آشنایی بیشتر با macOS Mojave

اپل در کنفرانس جهانی برنامه نویسان خود, نسخه جدید سیستم عامل مک را معرفی کرد که به نام مک موهاوه شناخته خواهد شد که یک منطقه بیابانی در کالیفرنیا است.  اپل در این نسخه, تمرکز ویژه ای بر روی امنیت سیستم عامل کرده است, در کنار این, ویژگی های جذابی نیز به این مک اضافه شده است. 

Dark Mode

هر چند که کاربران در انتظار حالت تاریک در iOS بودند, اما اپل آنرا به مک آورد. پیش از این حالت تاریک تنها شامل داک و منو بار می شد, اما در موهاوه حالت تاریک به تمام بخش های سیستم عامل راه پیدا کرده است و اپلیکیشن های جانبی ای مانند xCode نیز کاملا از حالت تاریک پیشتیبانی می کنند. 

Quick Look 

دسترسی به Quick look یکی از پرکاربرد ترین ویژگی های اخیر در یک دهه اخیر است, در مک موهاوه, بعد از باز کردن Quick look, کاربران می توانند در همان بخش, عکس, فایل پی دی اف یا ویدیو را ادیت کنند. 

اسکرین شات 

در مک موهاوه, پس از گرفتن اسکرین شات, عکس مورد نظر به پیروی از iOS 11 , عکس را گوشه پایین صفحه نمایش می دهد که پس از کلیک بر آن, کاربران می توانند قبل از ذخیره اسکرین شات آنرا ادیت کنند. همچنین در این نسخه جدید مک, امکان ضبط ویدیو از تصویر و ادیت همزمان آن به مانند عکس ها نیز وجود دارد. 

اپلیکیشن های جدید

در مک موهاوه, اپلیکیشن های جدیدی از iOS به مک آمده اند که شامل اپلیکیشن های ضبط صدا,  اپل نیوز و Stocks می شود. نکته قابل توجه این است که این اپلیکیشن‌ها از iOS به مک پورت شده اند که سال ۲۰۱۹ این قابلیت در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت.

فروشگاه نرم افزاری مک 

فروشگاه نرم افزاری مک همیشه یکی از نقاط ضعف این سیستم عامل بوده است, به دلیل اینکه این فروشگاه هیچ وقت به موقعیت های فروشگاه نرم افزاری iOS حتی نزدیک هم نشده است. برای برطرف سازی این ضعف, اپل طراحی این فروشگاه نرم افزاری را به طور کلی دگرگون کرده است. در طراحی جدید, برنامه نویسان می توانند ویدیو هایی از اپلیکیشن هایشان را نیز قرار دهند. البته امکان این وجود دارد که در قوانین این فروشگاه نیز تغییراتی برای برنامه نویسان نیز داده شده است که در روز های آینده از وجود یا عدم وجود قوانین جدید خبر دار خواهیم شد. 

همچنین اپل از پروژه جدید خود برای بازکردن در های مک به روی اپلیکیشن های iOS رونمایی کرد. به گفته اپل, با استقاده از پروژه های که در سال بعد در دسترس برنامه نویسان قرار می گیرد, تنها با عوض کرد بخش کمی از کد ها, برنامه نویس ها می توانند اپل خود را از iOS به فروشگاه نرم افزاری مک بفرستند. 

پاک سازی دسکتاپ 

در بعضی مواقع, دسکتاپ کاربران کاملا بهم ریخته انواع مدل از فایل ها است. اپل برای حل موضوع گزینه ای به نام “Stacks clean” را در اضافه کرده است که به کاربران اجازه می دهد تمامی فایل های درون دسکتاپ را با یک کلیک, در دسته های مشخصی که براساس نوع فایل طبقه بنده است, جدا کنند. 

Gallery View

در فایندر مدل جدیدی از نمایش فایل ها گنجانده شده است که “Gallery view” نام دارد. این حالت جدید که بی شباهت به cover flow نیست تمامی فایل ها که شامل عکس ها, پی دی اف ها یا ویدیو ها می شود در اندازه بزرگی در صفحه نمایش نشان می دهد. در کنار این حالت نمایش, قابلیتی به نام “Quick action” معرفی شده است که برای هر فایل یا مجموعه ای از فایل ها می توان فعالیت های خاصی در نظر گرفت. به طور مثال می توان مشخص کرد که پس از انتخاب چندین عکس و پی دی اف به طور همزمان, همه آنان را به یک فایل پی دی اف تبدیل کند. “Quick Action” که به مانند یک اسلاید بار است, علاوه بر فعالیت ها, اطلاعاتی از فایل موجود به نام می گذارد. 

فیس تایم

اپل در نسخه جدید فیس تایم نیز, قابلیت تماس گروهی را اضافه کرده است, قابلیتی که کاربران برای مدت ها در انتظار آن بوده اند. در تماس گروهی, امکان بقراری تماس با ۳۲ نفر گنجانده شده است که براساس نرخ مکالمه هر کدام, در مربع هایی در روی تصویر پخش می شوند, هر کاربر یا کاربرانی که در حال صحبت باشند, دارای یک مربع بزرگتر بر روی صفحه نمایش هستند. 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.