۱۰ سال پیش، تولد اولین نسل آیفون

۱۰ سال پیش در چنین روزی (۹ ژانویه ) استیو جابز فقید، مدیر عامل وقت کمپانی اپل در کنفرانس MacWorld با معرفی اولین نسل آیفون، آیفون ۲جی برای همیشه مسیر تلفن‌های همراه را عوض کرد. مسیری که امروزه تمام شرکت‌های حوزه‌ی تکنولوژی در آن در حال فعالیت هستند.

بنا بر گزارش منتشر شده توسط اپل، تا به امروز بیش از ۱ میلیارد آیفون فروخته شده است، دستگاهی که سال ۲۰۰۷ با شعار “یک آیپاد با صفحه لمسی عریض و کنترل‌های لمسی، یک تلفن همراه انقلابی و یک پیشرفت عظیم در دستگاه‌های ارتباطی اینترنتی.” وارد بازار شد و حال توانسته است نفوذ بسیاری در بین علاقه‌مندان به تکنولوژی داشته باشد. آیفون، دستگاهی که به کمک سیستم‌عامل قدرتمند خود و سرویسهای یکپارچه‌ای که توسط اپل ارائه شده است و همچنین دستگاه‌هایی که با الهام از آیفون تولید شدند همانند آیپد و اپل واچ در کنار میلیون‌ها اپلیکیشن امروزه به یکی از اجبار‌های زندگی کنونی افراد تبدیل شده‌اند.

 

نقل قول تیم کوک، مدیر عامل کمپانی اپل به مناسبت ۱۰ سالگی تولد آیفون

 

“آیفون یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی افراد است و امروزه بیش از هر زمان دیگری دستگاه‌های ما توانسته‌اند تعریف جدیدی از برقراری ارتباط، کار و زندگی را برای کاربران تعیین کنند. آیفون، در دهه‌ی اول تولید خود تبدیل به یک استاندارد برای تلفن‌های همراه شده است و بهترین‌ها هنوز در راهند.”

 

مهم‌ترین دستاورد‌های سخت‌افزاری ارائه شده در آیفون ۷ و ۷ پلاس

  • دوربین فوق‌العاده پیشرفته این دستگاه با لنز ۱۲ مگاپیکسلی، عمق میدان ۱.۸ و قابلیت OIS آن را به یکی از محبوب‌ترین‌ها در زمینه عکاسی به صورت نیمه‌حرفه‌ای تبدیل کرده است. همچنین در آیفون ۷ پلاس با وجود ۲ لنز مجزا امکان زوم اپتیکال و قابلیت Portrait mode از قابلیت‌های منحصر به فرد این دستگاه محصوب می‌شوند.
  • پردازنه‌ی A10 Fusion یکی از قدرتمند‌ترین چیپ‌های استفاده شده در یک اسمارت‌فون است. این چیپ در حال حاظر با قدرتی معادل ۱۲۰ برابر نسل اول آیفون عمل می‌کند.
  • اسپیکر‌های استریو آیفون ۷ که در بالا و پایین این دستگاه قرار گرفته‌اند خروجی صدای فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • و سر انجام اولین نسل آیفون که دارای قابلیت مقاومت در برابر آب است.

 

مهم‌ترین دستاورد‌های نرم‌افزاری ارائه شده در iOS 10

  • امکان نصب استیکر و اپلیکیشن‌ها در Messages و اختصاص بخش کوچکی از اپ استور به این برنامه
  • قابلیت فوق‌العاده‌ی Memories در اپلیکیشن Photos
  • امکان دسترسی توسعه‌دهندگان و استفاده از سیری در اپلیکیشن‌های خود توسط SiriKit
  • اپلیکیشن جدید Home برای مدیریت دستگاه‌های متصل به HomeKit
  • بهبود‌هایی در زمینه اپلیکیشن‌های News و Maps

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.