آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ مینی معرفی شدند

بالاخره پس شایعات بسیار، نسل جدید آیفون یعنی آیفون ۱۲ معرفی شد. امسال اپل آیفون‌های جدید خود را در دو سطح قرار داده است. یک سطح میانی که شامل آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی و یک سطح حرفه‌ای که شامل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس می‌شود. در این مطلب در خصوص آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ مینی بیشتر توضیح خواهیم داد.

پشتیبانی از ۵G

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره شاهد تکنولوژی ۵G در آیفون هستیم. آیفون‌های ۱۲ همگی از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند. آیفون‌های پارت‌نامبر آمریکا از تکنولوزی mmWave پشتیبانی می‌کنند که امکان دریافت اطلاعات تحت شبکه ۵G را تا سرعت ۴ گیگابیت بر ثانیه برای کاربران فراهم می‌سازد. همچنین iOS هم برای هماهنگی بیشتر با این تکنولوژی بروزرسانی شده است و قابلیت جدیدی بنام Smart Data mode را شاهد هستیم که در صورت عدم نیاز به ۵G شبکه را به صورت خودکار به LTE تغییر می‌دهد.

پردازنده A14 Bionic

در تمام مدل‌های آیفون ۱۲، از پردازنده ۵ نانومتری A14 Bionic استفاده شده است. این پردازنده نسبت به نسل گذشته خود، ۴۰٪‌ سریع‌تر است و دارای یک Neural Engine با توان ۱۶ هسته‌ هم هست که قدرت پردازشی ۱۱ تریلیون عملیات در ثانیه را دارد. در تصویر زیر مشخصات دقیق‌تر این پردازنده را می‌توانید مشاهده کنید.

طراحی و صفحه‌نمایش

زبان طراحی این نسل بسیار شبیه به آیفون ۵s و SE شده و دارای لبه‌های تخت است. صفحه‌نمایش تمام مدل‌ها از نوع Super Retina XDR است که دارای روشنایی و تراکم رنگی بیشتری است و اپل در این سری، تکنولوژی جدیدی هم بنام Ceramic Shield معرفی کرده است که به صورت لایه‌ای نازک روی صفحه‌نمایش قرار گرفته است و باعث محافظت بیشتر در برابر خط و خش خواهد شد. آیفون ۱۲ دارای صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ مینی دارای صفحه‌نمایش ۵.۴ اینچی است.

مقاومت در برابر آب

هر دو مدل آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی دارای گواهی IP68 هستند و تا عمق ۶ متر و مدت زمان ۳۰ دقیقه در برابر آب، مقاوم هستند.

دوربین دوگانه، پیشرفته‌تر از همیشه

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی به کمک پردازنده قدرت‌مند A14 Bionic و سیستم دوربین دوگانه جدید، تجربه بینظیری در عکاسی و فیلم‌برداری برای شما رقم خواهند زد. هر دو دستگاه، دارای دو دوربین Ultra Wide و Wide هستند. دوربین Wide دارای دیافراگم ۱.۶ است که باعث جذب نور بیشتر تا ۲۷٪ می‌شود و بسیار مناسب برای عکاسی و فیلم‌برداری در شرایط نوری کم است. قابلیت Night Mode هم بهبود‌هایی داشته و تصاویر بسیار بهتری را در شب هم اکنون می‌توانید ثبت کنید. همچنین لازم به ذکر است که قابلیت Deep Fusion هم به آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی اضافه شده است که به موجب آن، تصاویر شما نویز کمتر خواهد داشت.

همچنین برای اولین شاهد قابلیت جدید Smart HDR 3 هستیم. به کمک این تکنولوژی و پردازنده A14 Bionic، تصاویری که با آیفون میگیرید، بسیار زنده‌ و طبیعی‌تر خواهند بود.

اکوسیستم جدید اکسسوری‌های MagSafe

اگر از کاربران قدیمی اپل باشید، حتما با شارژ‌های MagSafe آشنایی دارید که پیش‌تر روی سری مک‌بوک‌های اپل قرار داشت و بعد‌ها جای خود را به پورت‌های USB-C الان داد. حال اپل امسال ابن تکنولوژی را در آیفون هم جا داده است و به کمک MagSafe Charger جدیدی که عرضه شده و مگنت‌هایی که پشت دستگاه و دور وایرلس شارژر قرار گرفته است می‌توانید دستگاه خود را به صورت بی‌سیم شارژ کنید. یک محصول دیگری هم در این راستا اپل عرضه کرده است بنام MagSafe Duo Charger که به کمک آن می‌توانید به صورت همزمان آیفون و اپل واچ خود را شارژ کنید.

همچنین یک سری اکسسوری هم همانند جا کارتی و کیف‌پول اپل عرضه کرده است که در ادامه تصاویر آن‌ها را می‌بینید.

آیقون‌های ۱۲ و ۱۲ مینی در ۳ ظرفیت ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگ و رنگ‌های آبی، سبز، مشکی، سفید و قرمز عرضه می‌شوند.

شروع قیمت برای آیفون ۱۲ معادل ۷۹۹ دلار و برای آیفون ۱۲ مینی ۶۹۹ دلار است.

شروع پیش‌فروش آیفون ۱۲: ۱۶ اکتبر

تاریخ عرضه: ۲۳ اکتبر

شروع پیش‌فروش آیفون ۱۲ مینی: ۶ نوامبر

تاریخ عرضه: ۱۳ نوامبر

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights