اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

ضربه زدن جنگ تجاری به درآمد اپل

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • ضربه زدن جنگ تجاری به درآمد اپل

    اگر اخبار صنعت و تجارت را دنبال کرده باشید، حتماً از افت شدید فروش محصولات اپل در کشور چین مطلع هستید. عوامل مختلفی در چنین افت شدیدی مؤثر بوده اند که شاید مهمترین مورد، جنگ تجاری ایالات متحده با کشور چین باشد.


    علاوه بر مسائل موجود در زمینه تجارت بین دو کشور، موضوع دستگیری مدیر مالی ارشد هواوی در کانادا نیز مزید بر علت شد تا شرکت های چینی در اقدامی تلافی جویانه، خرید محصولات اپل را برای کارمندان خود ممنوع کرده و از طرف دیگر تسهیلاتی را برای خرید محصولات هواوی در نظر بگیرند.


    عامل دیگر در تشدید افت فروش محصولات اپل، حکم دادگاهی در چین بود که واردات و فروش گوشی های آیفون 6S تا آیفون 10 را به دلیل نقض پتنت های کوالکام ممنوع اعلام کرد. البته اپل در واکنش به این اقدام، با ارائه به روزرسانی برای مدل های مورد اشاره در حکم، نرم افزارهای تحت لیسانس کوالکام را به کلی از آیفون های خود پاک کرد تا دیگر در قید قوانین حفاظت از مالکیت فکری نباشند. کاشت مو


    مجموع عوامل مورد اشاره باعث شدند که کمپانی اپل در کشور چین با مشکلات زیادی مواجه شود و بر خلاف پیش بینی های تیم کوک در ابتدای سال 2018، نه تنها در بازار مذکور پیشرفتی حاصل نشد، بلکه افت شدید فروش آیفون در چین موجب کاهش قابل توجه درآمدهای شرکت ساکن کوپرتینو نیز شد.


    جنگ تجاری


    کاهش درآمدهای اپل و بعضی شرکت های دیگر در ایالات متحده نشان می دهد که آغاز جنگ تجاری علیه چین توسط دونالد ترامپ، عواقبی هم برای این کشور داشته و تلاش برای تضعیف جایگاه اقتصادی چین به کمپانی های آمریکایی ضربه زده است.


    کوین هَسِت رئیس تیم مشاوران اقتصادی ترامپ هم نظر مشابهی درباره نبرد اقتصادی با چین داشته و ضمن اعلام موافقت با تیم کوک مبنی بر تأثیر منفی تنش های میان ایالات متحده و چین بر شرکت های آمریکایی، اظهار داشته کمپانی هایی که در چین فعالیت اقتصادی دارند پس از توافق بین دولت های دو کشور و رسیدن به یک قرارداد مشترک، شاهد رشد مجدد کسب و کار خود خواهند بود. لیزر موهای زائد


    آقای هَسِت معتقد است با فشارهای اقتصادی ایالات متحده به چین و تصویب تعرفه های سنگین بر کالاهای این کشور، مذاکرات به خوبی پیش خواهند رفت و دولت ترامپ به یک قرارداد مناسب دست خواهد یافت.


    گفتنی است جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین زمانی آغاز شد که دونالد ترامپ با مشاهده تفاوت 222 میلیارد دلاری میان صادرات و واردات از چین، به جای نگاه مثبت به بالاتر بودن رقم واردات که از بالاتر بودن توان خرید مردم ایالات متحده ناشی می شد، آمار مورد نظر را نوعی شکست و سرافکندگی برای آمریکایی ها در نظر گرفت و تلاش کرد با وضع تعرفه و مالیات بر کالاهای چینی، رقم مورد اشاراه را جبران کند؛ رویکردی که در تئوری سود چینی ها را کاهش داده، اما در عمل این مردم ایالات متحده هستند که رقم اختلافی را می پردازند.
    منبع: دیجیاتو
صبر کنید ..
X