با نسل‌های جدید آیپد پرو بیشتر آشنا شویم

در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۰, اپل با معرفی نخستین نسل آیپد, انقلابی در صنعت تبلت ها و دیوایس های قابل حمل به وجود آورد. با اینکه بزرگان تکنولوژی آن زمان؛ بیل گیتس از مایکروسافت و اریک اشمیت از گوگل, تبلت نوپای شرکت اپل را یک محصول از پیش شکست خورده دانستند و حتی به تمسخر آن پرداختند, آیپد شروع بسیار موفقی داشت و به سرعت نشان داد که یکی از موفق ترین و تاثیر گذار ترین محصولات تاریخ تکنولوژی است. در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۳ , اپل با ارائه آیپد ایر, این تبلت قدرتمند را کاملا متحول کرد. شاید بتوان تبلیغ تلویزیونی معرفی نخستین نسل آیپد ایر را که با صدای برایان کرانستون بازیگر سریال برکینگ بد ساخته شد و در آن آیپد ایر در پشت یک مداد مخفی شده بود را یکی از بهترین تبلیغ های تاریخ دنیای فناوری دانست, البته نه به خوبی تبلیغ تلویزیونی معرفی نخستین کامپیوتر مکینتاش در سال ‍۱۹۸۴ با کارگردانی ریدلی اسکات. با گذشت سه سال از ارائه نخستین آیپد ایر, اپل برای بار دگر آیپد را دستخوش تغییرات فراوانی کرد, نسل نخستین آیپد پرو بسیار قدرتمند تر از تمامی محصولات بازار بود و سرانجام دارای کیبورد فیزیکی اختصاص و قلم مخصوص بود. اپل با ارائه آیپد پرو, آیپد را به یک محصول برای کاربران حرفه ای تبدیل کرد و از آن زمان تاکنون, اپلیکیشن های حرفه ای زیادی برای آیپد بصورت انحصاری معرفی شدند. در طول تقریبا ۹ سالی که از تولد نسل اول آیپد می گذرد, این تبلت با فاصله بسیاری از بقیه محصولات, موفق ترین و پر فروش ترین محصول صنعت تبلت ها است. امروز؛ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸ , روز بزرگ دیگری برا‌ی آیپد و کاربرانش در تاریخ شرکت اپل و دنیای تکنولوژی است, به دلیل آنکه برای یک بار دیگر, با آیپدی کاملا متحول شده روبرو هستیم و آیپد های جدید دیگر به مانند آیپد هایی که تاکنون می شناختیم نخواهند بود.

 

 

 

  • طراحی کاملا جدید

اپل سال گذشته با معرفی آیفون X زبان طراحی جدید خود را معرفی کرد, حال پس از آنکه این زبان طراحی در تمامی آیفون های معرفی شده در سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گرفت, نوبت به آیپد های چدید رسیده است که کاملا باز طراحی شوند. نسل جدید آیپد های پرو از صفحه نمایشی با کمترین حاشیه ممکن برای یک تلبت استفاده می کنند. با استفاده از این طرحی جدید, اندازه صفحه نمایش آیپد پرو با داشتن ابعاد بدنه یکسان نسبت به سال گذشته از ۱۰.۵ اینچ به ۱۱ اینچ و از ۱۲.۵ به ۱۲.۹ اینچ افزایش داشته است.

فرم دور آیپد پرو های جدید به جای داشتن یک انحنا, حال دارای ظاهری مسطح تر و مینیمال تر است که کمی ما را به یاد طراحی فریم دور آیفون ۴ و ۴ اس می اندازد. ضخامت مدل های جدود تنها ۵.۹ میلیمتر است.

 

 

  • صفحه نمایش و دوربین true depth

صفحه نمایش آیپد های جدید  تقریبا بدون حاشیه است, رزولوشون این صفحه نمایش های ال سی دی دارای میزان ۲۳۸۸ در ۱۶۶۸ پیکسل برای مدل ۱۱ اینچی و ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ پیکسل در برای مدل ۱۲.۹ اینچ هستند.

به مانند نسل های جدید آیفون, در بالای صفحه نمایش دوربین سه بعدی تشخیص چهره اپل که به نام true depth شناخته می شود وجود دارد. این دوربین در هر دو حالت عمودی و افقی صفحه نمایش توانایی تشخیص چهره کاربران را دارد.

 

  • پردازنده

برای قلب تپنده آیپد های جدید, اپل از نسخه بهبود یافته  پردازنده قدرتمند هفت نانومتری A12 Bionic استفاده کرده است که در نسل جدید آیفون های اپل مورد استفاده قرار گرفته اند. این نسل بهبود یافته در  آیپد های جدید به نام A12X شناخته می شود. با توجه به نتایچ بنچ مارک های A12 Bionic می توان نتیجه گیری کرد که A12X قوی ترین از نوع خود در بازار تلفن های هوشمند و تبلت ها است. بر طبق ادعای اپل, این پردازنده ۳۵ درصد قوی تر از نسخه پیشین در حالت تک هسته ای و ۹۵ درصد قوی تر در حالت چند هسته ای است. توان گرافیکی این پردازنده نیز دو برابر نسبت به نسل پیشین افزایش یافته است.

 

 

  • دوربین اصلی

اپل برای دوربین پشتی آیپد های جدید, از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است, هنوز مشخص نیست که این دوربین, همان نسخه استفاده شده در آیفون های ۲۰۱۸ است یا خیر.

 

  • قلم اپل, کیبورد جدید و کانتکتور های جدید

قلم اپل بعد از دو سال, به همراه آیپد های جدید بروز رسانی شد. نسل جدید قلم اپل حال ظاهر مینیمال تری دارد, به طور مثال نوار نقره ای بالای آن دیگر وجود ندارد که ظاهری پیوسته تری به آن می دهد. سرانجام اپل امکان چسباندن مغناطیسی قلم را به ایپد فراهم کرد, اما نکته جالب آن, شارژ شدن قلم جدید در زمانی که به صورت مغناطیسی به بدنه آیپد جدید وصل شده,  است.در  این حالت تنها با وصل کردن قلم جدید به بدنه آیپد, قلم شروع به شارژ شدن می کند. قلم جدید همچنین از ژشت های حرکتی پشتیبانی می کنند که براساس وضایفی که توسط اپ های مختلف می توان برای آن تعریف کرد, کار های مختلفی را می تواند انجام می دهد.

نسل جدید کیبورد فیزیکی نیز به طور کلی برای نسل جدید آیپد باز طراحی شده است, کیبورد جدید علاوه بر محافظت از پشت دستگاه (بر خلاف مدل پیشین) می تواند در دو زاویه مختلف صفحه نمایش را نگه دارد که کار با آنرا راحت تر و بهتر می کند.

در نهایت, اپل پس از سالها پورت لایتنینگ را برای آیپد کنار گذاشت و آنرا با usb-c عوض کرد. حال ایپد های جدید توانایی اتصال مستقیم به دیوایس های بیشتری را دارند, علاوه بر آن می توانید  از آیپد برای شارژ کردن آیفون هایتان نیز استفاده کنید.

 

 

  • دیگر مشخص ها و قیمت

آیپد های جدید  با چهار فضای ذخیره سازی با میزان ۶۴, ۲۵۶, ۵۱۲  گیگابات و یک ترابایت  در دو رنگ خاکستری و نقره ای با حداقل قیمت  ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۱ اینچی و ۹۹۹ دلار برای ۱۲.۹ اینچی از امروز برای خرید آنلاین در دسترس هستند و زمان عرضه عمومی آنها هفته آینده از ۷ نوامبر می باشد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.