نسل جدید مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی رونمایی شد

نسل جدید مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی رونمایی شد

ساعاتی پیش اپل از طریق وب‌سایت خود اقدام به رونمایی از نسل جدید مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی برای سال ۲۰۲۰ کرد. این نسل از مک‌بوک پرو شامل تغییرات چشم گیری بوده و در استفاده کاربران تاثیر زیادی خواهد داشت.

ظاهر مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید تفاوتی با نسل پیشین خود ندارد اما اپل سرانجام کیبورد این مدل را تغییر داده و حالا این نسل از مک‌بوک پرو هم از Magic Keyboard استفاده می‌کند. اپل پیش از این در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی و مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ از این کیبورد جدید استفاده کرده بود که با بازخورد مثبت کاربران روبرو شده بود. با عرضه این مدل، دیگر هیچ دستگاهی با کیبورد Butterfly از سمت اپل به فروش نخواهد رسید و دوران این کیبورد پر از ایراد به پایان رسیده است.

این کیبورد از مکانیزم قیچی استفاده می‌کند و باعث می‌شود حس بهتری به کاربر منتقل شود، همچنین ماندگاری این کیبورد بسیار بالاتر از مدل قبلی خواهد بود و قطعا کاربران با خرابی کمتری روبرو خواهند شد. همچون مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی، دکمه Escape هم به این نسل از مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی در کنار تاچ‌بار بازگشته است تا استفاده کاربران از این دکمه بسیار آسان‌تر شود.

برخلاف انتظارات صفحه نمایش این مدل تغییری پیدا نکرده و دقیقا مشابه نسل قبلی دارای ابعاد ۱۳.۳ اینچ است. صفحه نمایش از نوع رتینا است و کیفیت قابل قبولی دارد اما شاید حاشیه‌های تصویر برای رقابت با مدل‌های مشابه شرکت‌های رقیب کمی زیاد باشد و از اپل انتظار می‌رفت این دستگاه را با ظاهر مدرن‌تری عرضه کند.

مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی در چهار مدل عرضه می‌شود که دو مدل تنها دارای ۲ پورت Thunderbolt 3 هستند و دو مدل دیگر شامل ۴ پورت Thunderbolt 3 می‌شوند. مدل‌های دارای ۲ پورت علاوه بر تغییر کیبورد، شاهد دوبرابر شدن ظرفیت داخلی حافظه نیز هستند و این مدل‌ها در دو حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه خواهند شد.

اما مدل‌های دارای ۴ پورت شاهد تغییر و بروزرسانی پردازشگر نیز بوده‌اند و این مدل‌ها از پردازشگرهای نسل دهم اینتل استفاده می‌کنند. همچنین در این مدل‌ها ۱۶ گیگابایت رم هم بصورت استاندارد عرضه می‌شود و برای اولین بار در مدل‌های ۱۳ اینچی قابلیت انتخاب تا ۳۲ گیگابایت رم به کاربران داده می‌شود. این مدل‌ها هم شاهد دوبرابر شدن حافظه داخلی بوده‌اند و از این پس بصورت استاندارد در دو حافظه ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی عرضه خواهند شد. امکان انتخاب تا ۴ ترابایت حافظه نیز به کاربران داده شده است.

مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید از قیمت ۱۲۹۹ دلار به بالا از امروز قابل سفارش است و بزودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.