اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

تصاویر مراکز داده گوگل، غول جستجوگر اینترنتی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • [ بررسی ویژه ] تصاویر مراکز داده گوگل، غول جستجوگر اینترنتی

    امروزه گوگل برای خیلی از افراد به یک تفکر تبدیل شده است، شرکتی که در دهه اخیر به سرعت به یک غول در دنیای فناوری تبدیل شد، شاید کسی گمان نمیکرد که یک صفحه اینترنتی ساده که تنها یک لوگو از این شرکت و جعبه متنی جستجو و به قول خیلی ها جعبه جادویی، دنیای روزمره مردم را تسخیر کند، این تاثیر گذاری به قدری شدید است که یک فرد عادی یا متخصص به راحتی میتواند به خواسته های اطلاعاتی خود در دنیای اینترنت از طریق موتور جستجوگر گوگل دست یابد.
    در حقیقت مغز های متفکر اولیه و بنیانگذاران این کمپانی یعنی سرگی برین و لری پیج که تحصیلکرده های استنفورد بودند دنیای اطلاعات دیجیتال را با نبوغ بالایشان دگرگون کردند. الگوریتمهای پیچیده ابتکاری توسط این نوابغ شرکت توانست به سرعت این شرکت را به یک غول فناوری تبدیل کرده و امروزه گوگل، تنها با یک موتور جستجوگر شناخته نمیشود، بلکه دست به اختراعات بزرگ در دنیای تکنولوژی اطلاعات، برای استفاده عمومی زده است.
    به هرحال جالب است بدانید که در پشت یک صفحه اینترنتی ساده، یک دنیای عظیمی از دست اندرکاران و مراکز بزرگ وظیفه نگهداری آن را بر عهده دارند.
    در زیر میتوانید برخی از تصاویر دیتاسنترهای عظیم گوگل در مناطق مختلف جهان، که توسط وبسایت فوربس تهیه شده است، را به تماشا بنشینید:












    لوله های رنگی در دالس

    این لوله های رنگی در دیتاسنتر دالس، وظیه حمل آب را برای خنک نگهداشتن این مرکز بر عهده دارند، لوله های آبی رنگ آب سرد و لوله های قرمز آب گرم را باز میگردانند.






















    مرکز خنک کننده در دیتاسنتر فنلاند
    اینجا نمایی از لوله های خنک کننده در دیتا سنتر گول واقع در هامینای فنلاند را نشان میدهد، در این مرکز، سرورها تنها با آب دریا خنک نگه داشته میشوند.























    سرورهایی با نور آبی

    اینجا مرکز داده گوگل در داگلاس کانتی است، سرورهای دوقلو با چراغ های ال ای دی آبی رنگ که انرژی بسیار کمی مصرف میکنند.






















    گوش بزرگ گوگل در آیووا

    این آنتن ما-هوا-ره ای عظیم گوگل که به "گوش بزرگ" معروف است، در Council Bluffs امریکا میباشد، که وظیفه دریافت سیگنال برای خدمات جدید گوگل، و ارایه اینترنت بر بستر فیبر نوری، در خانه های مسکونی در کل دنیا را بر عهده دارد، همچنین این آنتن منبع سیگنال اولیه صدها شبکه تلویزیونی، برای خدمات تلویزیونی گوگل فایبر را نیز عهده دار میباشد.



















    پرده های دیتاسنتر شهر کانسی بلافس

    این پرده های پلاستیکی در اتاق سرور باعث میگردد تا هوای سرد را که از زمین تزریق میشود را نگهداری و حفظ کند و هوای گرم را خارج نماید.



















    استفاده مجدد از مخزن های قدیمی

    گوگل حتی از مراکز و قطعات قدیمی برای کار خود استفاده می نماید، مثلا همین مخزن هایی که در یک کارخانه کاغذ واقع شده که قبلا تولید کاغذ را برعهده داشته است، اکنون گوگل این مرکز را به دیتاسنتر خود تبدیل نموده است.



















    لوله های رنگی

    این لوله های رنگی در دیتاسنتر داگلاس کانتی، وظیفه انتقال آب برای خنک نگهداشتن این مرکز را بر عهده دارد، کارگران برای تردد در محوطه این مرکز از دوچرخه استفاده مینمایند.



















    نمایی از بالای اتاق سرورهای دیتا سنتر

    پوشش های فلزی بزرگ در دیتاسنتر داگلاس کانتی، وظیفه نگهداشت ساختار اتاق ها و همچنین توزیع برق لازم را بر عهده دارند.





















    لوله های U شکل

    لوله های عایق شده ای به شکل U، برای این هستند که در صورت تغییر دمای مایع جریانی در درون لوله ها، آن را برای تعدیل دما منبسط یا منقبض کنند.



















    کابل های رنگی

    کابل های شبکه در مرکز داده دالس، همانند همه کابل های استفاده شده توسط گوگل که در تمامی مراکز به صورت سازمان یافته و رنگبندی ارایه و استفاده میگردد.


















    مغز متفکر دیتاسنتر کانسی بلافس

    روتر و سوییچ های اتاق شبکه مرکز داده کانسی بلافس، شبکه فیبر نوری داخل ساختمان فوق میتواند سرعتی معادل دویست هزار برابر سرعت اینترنت کاربران خانگی داشته باشد. کابل های زرد رنگ فیبر نوری که در سقف تعبیه و توزیع شده اند قابل مشاهده میباشد.





















    در صورت بروز حریق

    لوله های فوق با آب فشار بالا، آماده است تا در بروز آتش سوزی جهت خاموش کردن فعال شوند.






















    تانکرهای خنک کننده آبی

    مخزن های ذخیره سازی آب که حدود ۲۴۰۰۰۰ هزار گالن آب را در خود جای داده است، برای خنک کردن مرکز دیتا سنتر برکلی کالیفرنیا مورد استفاده قرار میگیرد.




















    تهیه پشتیبانی از موتور جستجوگر

    نمایی نزدیک از اتاق پشتیبان گیری به صورت Tape در دیتاسنتر برکلی، که هر نوار پشتیبان گیر دارای بارکد منحصر بفرد میباشد به طوری که سیستم رباتیک گوگل آنها را تشخیص و عملیات فوق را انجام میدهد.





















    نیاز به فضای زیاد

    دیتاسنتر گوگل در هامینای فنلاند، در کارخانه قدیمی ساخت کاغذ که قبلا تصاویر ان را گذاشتیم. فضای زیاد این مرکز و نزدیک بودن به خلیج یکی از مزایایی است که از آب دریا برای خنک کردن این مرکز استفاده میگردد.




















    رکهای سرور در مرکز داده مایس

    رکهای سرور در دیتاسنتر مایس، که هر سرور دارای چهار سوییچ که با یک کابل رنگی مختلف متصل شده است، گوگل در دیتاسنترهایش از کابلهای رنگی استاندارد مختلف استفاده مینماید تا در صورت مشکل بتواند کابل دیگری را جایگزین کند.
    ویرایش توسط iConnection : https://i-phone.ir/forums/member/112728-iconnection در ساعت 15-07-2014, 12:24 PM
صبر کنید ..
X