آیفون ۱۱ رونمایی شد

آیفون ۱۱ رونمایی شد

سرانجام پس از شایعات فراوان، اپل در مراسم ۱۹ شهریور خود از آیفون ۱۱ رونمایی کرد. این آیفون در واقع ادامه دهنده راه آیفون XR خواهد بود که سال گذشته با استقبال زیادی هم روبرو شده بود.

تغییرات آیفون ۱۱ نسبت به آیفون XR در زمینه دوربین، طراحی و سخت افزار است.

اگر به یاد داشته باشید آیفون XR تنها یک لنز دوربین داشت و گوشی‌های دیگر اپل در سال گذشته دو لنز (واید و زوم) را به همراه داشتند. همه گمان زده بودیم که این آیفون هم مانند مدل‌های دیگر آیفون مجهز به دو لنز واید و زوم خواهد شد. در واقع آیفون ۱۱ مجهز به دو لنز شد اما لنز دوم مانند مدل‌های Xs، لنز زوم نیست و در واقع لنز جدید اپل یعنی اولترا واید است. این لنز جدید می‌تواند محیط بیشتری را نسبت به لنز واید معمولی تصویربرداری کند. قابلیت‌های فیلم‌برداری این لنز هم مانند لنز واید اصلی است و می‌تواند تا ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری هم داشته باشد.

این سیستم دوربین همچنین مجهز به نسل جدید Smart HDR اپل نیز شده است. یک قابلیت جدید دیگر دوربین‌ آیفون ۱۱ ویژگی Night Mode است که تصاویر بسیار بهتری را در شب ذخیره خواهد کرد. این قابلیت بصورت خودکار در محیط‌های تاریک فعال می‌شود و تغییرات را برروی تصویر اعمال می‌کند.

دوربین جلو هم تغییراتی را به همراه داشته است و حالا تصاویر را با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می‌کند. همچنین این امکان به دوربین جلو اضافه شده تا کاربر بتواند تصاویر دوربین جلو را هم بصورت واید بگیرد تا محیط بیشتری را در عکس خود داشته باشد. اگر هنگام عکس برداری گوشی خود را به حالت افقی ببرید، بصورت خودکار تصاویر بصورت واید ذخیره خواهند شد. 

دوربین جلوی آیفون ۱۱ همچنین می‌تواند ویدیو را با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم در ثانیه ذخیره کند و برای اولین بار قابلیت اسلوموشن ۱۲۰ فریم در ثانیه به دوربین جلو نیز اضافه شده است.

آیفون ۱۱ در ۶ رنگ عرضه می‌شود و این رنگ‌ها نسبت به مدل‌های پارسال تغییر پیدا کرده است. رنگ‌های آیفون شامل مشکی، سفید، قرمز، بنفش، سبز و زرد می‌شود.

اپل مقاومت این دستگاه‌ را در برابر آب افزایش داده و حالا این مدل می‌تواند به مدت نیم ساعت تا ۲ متر زیر آب دوام بیاورد.

آیفون ۱۱ از پردازشگر جدید اپل به نام A13 Bionic استفاده می‌کند و به گفته اپل این قوی‌ترین پردازشگر میان تمام تلفن‌های هوشمند بازار است و قدرت این دستگاه را یک مرحله بیشتر از دستگاه‌های سال گذشته می‌کند.

در اقدام بی‌سابقه اپل قیمت آیفون ۱۱ را نسبت به آیفون XR کاهش داده و این آیفون با قیمت ۶۹۹ دلار به بالا، به بازار عرضه خواهد شد. این مدل در ظرفیت‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت قابل فروش خواهد بود.

پیش فروش این مدل از تاریخ ۲۲ شهریور آغاز می‌شود و از روز جمعه ۲۹ شهریور تحویل مشتریان خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.