اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

هک کردن گوشی های اندروید

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • هک کردن گوشی های اندروید

    هک کردن گوشی های اندرویدی که به اصطلاح روت (Root) کردن نامیده می شود برای افراد تازه کار کمی دشوار و پیچیده به نظر می رسد. اما وقتی گوشی خود را روت می کنید از امکانات بیشتر و برنامه های جانبی متنوع می توانید بهره بگیرید.
    تنظیمات و امکانات پیش فرضی که روی گوشی های هوشمند اندروید وجود دارند کم یا نامناسب نیستند. اما برخی کاربران از برنامه های موجود خسته می شوند و ترجیح می دهند اپلیکیشن های جدید و تنظیمات متفاوتی را تجربه کنند. برای این منظور هم به روت کردن گوشی نیاز دارد.
    روت کردن چیست؟
    روت کردن به طور مختصر یعنی روندی که به واسطه آن کاربر تنظیمات گوشی یا تبلت اندرویدی خود را از حالت کارخانه ای خارج و همه چیز را به سلیقه شخصی خود تغییر می دهد. این کار دقیقا همان جیل‌برک کردن سیستم عامل iOS است. این کار اصولا برای دور زدن محدودیت های کارخانه ای است که روی محصولات اعمال می شوند.پس از روت کردن می توانید برنامه هایی که تنظیمات پیش فرض گوشی اجازه نصب آنها را نمی دهد روی گوشی یا تبلت نصب کنید.یکی از رایج ترین دلایل روت کردن اندرویدی ها جایگزینی سیستم عامل با ROM، نسخه جدیدتر سیستم عامل و کنترل داشتن روی جزئیات گوشی است. در روند روت کردن این کار فلش کردن ROM گوشی معنا می دهد.گوشی های مختلف به روش های گوناگون روت می شوند. البته باید این را نیز در نظر داشته باشید که روت کردن باعث از بین رفتن گارانتی یا وارانتی گوشی می شود.
    چرا گوشی را Root کنیم؟
    روت کردن گوشی چند دلیل منطقی دارد. بارزترین و مهم ترین دلیل آن، حذف اپلیکیشن ها و بازی هایی است که به آنها نیازی ندارید و اپراتور یا سازنده بالاجبار روی گوشی هوشمند خود آنها را نصب کرده است. با این کار علاوه بر اینکه از دست این برنامه ها خلاص می شوید، فضای ذخیره بیشتری نیز در اسمارت فون باز می شود که می توانید استفاده مناسب تری از آن داشته باشید.از دیگر دلایل روت کردن، آپ دیت های سریع تر پلتفرم گوشی هوشمند است. هنگامی که گوگل نسخه جدیدی از سیستم عامل خود را معرفی و عرضه می کند، تا زمانی که بخواهد نسخه رسمی آن برای گوشی شما عرضه شود هفته ها و گاهی حتی ماه ها طول می کشد. با روت کردن گوشی می توانید هر زمانی که پلتفرم جدید عرضه شد، آن را دانلود و روی گوشی نصب کنید. با این کار می توانید همان گوشی خود را برای سال ها داشته باشید و بی جهت برای خرید گوشی جدید هزینه اضافه نکنید.یکی دیگر از مزیت های روت کردن این است که می توان به واسطه آن نسخه پشتیبان کاملی از گوشی و برنامه های داشت و با تغییر تنظیمات پیش فرض باعث بیشتر شدن عمر باتری شد.
    خطرات این کار چیست؟
    همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، روت کردن باعث از بین رفتن گارانتی و وارانتی گوشی می شود. این ریسک بزرگی است زیرا اگر گوشی با مشکل جدی مواجه شود، نمایندگی برند گوشی به شما هیچ کمکی نخواهد کرد.اگر هنگام روت کردن گوشی به هشدارها یا خطرات احتمالی بی توجه باشید ممکن است گوشی خود را از کار بیندازید و نتوانید هرگز آن را به تنظیمات کارخانه ای باز گردانید. پیش از روت کردن گوشی اندرویدی خود منابع و سایت های مرتبط را درست و دقیق مطالعه کنید تا هنگام انجام کار با مشکلی مواجه نشوید.

