آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی جدید معرفی شد

آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی جدید معرفی شد

طی مراسم WWDC 2017 در شهر San Jose، اپل از آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی و همچنین ۱۲.۹ اینچی کاملا جدید رونمایی کرد. به طور خلاصه می‌توان گفت این آیپد‌ها دارای پیشرفته‌ترین صفحه نمایش با قابلیت ProMotion هستند و همچنین از پردازشگر جدید A10X Fusion استفاده می‌کنند. دوربین هر دو مدل مشابه دوربین آیفون ۷ است و با عرضه iOS 11 در پاییز برای این آیپدها، نحوه استفاده کاربران از آیپد را به طور کلی تغییر پیدا می‌کند.

مدل جدید ۱۰.۵ اینچی

اپل با کاهش دادن حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش رتینا، توانسته یک صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی را در بدنه آیپدهای ۹.۷ اینچی سابق جا دهد. این مدل جدید تغییری در ابعاد بدنه نسبت به آیپد پرو ۹.۷ اینچی سال گذشته ندارد، اما صفحه نمایش بزرگتری دارد.

صفحه نمایش جدید همراه با قابلیت ProMotion

صفحه نمایش رتینا استفاده شده در آیپد پروهای جدید از قابلیتی به نام ProMotion استفاده می‌کند که امکان بالا بردن Refresh Rate تا ۱۲۰Hz را امکان پذیر می‌کند. با این قابلیت سرعت واکنش Apple Pencil نیز به طور چشم گیری بهبود یافته است و فاصله عمل تا اجرا توسط قلم را به ۲۰ میلی‌ثانیه کاهش داده است.

صفحه نمایش رتینا هم نور بیشتری تولید می‌کند تا در محیط‌های باز تصاویر بهتری توسط کاربر قابل مشاهده باشد. قابلیت True-Tone در هر دو مدل جدید وجود دارد و رنگ صفحه را بسته به نور محیط تغییر می‌دهد. در نهایت این صفحه نمایش امکان نمایش طیف رنگ P3 را دارد.

سرعت پردازش فوق‌العاده با پردازشگر A10X Fusion

هر دو مدل جدید آیپد پرو از پردازشگر جدیدی استفاده می‌کنند که A10X Fusion نام دارد. این پردازشگر ۳ هسته قدرتمند و ۳ هسته معمولی دارد که به صورت هوشمند بین آن‌ها جابجا می‌شود. همچنین پردازشگر گرافیکی این چیپ ۱۲ هسته‌ای است. در نهایت مصرف باتری نسبت به پردازشگرهای قبلی کاهش داشته است.

به مانند نسل قبلی آیپد پرو، این دو مدل جدید هم از Apple Pencil و Smart Keyboard پشتیبانی می‌کنند. همچنین اپل یک کیف جدید برای Apple Pencil عرضه کرده که ۲۹ دلار قیمت دارد.

یک کیف چرمی هم برای هر دو مدل تولید خواهد شد که علاوه بر فضای نگهداری آیپد، فضای نگهداری Apple Pencil هم دارد.

در نهایت علاوه بر اسمارت کاورهای سابق، اپل تولید اسمارت کاورهای چرمی را نیز دوباره شروع کرده است.

آیپد پروهای جدید از امروز قابل سفارش هستند و از جمعه هفته آینده، ۲۶ خرداد عرضه خواهند شد.

منبعApple

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights