما قالب‌های اختصاصی، باید به طور مداوم گسترش یابند. بنابراین برای طراحی آن‌ها، باید هزینه‌ی بسیاری در مدت زمان طولانی، در نظر گرفت.
    • طراحی قالب اختصاصی، بسیار زمان بر است. طراحی قالب اختصاصی، در برخی موارد چندین ماه طول می‌کشد.

    قالب آماده وردپرس برای چه کسانی مناسب است؟
    طراحی یک سایت با استفاده از قالب آماده، تنها با چند کلیک انجام می‌شود. بنابراین طراحی سایت با استفاده از آن، سریع و ارزان است. بخش زیادی از قالب‌های آماده، شامل کدهایی اضافه هستند، که سرعت لود شدن سایت را کاهش می‌دهند.
    با این اوصاف، قالب آماده‌ی وردپرس برای کسانی مناسب است که می‌خواهند، یک سایت با امکانات اولیه باشند. از طرفی اگر فردی می‌خواهد، این سایت به سرعت آماده شود و سئو سایت نیز برای او اهمیت چندانی ندارد، قالب‌های آماده بسیار مناسب هستند.

    مزایای استفاده از قالب آماده
    • استفاده از قالب آماده ورپرس، بسیار مقرون به صرفه است. بخشی از قالب‌های آماده، رایگان هستند و بخش زیادی از آن‌ها با قیمتی ارزان ارائه می‌شوند. علاوه بر این‌ها، بسیاری از پلاگین‌ها و افزونه‌های قابل نصب روی این قالب‌ها، رایگان هستند.
    • مدت زمان مورد نیاز برای طراحی یک سایت با قالب آماده بسیار کوتاه است. اگر شما برای طراحی سایت، با محدودیت زمانی مواجه هستید، قالب آماده، زمان مورد نیاز برای طراحی سایت را بسیار کاهش می‌دهد.
    • طراحی قالب آماده‌ی وردپرس، بسیار آسان است و به دانش و توانایی خاص نیاز ندارد. بلکه با استفاده از دانش اندکی در ارتباط با کامپیوتر، می‌توان یک سایت با امکانات مناسب، طراحی کرد.

    منبع: آکادمی طراحی سایت و آموزش سئو
صبر کنید ..
X