یادداشت سردبیر: کارمن، زندگی من
یکی از بزرگترین چالشهای اجرایی زمان ماست؛ چگونه میتوانم برای کار خود سنگ تمام بگذارم و در عین حال یک زندگی خصوصی غنی و پربار داشته باشم؟
ما درمورد تعادل بین کار و زندگی زیاد بحث می کنیم – اشاره ضمنی به رابطه برابر بین شغل ما و چیزهای دیگر. اما بوریس گرویسبرگ و رابین ایبراهامز از دانشکده کسبوکار هاروارد در کتاب «کار خود را مدیریت کنید؛ زندگی خود را مدیریت کنید» بیان کردهاند که رسیدن به چنین تعادلی، اگر غیر ممکن نباشد، هدفی گریزپاست. در عوض، این نویسندگان پیشنهاد می کنند که رهبران در مورد زندگی ای که می خواهند داشته باشند، دانسته تصمیمگیری نمایند(تا کدام یک از فرصت ها را دنبال کنند و ازکدام فرصت ها چشم پوشی کنند). در غیر این صورت، آنها احتمالا دائما در حال اولویتبندی هستند و به ندرت با تمرکز به یک موضوع می پردازند.
گرویسبرگو ایبراهامز که با بیش از 4000 مدیر از سراسر جهان مصاحبه کرده اند، برای تفکر در مورد این انتخاب ها چهارچوبی را ارائه می کنند. آنها نوشته اند که که مدیران ازطریق تجربه فهمیده اند که بهره بردن از مقام های بالا وابسته به این است که مسائل کاری و خانه را به نحوی با یگدیگر ترکیب کنیم که فرد خود و عزیزان خودش و همچنین موفقیت خود را از دست ندهند.
این مقاله بخشی از پیشرفت در اوج است. همچنین این بخش شامل مصاحبه جالب توجهی با الن لانگر روانشناس هاروارد که به توضیح این نکته می پرازد که چگونه رهبران می توانند از تمرکز(موضوعی که او دهها سال روی آن کار کرده است) برای نوآوری در کار و سازمان خود بهره ببرند. و پیتر کپلی از دانشگاه وارتون و مونیکا هموری از دانشکده کسبوکار آی ای و روسیو بونت، یک نمای کلی پر از جزئیات از کسانی که امروزه به ردههای بالای شغلی دست پیدا می کنند و همچنین اینکه ترکیب مدیران چگونه تغییر کردهاست(خصوصا پس از رکود سال 2008) ارائه می کنند.
فهرست مطالب
11- بررسی ایده- بهترین مشتریان خود را بهتر کنید! 28- ایده شگفت - انتخاب مشتری مناسب؛ اولین مرحله در استراتژی پیروزی
37- کار در مقابل زندگی؛ بیخیال تعادل شوید، شما مجبورید انتخاب کنید!
48- تمرکز حواس در عصر پیچیدگی
55- چه کسانی بهترین شغلها را تصاحب می کنند
60- انسانشناسی که وارد کافه میشود!
70 رکورد فروش؛ چگونه با حل مشکلات مشتریان سازمانی به موفقیت برسیم!
78- تغییرات آرام و بیصدای هیئتمدیره
85- چرا چینیها نمیتوانند نوآوری کنند؟
90- مدیریت بر خود؛ به چه کسانی میتوانیم اعتماد کنیم؟
95- مطالعه موردی؛ وقتی آتش توئیتریها به روی شما گشوده میشود!
100-چرا داستانهای فاجعهآمیز را دوست داریم؟!