معرفی سفید.اپ، مرجع جدید اپلیکیشن‌های ایرانی iOS

معرفی سفید.اپ، مرجع جدید اپلیکیشن‌های ایرانی iOS

اگر کاربر آیفون و آیپد و به طور کلی iOS باشید حتما در یکی دو سال گذشته متوجه مشکلات اپلیکیشن‌های ایرانی شده‌اید. اول حذف تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های ایرانی از App Store و سپس مشکلات متعددی که برای نصب و استفاده از آن‌ها داشته‌اید.

تا چندی پیش، استفاده از سرویس‌هایی مانند «سیب‌اپ»، «اناردونی» و «اپ‌استور.آی‌آر» و دیگر مارکت‌های iOS یکی از مطمئن‌ترین راه‌های کاربر نهایی برای یافتن، نصب و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها بود. اما با توجه به اتفاقات اخیر، اکثر استورهای ایرانی به مشکل برخوردند و برخی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها تصمیم گرفته‌اند که خود میزبانی و نصب اپلیکیشن‌ها را به صورت مستقیم بر عهده بگیرند که بعضا آن‌ها نیز دچار مشکلات مشابه شدند. بعضی‌ها هم ترجیح دادند که از اپلیکشین‌های پیشرو (Progressive Web App یا به اختصار PWA) استفاده کنند و عطای اپلیکیشن‌های Native را به لقای آن ببخشند.

چرا سفید.اپ؟

یکی از مشکلات بزرگ این راهکار، برای کاربران، پیدا کردن لینک دانلود آخرین نسخه قابل استفاده از اپلیکیشن‌ها است. مشکل دیگر بروزرسانی اپلیکیشن‌هایی است که در حال حاضر از آنها استفاده میکنید و به هر علت نیاز به بروزرسانی دارند. در شرایط فعلی برای دسترسی به لینک آخرین نسخه از اپلیکیشن‌های مورد نظرتان یا باید به تک تک وب‌سایت‌های سازنده این اپلیکیشن‌ها سر بزنید، یا منتظر دریافت پیامک از آنها باشید.

«sefid.app» اینجا به کمک شما می‌آید.

همه‌ اپلیکیشن‌های ایرانی که روی وب‌سایت سازنده آنها میزبانی می‌شوند یا از PWA استفاده می‌کنند در «سفید.اپ» فهرست می‌شوند. برای نصب این اپلیکیشن‌ها دیگر نیاز نیست چند وب‌سایت را مدام بازدید کنید. تنها کافیست دکمه‌ی «نصب» جلوی هر اپلیکیشن را لمس کنید و چگونگی نصب نسخه PWA آن‌ها به شما آموزش داده خواهد شد.

همچنین می‌توانید در صفحه مربوط به هر اپلیکیشن، مشخصات و تاریخ آخرین بروزرسانی هر اپلیکیشن را مشاهده نمایید.

در نظر داشته باشید:

۱. هیچ کدام از اپلیکیشن‌های فهرست شده، توسط «سفید.اپ» گواهی (Sign) نشده است و نخواهد شد. «سفید.اپ» صرفا این اپلیکیشن‌ها را در یک وب‌سایت فهرست و مجتمع کرده است. در نتیجه، «سفید.اپ» هیچ زمانی از طرف شرکت اپل قابل تحریم یا مسدود شدن نیست و بابت مشکلات تحریم اخیر، هیچ زمانی از کار نخواهد افتاد.

۲. «سفید.اپ» برای توسعه‌دهندگان Enterprise Certificate تهیه نکرده و نخواهد کرد و همچنین هیچ نقشی در تهیه و تولید هیچ یک از این اپلیکیشن‌های لیست شده در سایت خود ندارد.

۳. در حال حاضر، «سفید.اپ» هیچ کدام از فایل‌های اپلیکیشن‌های فهرست شده را مستقیما میزبانی نمی‌کند و میزبانی فایل‌های این اپلیکیشن‌ها بر عهده وب‌سایت سازندگان آنها است.

۴. اگر اپلیکیشن شما در فهرست ما نیست، با آن‌ها تماس بگیرید.

۵. چنانچه به هر دلیلی مایل به حذف اپلکیشین خود از فهرست اپلیکیشن‌های «سفید.اپ» هستید، مجددا می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.