بیانیه جدید اپل در رابطه با کند شدن آیفون‌ها

بیانیه جدید اپل در رابطه با کند شدن آیفون‌ها

طی هفته‌های گذشته چندین منبع خبری اخباری در رابطه با کند شدن آیفون‌ها پس از گذشت مدتی از عمر آن‌ها را منتشر کردند و اپل در هفته گذشته به طور رسمی اعلام کرد که این اتفاق رخ می‌دهد. اما توضیح اپل به معنای کند شدن تمام آیفون‌ها نبود و تنها آیفون‌هایی که عمر باتری آن‌ها کاهش یافته بود، سرعتشان کاهش پیدا می‌کرد. در واقع در صورت کاهش عمر باتری باتری، اگر تمام توان پردازشگر مانند روز اول مورد استفاده قرار گیرد اتفاقاتی چون خاموش شدن ناگهانی دستگاه را در پیش دارد و این اتفاق هم برای تعداد زیادی از دستگاه‌های آیفون ۶ می‌افتاد. اما اپل در آپدیت iOS 10.2.1 این ویژگی را در سیستم عامل قرار داد تا در صورتی که عمر باتری توان کافی را ندارد، توان پردازشگر کاهش پیدا کند تا دستگاه بتواند درست کار کند و تنها سرعت آن کمی کمتر شود. همچنین این سیستم، باتری جدید را تشخیص می‌دهد و سرعت را در صورت تعویض باتری به حالت اولیه باز می‌گرداند.

حالا در بیانیه جدید اپل که امروز منتشر شده است، اپل بیشتر به این موضوع پرداخته است و گفته در اوایل سال ۲۰۱۸ آپدیتی را برای iOS منتشر می‌کند که جزئیات بیشتری از سلامت باتری را در اختیار کاربر قرار دهد و به کاربر به طور مستقیم اعلام می‌کند که آیا سرعت دستگاهش به خاطر کاهش عمر باتری کم شده است یا خیر.

همچنین از آغاز سال ۲۰۱۸ به مدت یک سال هزینه تعویض باتری آیفون‌های ۶ به بعد را از ۷۹ دلار به ۲۹ دلار کاهش می‌دهد تا کاربرانی که می‌خواهند از سرعت کامل دستگاه استفاده کنند بتوانند با هزینه کمتری باتری دستگاه خود را در اپل استور‌ها تعویض کنند.

این بیانیه در سایت اپل قابل مطالعه است: https://www.apple.com/iphone-battery-and-performance/

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights