نسخه نهایی iOS 14 و iPadOS 14 عرضه شد

نسخه نهایی iOS 14 و iPadOS 14 عرضه شد

بالاخره پس ۸ نسخه آزمایشی، نسخه نهایی iOS 14 و iPadOS 14 برای عموم کاربران و دستگاه‌هایی که از این نسخه پشتیبانی می‌کنند عرضه شد.

این نسخه را هم اینک در مسیر Settings > General > Software Update می‌توانید دریافت و نصب کنید.

پیش از هر چیزی، دستگاه‌هایی که این نسخه را پشتیبانی می‌کنند به صورت زیر است:

باز طراحی Home Screen

در iOS 14 صفحه اصلی سیستم‌عامل تغییرات بسیاری داشته اشت. مهم‌ترین ویژگی، بازطراحی کلی بخش ویجت‌ها بوده است. علاوه بر محیط مختص به ویجت‌ها از این پس آن‌ها را به صفحه اصلی هم می‌توانید اضافه کنید و در کنار آیکون اپلیکیشن‌های خود، می‌توانید ویجت‌های کاربردی خود را در اندازه‌های مختلف هم قرار دهید.
همچنین ویژگی جدیدی هم بنام App Library اضافه شده است که در واقع فضایی برای مشاهده تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه است که اپل به صورت خودکار آن‌ها را بر اساس نوع کاربری دسته‌بندی کرده است.
همچنین می‌توانید صفحه‌های اصلی Home Screen را مخفی کنید و صرفا به اپلیکیشن‌های خود از طریق صفحه App Library دسترسی داشته باشد.

بازطراحی تماس‌های دریافتی و محیط کاربری Siri

یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران iOS با آن دست و پنجه نرم می‌کردند پوشش کل صفحه در صورت داشتن تماس ورودی بود. از این پس تماس‌های ورودی به صورت Banner نمایش داده می‌شود و همچنین سیری هم تمام صفحه را نمی‌پوشاند.

آپدیت اپلیکیشن Messages

در اپلیکیشن Messages امکان Pin کردن مخاطبین به بالای لیست پیام‌ها هم اضافه شده است که دسترسی سریع‌تری به مخاطب‌های خود داشته باشید.

اپلیکیشن Translate

اپلیکیشن جدید Translate که به صورت پیش‌فرض در iOS 14 اضافه شده است این امکان را به کاربران می‌دهد بتوانند در لحظه به زبان‌های مختلف متن‌های مد نظر خود را ترجمه کنند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights