نسل جدید آیپد پرو ۲۰۲۰ عرضه شد

دقایقی پیش اپل از طریق سایت خود نسل جدید آیپد پروهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی برای سال ۲۰۲۰ را معرفی کرد. نسل جدید آیپد پرو در زمینه دوربین، عملکرد کلی و پشتیبانی از ترکپد و موس تغییرات بزرگی داشته است.

آیپد پرو جدید برای سال ۲۰۲۰ از چیپ اختصاصی اپل با نام A12Z Bionic استفاده می‌کند که طبق گفته اپل از بیشتر لپتاپ‌های ویندوزی عملکرد بهتر و سریع‌تری دارد. آیپد پرو جدید حالا مجهز به دوربین Ultra Wide شده تا بتواند تصاویر بهتری را با زاویه بازتری بگیرد. همچنین اپل میکروفون‌های این مدل را تقویت کرده و یک دوربین جدید LiDAR Scanner در کنار دو دوربین اصلی این دستگاه قرار داده. کار این دوربین درک محیط اطراف آیپد است تا بتواند تجربه بهتری از اپلیکیشن‌های AR را برای کاربر امکان پذیر کند.

همراه با iPadOS 13.4 اپل پشتیبانی از ترکپد را به آیپد اضافه می‌کند تا کاربران بتوانند از طریق جدیدی با این سیستم عامل تعامل داشته باشند. برخلاف تصور کاربران این ویژگی کپی کردن پشتیبانی ترکپد در macOS نیست و اپل از پایه برای این سیستم عامل تجربه جدیدی را طراحی کرده است. همچنین با استفاده از ترکپد می‌توانید از Multi-Touch gesture هم در این سیستم عامل استفاده کنید. توجه داشته باشید این ویژگی‌ها به تمام آیپدهایی که از iPadOS 13.4 پشتیبانی کنند نیز اضافه خواهد شد و مختص مدل‌های جدید آیپد نیست و شما با متصل کردن هر موس یا ترکپد به آیپد خود می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

اپل همچنین از یک وسیله جانبی جدید برای این آیپدها رونمایی کرده است. نام این محصول Magic Keyboard for iPad Pro است و در واقع یک کیس کیبورد دار به همراه ترکپد است. رنگ آن مشکی است و تجربه فوق العاده‌ای برای کاربر را به همراه دارد. دکمه‌های این کیبورد مجهز به بک‌لایت هستند تا در تاریکی نیز بتوانید دکمه‌ها را تشخیص دهید و به تایپ خود ادامه دهید. همچنین ترکپد روی این کیس تجربه کامل پشتیبانی از ترکپد در iPadOS را برای شما امکان پذیر می‌کند. دکمه‌های این کیبورد برخلاف کیبوردهای قبلی آیپد از مکانیزم پروانه‌ای استفاده نمی‌کند و حالا اپل از مکانیزم قیچی نیز در این کیبورد استفاده کرده است تا حس تایپ بهتری به کاربر منتقل شود. در قسمت لولای این کیبورد نیز یک پورت USB-C دیگر برای شارژ آیپد در نظر گرفته شده تا در صورتی که نیاز به شارژ و استفاده از پورت USB-C اصلی دستگاه داشتید با مشکل کمبود پورت مواجه نشوید. در نهایت طبق گفته اپل این کیس با آیپد پروهای سال ۲۰۱۸ نیز سازگار است.

آیپد پروهای جدید در دو اندازه ۱۱ اینچ و ۱۲.۹ اینچ به بازار عرضه می‌شود و صفحه نمایش آن‌ها از تکنولوژی ProMotion که نرخ بروز شدن صفحه را تا ۱۲۰Hz بالا می‌برد، پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش همچنین از Apple Pencil پشتیبانی می‌کند و از قابلیت True Tone نیز استفاده می‌کند. آیپد پروهای جدید همچنان از Apple Pencil نسل دوم پشتیبانی خواهند کرد.

آیپد پرو جدید دارای دو دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی واید و ۱۰ مگاپیکسلی اولترا واید است و هر دو دوربین از فیلمبرداری ۴K نیز پشتیبانی می‌کنند. همانطور که بالاتر نیز گفتیم این آیپدها از میکروفون‌های جدیدی استفاده می‌کنند تا صدای بهتری را ضبط کنند.

دوربین سوم که در واقع یک LiDAR Scanner است وظیفه درک محیط را به همراه دارد تا بتواند با اسکن کردن محیط اطلاعات بیشتری از محیط را کسب کند. این سنسور جدید به سیستم ARKit اپل کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های AR با دقت باورنکردنی اجرا بشوند و محیط را کامل درک کنند.

آیپد پروهای جدید در دو اندازه ۱۱ اینچ و ۱۲.۹ اینچ و در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای از امروز قابل سفارش خواهند بود. دستگاه‌های سفارش داده شده از هفته آینده به دست کاربران خواهد رسید. اپل حافظه مدل پایه آیپد پرو را از ۶۴ گیگابایت به ۱۲۸ گیگابایت ارتقا داده است و حالا آیپد پرو جدید در ۴ حافظه ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی قابل خرید است. 

قیمت مدل پایه آیپد پرو ۱۱ اینچی ۱۲۸ گیگابایتی WiFi مانند سابق ۷۹۹ دلار خواهد بود و همچنین مدل‌های سیم کارت خور با قیمت بالاتر قابل خرید هستند. 

قیمت کاور Magic Keyboard برای مدل ۱۱ اینچی ۲۹۹ دلار و برای مدل ۱۲.۹ اینچی ۳۴۹ دلار خواهد بود و در ماه اردیبهشت به بازار عرضه خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.