آموزش راه‌اندازی HomePod

همانطور که اطلاع دارید در روزهای گذشته سرانجام اسپیکر هوشمند اپل با نام HomePod به بازارهای جهانی عرضه شد. در این مطلب آموزش راه‌اندازی اولیه این اسپیکر را مرور می‌کنیم.

راه‌اندازی HomePod بسیار ساده بوده و تا حدودی شبیه به راه‌اندازی هدفون‌های AirPods است.

ابتدا HomePod خود را از جعبه خارج کرده و آن را به برق متصل کنید. پس از گذشت چند ثانیه صدایی از اسپیکر شنیده می‌شود و پس از آن دستگاه خود را نزدیک HomePod بگیرید تا این پیام برروی صفحه نمایش داده شود. توجه داشته باشید که جهت راه اندازی HomePod نیاز به دستگاهی که حداقل iOS 11.2.5 را اجرا کند، دارید.

در پیام نشان داده شده گزینه Set Up را انتخاب کنید. سپس از شما پرسیده می‌شود که این اسپیکر را در چه محلی قرار داده‌اید. محل مورد نظر خود را از لیست پیش فرض انتخاب کنید.

در مرحله بعد از شما پرسیده می‌شود که آیا مایلید سیری به پرسش‌های شخصی شما هم پاسخ دهد یا خیر. این امکان به پیام‌ها، یادآوری‌ها و یادداشت‌های روی آیفون شما دسترسی پیدا می‌کند و تنها در حالتی کار خواهد کرد که HomePod و آیفون روی یک شبکه WiFi قرار داشته باشند. در هر صورت برای این درخواست‌ها شاهد قابلیت تایید صوتی نیستیم و تنها در صورتی که آیفون شما در شبکه WiFi باشد هر کسی می‌تواند به این اطلاعات از طریق HomePod دسترسی داشته باشد. گزینه مورد نظر خود را در این مرحله انتخاب کنید.

مانند هر محصول دیگری متن Terms and Conditions به شما نمایش داده می‌شود که طبیعتا گزینه Agree را انتخاب می‌کنیم.

سپس Apple ID شما جهت تایید برای انتقال به HomePod نمایش داده می‌شود. با انتقال Apple ID تمامی رمز‌ها، اطلاعات اکانت‌ها و اطلاعات شخصی شما جهت استفاده در سیری به این اسپیکر منتقل می‌شود.

پس از تایید صدایی از HomePod پخش می‌شود و دستگاه iOS با شنیدن آن مراحل راه اندازی را آغاز می‌کند. اگر به هر دلیلی این صدا شنیده نشود، HomePod یک کد ۴ رقمی را می‌خواند و آن را باید در دستگاه iOS وارد کنید.

پس از حدود ۳۰ ثانیه راه اندازی انجام می‌شود و سیری از شما می‌خواهد که سوال Hey Siri, what can you do? را از اسپیکر بپرسید و پس از آن چند دستور ساده قابل استفاده را به شما توضیح می‌دهد.

توجه داشته باشید جهت راه اندازی HomePod، حساب Apple ID شما نیاز به فعال بودن قابلیت Two Factor Authentication دارد. متاسفانه راه اندازی این قابلیت نیاز به شماره تلفن دارد و پیش شماره ایران در لیست اپل نیست و نیاز به شماره تلفنی از خارج ایران خواهید داشت.

منبعi-Phone.ir

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.