سیری شرت‌کات، اسکرین‌تایم و بسیاری از قابلیت‌های دیگر iOS به macOS خواهند آمد

سیری شرت‌کات، اسکرین‌تایم و بسیاری از قابلیت‌های دیگر iOS به macOS خواهند آمد

اپل همواره بیش از پیش در حال تلاش برای نزدیک‌تر کردن دو سیستم‌عامل iOS و macOS است و این روند در iOS 13 و macOS 10.15 پیشرفت بسیاری داشته است. در مقاله‌های قبلی به چندین مورد اشاره شد و اخیرا اخبار جدید‌تری منتشر شده است.

طبق اطلاعات بدست آمده توسط افراد نزدیک به توسعه سیستم‌عامل‌های iOS و macOS، قرار است دو ویژگی جدیدی که سال پیش به iOS 12 اضافه شد یعنی سیری شرت‌کات و اسکرین‌تایم به macOS 10.15 هم اضافه شود.

اپلیکیشن شرت‌کات که به لطف خرید شرکت Workflow در اختیار اپل قرار گرفته است، با انتشارش در iOS 12 توانست توانایی‌های بیشتری را به این سیستم‌عامل اضافه کند و کاربران این امکان را دارند که بتوانند از میانبر‌های این سرویس برای تسریع کار‌های خود بهره ببرند. حال با انتشار این سرویس برای مک، قطعا کاربران قادر خواهند بود بسیاری از امور روزمره خود را ساده‌تر انجام دهند. از آنجایی که این سرویس در حال حاضر برای iOS از طریق اپ استور قابل دریافت است، پیش‌بینی می‌شود که کاربران مک هم از طریق مک اپ استور بتوانند این اپلیکیشن را دریافت کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی و جدید در iOS 12، ویژگی اسکرین‌تایم بود که اطلاعات دقیقی از زمان استفاده کاربر از اپلیکیشن‌ها، ایجاد محدودیت در استفاده از یک اپلیکیشن برای مدت محدود، تعداد نوتیفیکیشن‌های دریافتی از هر اپلیکشین و بسیاری از جزئیات دیگر اپلیکیشن‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حال در کنار اپلیکیشن شرت‌کات بنظر می‌رسد که ویژگی اسکرین‌تایم هم به macOS 10.15 خواهد آمد.

این قابلیت دقیقا مشابه به iOS عمل خواهد کرد و یک محیط مجزا در بخش System Preferences برای آن در نظر گرفته شده است.

همچنین اپل در نظر دارد که پنل مدیریت Apple ID در مک را بازطراحی کند و احتمالا شاهد چیزی شبیه به پنل مدیریت iCloud و Apple ID در iOS خواهیم بود. همچنین لازم به ذکر است که بالاخره افکت‌های iMessage هم به مک اضافه خواهند شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.