آموزش استفاده از AirPods

آموزش استفاده از AirPods

AirPods یا همان هدفون‌های بی‌سیم اپل که دوهفته پیش به بازار عرضه شده‌اند، دارای قابلیت‌های مختلفی هستند که کاربر می‌تواند آن‌ها را بسته به علاقه خود تنظیم کند.

لازم به ذکر است که AirPods با استفاده چیپ W1 که توسط اپل توسعه داده شده است، فرآیند اتصال اولیه و اتصال به چند دستگاه را ساده‌تر کرده است. جهت استفاده از این قابلیت‌ها نیاز است که دستگاه‌های شما iOS 10 به بعد، macOS Sierra به بعد و watchOS 3 به بعد را اجرا کنند.

اولین قدم استفاده از AirPods وصل کردن آن‌ها به آیفونی است که iOS 10 به بعد را اجرا می‌کند. جهت شروع فرآیند اتصال تنها کافیست آیفون خود را آنلاک کنید، بلوتوث را فعال کنید و جعبه شارژ AirPods را باز کنید و کنار آیفون خود نگه دارید، سپس به صورت خودکار پیامی برروی آیفون شما نمایش داده می‌شود.

جهت اتصال به AirPods تنها کافیست که دکمه Connect را انتخاب کنید.

پس از اتصال نام AirPods به صورت خودکار به نام شما تغییر می‌کند و درصد باتری هدفون‌ها و جعبه شارژر به صورت جداگانه نمایش داده می‌شود.

حال که اولین اتصال انجام گرفته است، هدفون‌های شما به صورت خودکار برروی تمام دستگاه‌های سازگار که برروی اکانت iCloud شما هستند نمایش داده می‌شوند.

جهت استفاده از آن‌ها برروی macOS، تنها کافیست در جعبه شارژر را باز کنید و از قسمت Sound در منوبار، AirPods را انتخاب کنید.

جهت استفاده برروی آیپد، تنها کافیست به صفحه دوم کنترل سنتر بروید و از قسمت Output، هدفون‌های خود را انتخاب کنید.

استفاده از AirPods برروی اپل واچ هم امکان پذیر است، تنها کافیست به کنترل سنتر بروید و از قسمت AirPlay، هدفون خود را انتخاب کنید.

 

تغییر تنظیمات AirPods از iOS و macOS امکان پذیر است. امکانات قابل تنظیم شامل تغییر کاربرد دوبار ضربه زدن به یک AirPod، میکروفون مورد استفاده و قطع و وصل خودکار موسیقی هنگام خروج کردن یک هدفون از گوش می‌باشد.

جهت دسترسی به تنظیمات در iOS به مسیر Settings>Bluetooth رفته و در کنار نام هدفون خود گزینه i را انتخاب کنید.

جهت دسترسی به تنظیمات در macOS به مسیر System Prefrences>‌Bluetooth رفته و در کنار نام هدفون خود گزینه Options را انتخاب کنید.

جهت مشاهده باتری باقی‌مانده می‌توانید از هر سه سیستم عامل استفاده کنید.

جهت مشاهده باتری در iOS، به قسمت ویجت‌ها رفته و ویجت باتری را فعال کنید. سپس می‌توانید باتری باقی مانده در هدفون‌های خود و کیس آن‌ها را مشاهده کنید.

جهت مشاهده باتری در watchOS، به قسمت کنترل سنتر رفته و برروی درصد باتری کلیک کنید. سپس می‌توانید باتری باقی مانده را مشاهده کنید.

جهت مشاهده باتری در macOS، از منوبار گزینه Bluetooth را انتخاب کنید و برروی نام هدفون خود چند ثانیه موس را نگه دارید، سپس می‌توانید درصد باقی مانده را مشاهده کنید.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. چی پام

    ۲ بهمن ۱۳۹۵ ۱:۰۴ ب٫ظ

    هر AirPod به‌صورت جداگانه به آیفون متصل می‌شود. بنابراین امکان استفاده از یکی از آن‌ها هم وجود دارد. این مولفه‌ی مثبتی است. چرا که ممکن است شما بخواهید از یک AirPod تنها برای ارتباط با «سیری» (Siri) یا پاسخگویی به تماس‌های تلفنی استفاده کنید و گوش دیگر را آزاد بگذارید.

دیدگاه خود را ارسال کنید.