اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

اخبار فناوری در هفته گذشته

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • [ اختصاصی ] اخبار فناوری در هفته گذشته


    با سلام و درود
    خلاصه ای از اخبار فناوری در هفته گذشته رو حضورتون تقديم ميکنیم. اين مطلب به صورت هفتگی منتشر مي شود.

    تاریخ امروز : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱




    آیا اپل شارژ بیسیم را در سال ۲۰۱۳ معرفی میکند؟
    امروز Digitimes طی گزارشی بر اساس شایعات، اعلام کرد که اپل و سامسونگ، فناوری شارژ بیسیم برای گوشی های هوشمند را در سال ۲۰۱۳ معرفی خواهند کرد، و ما فکر میکنیم ،حداقل این کار از طرف اپل بعید بنظر میرسد. پس از شرکتهای نوکیا، LG, HTC اینبار نوبت سامسونگ و اپل است که انتظار میرود در سال جاری فناوریهای مربوط به شارژ بیسیم را برای دستگاههای شاخص خود معرفی کنند، بر اساس منابع صنعتی، اپل مدارک ثبت اختراع مربوط به فناوری شارژ بیسیم توسعه داده شده خود را در سال جاری دریافت می کند، اما این فناوری را تا زمان عرضه نسل جدید آیفون و تجهیزات جانبی که به صورت بیسیم شارژ میشوند، به صورت پنهان باقی نگاه خواهد داشت. شنیده های مبتنی بر عرضه iPhone 5S در سال ۲۰۱۳، دلالت بر تغییراتی همچون : تغییر طراحی جزیی با امکان خواندن اثر انگشت، دوربین بهتر و پردازنده سریعتر میباشد، اما برای توسعه فناوری شارژ بیسیم، نیاز به تغییرات اساسی در طراحی پوسته آلومینیوم میباشد، پس ما بر این اساس فکر نمیکنیم که این گزارش دقیق باشد.



    عرضه HTC One دارای تاخیر خواهد بود

    شرکت HTC که در هفته های گذشته دستگاه جدید خود را به نام HTC One معرفی کرده بود، قول داده بود که تا اواسط ماه مارچ (اواخر اسفند) این دستگاه را وارد بازار کند. اما طبق گزارشات جدید این شرکت در تهیه دوربین Ultrapixel این دستگاه به مشکل خورده و تنها توانسته تعداد کمی از این دستگاه را تولید کند. طبق این گزارشات عرضه عمده این دستگاه به عقب خواهد افتاد. سیستم Ultrapixel که هم اکنون در اختیار HTC است سیستم بسیار جدیدی است که طبق گفته این شرکت در ازای هر پیکسل عکسی که با دوربین معمولی گرفته می شود، ۳ پیکسل در عکس های این دوربین وجود خواهد داشت.


    محصول مشترک HTC و فیس*بوک در راه است

    شرکت های HTC و فیس*بوک که پیش از این در ساخت دستگاه های Salsa و ChaCha با یکدیگر همکاری کرده اند بودند، اینبار قصد دارند یک تلفن هوشمند بسیار قوی را عرضه کنند. این دستگاه قرار است در رده میانی بازار قرار بگیرد و سیستم عامل آندروید ۴.۱.۲ را اجرا کند. پردازشگر این دستگاه ۱.۵ گیگاهرتزی ۲ هسته ای می باشد و دارای ۱* گیگابایت رم و همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز می باشد. برای افزودن حافظه داخلی می توانید از ورودی microSD نیز استفاده کنید. تاریخ عرضه این دستگاه هنوز معلوم نیست.


    رونمایی از Galaxy S4 در 24 اسفند
    تنها چند روز دیگر قرار است سامسونگ از پرچمدار جدید خود پرده برداری کند. این مراسم که از طرف سامسونگ پر شکوه خوانده می شود قرار است در شهر نیویورک برگزار شود. علاوه بر معرفی دستگاه Galaxy S4، طبق شایعات احتمالا شاهد ساعت هوشمند سامسونگ و همچنین Galaxy S4 mini نیز خواهیم بود. در روز کنفرانس می توانید اخبار مربوطه را در انجمن مطالعه کنید.


    توقف آپدیت دستگاه ها به ویندوز فون ۷.۸

    ویندوز فون ۷.۸ که پلی میان نسخه ۷.۵ و ۸ این دستگاه می باشد برای دستگاه های قدیمی در ماه گذشته عرضه شد. اما این نسخه ظاهرا با مشکلات کوچکی روبرو شده است که مایکروسافت را وادار کرده آپدیت تمامی دستگاه ها را لغو کند و تا رفع این مشکل و ارائه آپدیت جدید هیچ دستگاهی به این نسخه آپدیت نخواهد شد. از دستگاه های قدیمی می توان به نوکیا Lumia 900,800 و 610 اشاره کرد.




    Galaxy S4 دارای قابلیت scroll هوشمند خواهد بود

    همانطور که در خبر های قبلی گفتیم طی این هفته شاهد عرضه پرچمدار جدید شرکت سامسونگ خواهیم بود و طبیعی است که بازار شایعات در مورد این دستگاه داغ باشد. طبق اسکرین شات های منتشر شده که به این دستگاه ربط داده شده اند، قرار است این دستگاه قابلیت scroll هوشمند داشته باشد. نحوه عملکرد به این صورت است که وقتی در حال مطالعه متنی باشید دوربین جلو دستگاه فعال می شود و وقتی چشم را در پایین صفحه مشاهده کند به صورت خودکار ادامه متن به شما نمایش داده می شود.


    صفحه نمایش بزرگتر برای Galaxy Note بعدی

    سامسونگ که ۲ سال است سری Galaxy Note را عرضه کرده عبارت فبلت را میان دوستداران تکنولوژی جا انداخته است. سامسونگ امسال این دستگاه را آپدیت کرد و صفحه نمایش آن را از ۵.۳ اینچ به ۵.۵ اینچ تغییر داد. حالا طبق شایعات منتشر شده از سوی روزنامه The Korean Times این شرکت قصد دارد صفحه نمایش ۵.۹ اینچی را برروی نسل بعدی این دستگاه قرار دهد. البته چنان عجیب نیست چون که شرکت Huawei به تازگی فبلت ۶.۱ اینچی خود را روانه بازار کرده است.


    پرتال خبری انجمن تخصصی آیفون

صبر کنید ..
X