با macOS High Sierra بیشتر آشنا شویم

با macOS High Sierra بیشتر آشنا شویم

شرکت اپل در طی کنفرانس جهانی برنامه نویسان خود (WWDC 17) نسخه جدید سیستم عامل مک را معرفی کرد. در نسخه MacOS High Sierra بیشتر بر روی کارایی سیستم عامل تمرکز شده است, به قول Craig Federighi این نسخه به عنوان آپدیتی برای MacOs Sierra شناخته می شود و در واقع کامل کننده آن است.

قابلیت های جدید MacOS High Sierra را می توان در بخش های زیر خلاصه کرد:

سیستم فایل بندی جدید مک
سیستم پیشرفته فایل بندی جدید مک APFS نخستین بار در نسخه ۱۰.۳ مک سیرا منتشر شد, در آپدیت جدید مک. این سیستم فرمت بندی بخش های جدیدی از سیستم عامل را تحت پوشش قرار می دهد, به طور مثال فرمت ویدیویی جدیدی با نام HEVC در این سیستم فایل بندی وجود دارد که حجم ویدیو ها را تا چهل درصد کاهش می دهد. این کاهش حجم در کنار افزایش سرعت و کارایی سیستم و امنیت بالاتر, از قابلیت های جدید این پیکربندی جدید فایل در سیستم عامل مک است.

مرورگر سافاری
در نسخه High Sierra, مرورگر سافاری بسیار سریعتر از نسخه های پیشین شده است و به ادعای اپل هم اکنون سریعترین مرورگر در بین تمامی مرورگر ها است. در سافاری همچنین قابلیت مسدود کردن ویدیو های که به صورت اتوماتیک با باز کردن سایت ها پخش می شود, اضافه شده است, و همچین براساس تکنولوژی یادگیری ماشین, سافاری مانع از نقض حریم خصوصی کاربران در هنگام سرچ در اینترنت می شود.

اپلیکیشن Mail

در نسخه High Sierra اپلیکیشن مدیریت ایمیل با بهبود هایی در کارایی آپدیت شده است, در این آپدیت امکان جستجوی ایمیل ها ساده و بهتر از نسخه پیشین شده است و همچنین ساپورت تقسیم صفحه به این اپلیکیشن اضافه شده , به شکلی که می توان در یک طرف صفخه ارسال ایمیل را قرار داد و در طرف دیگر اپلیکیشن های دیگر را اجرا کرد.

اپلیکیشن Notes
در اپلیکیشن امکان ساخت جدول در یادداشت ها اضافه شده است و همچنین کاربران می توانن با پین کردن هر یادداشت, آنرا با اول لیست منتقل کنند.

اپلیکیشن Photos
اپلیکیشن عکس ها نیز دارای تب جدا سازی عکس ها و ویدیو شده است, و قابلیت ادیت های حرفه ای تری به این اپلیکیشن اضافه شده است.

موتور گرافیکی Metal

در مک High Sierra, اپل نسخه دوم کیت برنامه نویسی موتور گرافیکی مک را معرفی کرد. موتور گرافیکی Metal حال امکان اتصال سیستم عامل به یک کارت گرافیک خارجی بوسیله Thunderbolt 3 را فراهم می کند. البته این تمام ماجرا نیست, Metal 2 سرانجام ساپورت اتصال به هدست های واقعیت مجازی را فراهم می کند. اپل همچنین با Valve برای ساپورت SteamVR در کنار ساپورت موتور Unreal 4 و Unity نیز همکار شده است.

قابلیت های دیگر:

  • سیری حال براساس آهنگ هایی که کاربران گوش می دهد, طبع کاربران پیرامون موسیقی را درک می کند و سپس خود می تواند آهنگ هایی را به صورت انتخابی برای کاربران پخش کند
  • صدای سیری بیشتر به یک انسان شبیه خواهد شد.
  • spotlight حال توانایی نشان دادن محتوای بیشتری را هنگام سرچ دارد.
  • امکان ساخت و گرفتن live photo هنگام برقراری تماس ویدیویی فیس تایم برقرار شده است. هر دو طرف از گرفتن این مدل از عکس ها هنگام تماس ویدیویی با خبر خواهند شد.
  • امکان به اشتراک گذاری حافظه iCloud با اعضای خانواده اضافه شده است.

این نسخه در پاییز امسال به همراه iOS 11 برای دیوایس های مبتنی بر مک منتشر خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.