آیفون ۱۱ پرو رونمایی شد

پس از چندین ماه انتشار شایعات، اپل سرانجام از نسل جدید آیفون به نام آیفون ۱۱ پرو در مراسم ۱۹ شهریور خود رونمایی کرد. این آیفون در دو مدل iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max عرضه خواهد شد و این دو مدل جایگزین مدل‌های Xs و Xs Max خواهند بود.

این مدل‌های جدید در زمینه طراحی، سخت‌افزار و دوربین تغییرات زیادی را به همراه داشته‌‌اند.

تغییرات طراحی این مدل در پشت دستگاه قابل مشاهده است. اپل برای اولین از شیشه مات در پشت دستگاه استفاده کرده است. همچنین برای اولین بار لوگوی اپل به وسط منتقل شده و نوشته iPhone هم به طور کامل از پشت دستگاه حذف شده است. برآمدگی مربوط به دوربین هم حالا قسمتی از شیشه است و با دقت بالا برش خورده است. به همین دلیل  قسمتی که دوربین‌ها در آن قرار دارند حالا هم‌رنگ خود دستگاه است.

آیفون ۱۱ پرو در یک رنگ جدید نیز عرضه می‌شود. سبز تیره یا Midnight Green رنگ جدید آیفون ۱۱ پرو خواهد بود. همچنین ۳ رنگ سابق یعنی Space Gray، Silver و Gold نیز برای این مدل عرضه خواهد شد.

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس اولین آیفون‌هایی هستند که مجهز به ۳ لنز شده‌اند. دو لنز واید و زوم بهبود یافته‌اند و برای اولین بار شاهد لنز اولترا واید در آیفون هستیم. این لنز جدید می‌تواند محیط بیشتری را نسبت به لنزهای دیگر تصویربرداری کند. قابلیت‌های فیلم‌برداری این لنز هم مانند لنز‌های دیگر است و می‌تواند تا ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری هم داشته باشد.

این سیستم دوربین همچنین مجهز به نسل جدید Smart HDR اپل نیز شده است. یک قابلیت جدید دیگر دوربین‌ آیفون ۱۱ پرو ویژگی Night Mode است که تصاویر بسیار بهتری را در شب ذخیره خواهد کرد. این قابلیت بصورت خودکار در محیط‌های تاریک فعال می‌شود و تغییرات را برروی تصویر اعمال می‌کند.

دوربین جلو هم تغییراتی را به همراه داشته است و حالا تصاویر را با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می‌کند. همچنین این امکان به دوربین جلو اضافه شده تا کاربر بتواند تصاویر دوربین جلو را هم بصورت واید بگیرد تا محیط بیشتری را در عکس خود داشته باشد. اگر هنگام عکس برداری گوشی خود را به حالت افقی ببرید، بصورت خودکار تصاویر بصورت واید ذخیره خواهند شد. 

دوربین جلوی آیفون ۱۱ پرو همچنین می‌تواند ویدیو را با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم در ثانیه ذخیره کند و برای اولین بار قابلیت اسلوموشن ۱۲۰ فریم در ثانیه به دوربین جلو نیز اضافه شده است.

طبق گفته اپل Face ID نیز تا ۳۰ درصد سریعتر شده است و می‌تواند از زوایای بیشتری صورت کاربر را اسکن کند.

سیستم اسپیکر این مدل نیز تغییرات زیادی را داشته و استاندارد Dolby Atmos را نیز دریافت کرده است.

آیفون ۱۱ پرو از پردازشگر جدید اپل به نام A13 Bionic استفاده می‌کند و به گفته اپل این قوی‌ترین پردازشگر میان تمام تلفن‌های هوشمند بازار است و قدرت این دستگاه را یک مرحله بیشتر از دستگاه‌های سال گذشته می‌کند. همچنین این اولین سری از آیفون است که از استاندارد WiFi 6 پشتیبانی می‌کند.

اپل برای اولین بار یک چیپ جدید به نام U1 را در آیفون‌های امسال قرار داده تا آیفون‌ها بتوانند دیگر محصولات مجهز به این چیپ را در نزدیکی خود حس کنند. اپل برای شروع از این چیپ در قابلیت AirDrop استفاده کرده است تا آیفون‌های نزدیکتر را در لیست دستگاه‌ها اولویت بندی کند.

عمر باتری مدل ۱۱ پرو ۴ ساعت بیشتر از Xs و عمر باتری مدل ۱۱ پرو مکس ۵ ساعت بیشتر از Xs Max خواهد بود و این تغییر احتمالا به کاربران کمک بسیار زیادی را خواهد کرد.

صفحه نمایش این مدل‌ها حالا Super Retina XDR شده‌اند و از مدل‌های سال گذشته بسیار روشن‌تر خواهند شد. برای محتوای عادی تا ۸۰۰ nit و برای محتوای HDR نیز تا ۱۲۰۰ nit روشن خواهند شد.

اپل مقاومت این دستگاه‌‌ها را در برابر آب افزایش داده و حالا این مدل‌ها می‌توانند به مدت نیم ساعت تا ۴ متر زیر آب دوام بیاورند.

قیمت این مدل‌ها برای ۱۱ پرو از ۹۹۹ دلار و برای ۱۱ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار شروع خواهد شد. هر دو مدل این سری در ظرفیت‌های ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه خواهد شد.

پیش فروش این مدل از تاریخ ۲۲ شهریور آغاز می‌شود و از روز جمعه ۲۹ شهریور تحویل مشتریان خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights