بررسی عملکرد ویندوز روی پردازنده‌های M1 با اپلیکیشن Parallels 16

هفته گذشته نسخه جدید اپلیکیشن Parallels 16 به صورت آزمایشی برای دستگاه‌های جدید مک با پردازنده M1 منتشر شد که امکان نصب نسخه ARM ویندوز را روی این دستگاه‌ها فراهم می‌سازد. پیش‌تر باید به کمک ابزار‌های جانبی این کار را انجام می‌دادید.

این نسخه به دلیل آزمایشی بودن مشکلات بسیاری دارد و پس از استفاده مداوم ممکن است سیستم‌عامل مجازی شما هنگ کند و یا ارور‌های مختلفی دریافت کنید اما در حالت کلی کاری که باید را انجام می‌دهد.

در مک‌بوک پرو جدید با پردازنده M1 و رم ۸ گیگ و سیستم‌عامل Big Sur، طبق امتیاز‌های Geekbench، در حالت تک هسته‌ای، امتیاز ۱۷۱۹ و در حالت چند هسته‌ای امتیاز ۷۳۴۸ را دارد اما با نصب نسخه ARM ویندوز به صورت مجازی اعداد متفاوتی را شاهد هستیم که نشان از عدم هماهنگی این سیستم‌عامل با پردازنده اپل دارد. در حالت تک هسته‌ای در ویندوز، امتیاز ۱۴۹۱ و در حالت چند هسته‌ای امتیاز ۲۷۵۳ را شاهد هستیم که کاهش عملکرد قابل توجهی است. البته این به این دلیل است که اپلیکیشن Parallels به صورت دیفالت در حالت چند هسته‌ای فقط از دو هسته استفاده می‌کند، بنابراین با افزایش تعداد هسته‌ها به چهار، امتیاز Geekbench هم متفاوت خواهد بود. پس از اعلام این تغییرات، امتیاز Geekbench در حالت چند هسته‌ای به ۵۰۱۳ افزایش پیدا کرد که بسیار قابل قبول‌تر است.

در اپلیکیشن Parallels امکان افزایش تعداد هسته‌های تا هشت هم وجود دارد و در این حالت امتیاز Geekbench معادل ۵۹۵۸ است که باز هم در مقایسه با عملکرد دستگاه در سیستم‌عامل Big Sur بسیار پایین‌تر است.

پس از تست‌های بیشتر مشخص شد که Parallels در حالت بیش از دو هسته فعال عملکرد خوبی ندارد و باعث هنگ کردن خود اپلیکیشن و سیستم‌عامل می‌شود بنابراین در صورت تمایل به تست این اپلیکیشن، پیشنهاد می‌شود که از حالت دیفالت استفاده کنید.

در هر حالت برای دریافت نسخه ARM ویندوز، باید از پنل Windows Insider preview استفاده کنید و مشخص نیست که نسخه بهینه‌تری برای مک منتشر شود یا نه.

برای دریافت نسخه Parallels 16 می‌توانید از این لینک استفاده کنید

ویدیو این بررسی را در یوتیوب می‌توانید مشاهده کنید

 

 

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.