اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

اگر از سیری اپل بخواهید آیفون شما را شارژ کند پلیس را خبر می‌کند

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • اگر از سیری اپل بخواهید آیفون شما را شارژ کند پلیس را خبر می‌کند

    سیری قابلیت‌های مفید و متعدد زیادی دارد، اما آیا جلوگیری از دزدیدن آدم‌ها یکی از آن‌ها است؟ خب احتمالاً نه؛ بااین‌حال اگر از سیری بخواهید که «گوشی من را تا 100 درصد شارژ کن» به صورت خودکار با پلیس تماس می‌گیرد و شما 5 ثانیه برای متوقف کردنش فرصت دارید.

    هنوز مشخص نیست که چرا سیری این کار را انجام می‌دهد، شاید تنها یک باگ و ایراد نرم‌افزاری باشد؛ اما یکی از نتایج منطقی این است که برای شرایطی که در آن خانه افراد موردتهاجم قرار می‌گیرد، در نظر گرفته شده باشد و اجازه برقراری تماس با نیروهای پلیس، بدون جلب‌توجه را بدهد.

    شاید دور از عقل به نظر برسد، اما امکان‌پذیر است. مثل زنی که در ابتدای سال میلادی جاری از برنامه سفارش غذای رستوران معروف Pizza Hut، برای اطلاع دادن به پلیس استفاده کرده بود. وی و فرزندانش توسط مردی از آشنایان، با چاقو به گروگان گرفته شده بودند. اینکه از مجرم با عبارتی عجیب بخواهید که گوشی‌تان را شارژ کنید، به نظر بی‌ضرر می‌رسد.

    به‌هرحال اپل به صورت رسمی به این قابلیت اشاره نکرده است. تنها مدرکی که از استفاده آن در اینترنت پیداشده به دو هفته پیش برمی‌گردد که در چند توییت پراکنده در شبکه اجتماعی توییتر، چند نوجوان به اذیت کردن یکدیگر با این قابلیت پرداخته‌اند. حداقل این مورداستفاده باورپذیر است.

    بهتر است بدانید که نباید با این قابلیت شوخی کنید. بی‌جهت تماس گرفتن با پلیس کار احمقانه‌ای است، منابع آن‌ها را به هدر می‌دهد و ممکن است پلیس واقعاً به منزل شما بیاید.

    در ایده دیگری، ممکن است سیری به هر عددی که بعد از کلمه Phone بیان شود واکنش نشان دهد. پس از شنیدن دستور «سیری، گوشی من را تا 911% شارژ کن» سیری شروع به تماس گرفتن با نیروهای اورژانسی می‌کند (در آمریکا عدد 911 برای تماس گرفتن با پلیس، آتش‌نشانی، بیمارستان و … استفاده می‌شود) و در صورت استفاده از عبارت «سیری گوشی من را تا 560% شارژ کن» سیری به سادگی سعی می‌کند به عدد گفته‌شده زنگ بزند.

  • #2
    جالب بود مرسی .

    نظر

    صبر کنید ..
    X