    سایت های کمک کننده
    برای روت کردن گوشی اندرویدی خود می توانید از XDA developers، فروم های AndroidCentral، Androidforums و Rootzwiki کمک بگیرید. حتی در گوگل پلاس نیز می توانید اخبار و منابع جدید در مورد روت کردن انواع گوشی ها را بیابید. خوشبختانه روت کردن چیزی است که بیشتر کاربران به انجام آن تمایل دارند و به همین منظور، سایت ها، مقالات و منابع متعددی در اینترنت برای این منظور وجود دارد.
    در مورد ROMها
    با روت کردن گوشی، ROM کارخانه ای گوشی تغییر می کند تا کاربر سیستم عامل جدیدی را تجربه کند. این ROM اصولا از فایل های رسمی اندروید یا سورس کدهای کرنل ساخته می شوند. ROMهای قابل توجه متعددی در بازار وجود دارند. از جمله رایج ترین رام ها می توان به CyanogenMod، پارانوئید اندروید، MIUI و AOKP اشاره کرد. البته هر روز رام های جدید وارد بازار می شوند که هر کدام مشخصات ویژه خود را دارند.به طور مثال، CyanogenMod یکی از بهترین رام های اندرویدی است. این رام از دستگاه های زیادی پشتیبانی می کند. این رام اصولا ویژگی های کاملی دارد به طوری که اکنون، نسخه مبتنی بر اندروید ۴٫۲ این رام بیش از ۴٫۲ میلیون بار دانلود و نصب شده است.یکی از جدیدترین مشخصات این رام «استفاده در حالت ناشناس» است که به کاربر اجازه می دهد به صورت ناشناس از یک اپلیکیشن استفاده و تاییدیه های آن را مدیریت کند. پس از نصب و موافقیت با همه اجازه نامه ها، این گزینه به کاربر اجازه می دهد تا اطلاعات را به اپلیکشن خاصی محدود کند. به زبان ساده تر، این قابلیت باعث می شود تا اپلیکیشن موردنظر از جی‌پی‌اس، شماره های تماس و … گوشی استفاده نکند.سیانوژن به تازگی میان کاربران اندروید طرفداران بسیاری پیدا کرده است اما «پارانوئید اندروید» سال ها است که حضور و طرفداران خاص خود را دارد. این رام، منبع باز نیز هست.در میان همه قابلیت ها، HALO ROM پارانوئید به کاربر امکان ترکیب Chat Heads فیس بوک و مالتی ویندوز سامسونگ را می دهد. نوتیفیکیشن های دستگاه می توانند در همه جا در سمت راست یا سمت چپ نمایشگر قرار بگیرند و با اپلیکیشن های متفاوت کار کنند. این قابلیت جالب همیشه از جی‌میل، Hangouts، Google Now و … کاربر را مطلع می کند.

    کجا دنبال ROM بگردیم؟
    فروم ها اصولا بهترین مکان برای یافتن رام مورد نظر هستند. البته تولیدکننده های بزرگ ROM ممکن است سایت رسمی خود را داشته باشند. علاوه بر رام های اشاره شده، رام های دیگری همچون SynergyROM، Slim Bean، LiquidSmooth، RevoltROM و Xylon نیز برای اندروید مناسب هستند.
    اپلیکیشن های ارزشمند و مهم
    پس از نصب رام دلخواه، می توانید روی گوشی هوشمند خود انواع اپلیکیشن ها و بازی های جدید و متنوع نصب و اجرا کنید. اگر به رابط کاربری رام جدید علاقه ای ندارید می توانید اپلیکیشنی نصب کنید تا قابلیت های جدید به گوشی هوشمند اندرویدی شما اضافه کند. از جمله این نرم افزارها باید به ROM Toolbox Pro، Titanium Backup، Touch Control، Cerberus anti-theft و SetCPU اشاره کرد.کاربرانی که قصد فلش کردن رام به روش های پایه را دارند، توصیه می کنیم با ROM Manager این کار را انجام دهند. این ابزار کمک می کند تا نسخه های پشتیبان و ریکاوری ها، نصب رام و قابلیت های دیگر را به خوبی و بسیار راحت مدیریت کنید. این اپلیکیشن رایگان است اما نسخه پولی آن، نوتیفیکیشن آپ‌دیت ROM، دانلودهای شبانه رام، بک‌آپ گیری خودکار و … نیز دارد.
    اهمیت نسخه پشتیبان
    هنگامی که قصد روت کردن گوشی خود را دارید، بهتر است از نسخه حاضر یک نسخه پشتیبان (بک‌آپ) داشته باشید. ممکن است رامی که نصب می کنید به خوبی روی گوشی کار نکند و مجبور باشید به تنظیمات پیشین بازگردید. Titanium Backup و Carbon بهترین اپلیکیشن های تهیه نسخه پشتیبان هستند. حتما پیش و پس از نصب هر نوع رام یک نسخه پشتیبان از تنظیمات خود تهیه کنید.این کار شاید کمی وقت گیر و به توجه نیاز داشته باشد اما بسیار بهتر از خراب شدن گوشی و پرداخت هزینه های سنگین تعمیرات است.



صبر کنید ..
X