با سرویس Apple Arcade بیشتر آشنا شویم

با سرویس Apple Arcade بیشتر آشنا شویم

اپل در کنفرانس ویژه “Show Time” ,  سرویس گیمینگ  اپل آرکید را معرفی کرد, این سرویس به کاربران تمامی دیوایس های اپل اجازه می دهد که با پرداخت حق اشتراک ماهیانه به مجموعه بزرگی از بازی های جدید و اختصاصی اپ استور دسترسی پیدا کنند.

 

 

 

در طول چند سال گذشته, اپل با گسترش سرویس های اشتراکی خود قدم های بسیار بزرگی برای کاهش وابستگی شدید خود به فروش محصولات سخت افزاری, به ویژه آیفون برداشته است, به طور مثال سال گذشته اپل با خرید شرکت Texture که به نتفلیکس مجلات معروف بود, خود را برای عرضه یک سرویس اشتراکی پیرامون نشریات آماده کرد که امروز این سرویس ها در قالب سرویس News + منتشر شد. اما سرویس اپل آرکید شاید چیزی قراتر از سرویس حق اشتراکی نشریات, هم برای اپل و هم برای کاربران باشد, به دلیل آنکه در طول تقریبا ۱۱ سالی که از عمر اپ استور می گذرد, بازی ها همواره پر فروش ترین و پر طرفدار ترین اپلیکیشن های این فروشگاه بوده اند, بنابراین عرضه یک سرویس حق اشتراکی بازی ها از یک طرف هم برای اپل می تواند بسیار پردرآمد باشد و هم برای برنامه نویسان و از طرف دیگر, کاربران به انبوهی از بازی های اختصاصی و با کیفیت دسترسی آسان تری خواهند داشت.

در سرویس اپل آرکید, اپل به منظور توسعه بازی های بهتر و البته اختصاصی, همکاری مستقیم و نزدیکی با شرکت های بازی ساز فعال در iOS داشته است که نتیجه کار وجود بیش از ۱۰۰ بازی جدید و اختصاصی در همان روز نخست در این سرویس خواهد بود.  اپل آرکید که یک تب اختصاصی در اپلیکیشن اپ استور خواهد داشت, روزانه مجموعه ای از بازی های منتخب را که توسط متخصصان حوزه بازی انتخاب شده است را معرفی می کند و البته با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشین نیز, انتخاب ها براساس سلیقه کاربران نیز طبقه بندی می شود. تمامی بازی های این مجموعه, کاملا بدون تبلیغات هستند و برای تمامی اعضای خانواده و البته به صورت آفلاین نیز در دسترس خواهند بود.

براساس اعلان اپل, Apple Arcade پاییز امسال (احتمالا با iOS 13) در دسترس کاربران خواهد بود و البته هزینه ماهیانه آن نیز هنوز اعلام نشده است.

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.