تمرکز ویژه اپل بر روی آیپد در iOS 13

تمرکز ویژه اپل بر روی آیپد در iOS 13

در حالی که کمتر از ۱ ماه به کنفرانس WWDC 2018 و معرفی iOS 12 مانده است، Mark Gurman خبرنگاه مجموعه خبری Bloomberg که پیش‌تر، بیشتر در توییتر چنین اخباری را منتشر می‌کرد، روز گذشته اطلاعاتی در خصوص iOS 13 که قرار است سال آینده عرضه شود را در اختیار عموم قرار داد.

طبق این اطلاعات اپل در iOS 13 تمرکز ویژه‌ای بر روی آیپد و قابلیت‌های منحصر به فرد این دستگاه خواهد داشت. این نسخه از سیستم‌عامل iOS به صورت داخلی با کد “Yukon” شناخته می‌شود. گفته شده است که اپل در این نسخه قرار است تغییرات بنیادینی در اپلیکیشن Files اعمال کند، همچنین در اپلیکیشن‌ها قادر خواهید بود چندین تب ایجاد کنید مثلا در اپلیکیشن Maps به صورت همزمان نقشه دو مکان مختلف را همزمان در دو تب جدا داشته باشید، قابلیتی که پیش‌تر در macOS High Sierra شاهد آن بودیم. در ادامه این گزارش آمده است که این امکان را خواهید داشت که از یک اپلیکیشن به صورت side-by-side استفاده کنید، به عنوان مثال همزمان دو تب سافاری را در کنار هم داشته باشید. و البته بهبود‌هایی در زمینه Apple Pencil که هنوز جزییات آن مشخص نیست.

 

پیرو این اطلاعات به نظر می‌رسد که اپل تعدادی از تغییراتی که در نظر داشته در iOS 12 اعمال کند را به عقب انداخته است، مانند بازطراحی Home Screen و اپلیکیشن کاملا بازطراحی شده Photos. دلیل این کار تمرکز بر روی رفع‌ باگ‌ها و بهبود پایداری سیستم‌عامل در iOS 12 ذکر شده است. بنابراین شاهد این تغییرات در iOS 13 خواهیم بود.

 

در این گزارش به برخی از قابلیت‌های کلیدی iOS 12 نیز اشاره شده است، مانند کاراکتر‌های جدید Animoji، پشتیبانی اپلیکیشن FaceTime از Animoji، بازطراحی اپلیکیشن Stocks و اعمال بهبود‌هایی در قابلیت Do Not Disturb.

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights