مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ با تغییرات فراوان عرضه خواهد شد

طبق گزارش جدیدی که از سوی Ming-Chi Kuo، تحلیلگر مسائل مربوط به اپل منتشر شده است، اپل قصد دارد در ۳ ماه پایانی سال ۲۰۱۶ از نسل جدید مک‌بوک پرو رونمایی کند. این نسل جدید شامل تغییرات بسیار زیادی خواهد بود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مک‌بوک پرو جدید دارای بدنه باریک‌تر و سبک‌تر خواهد بود که از نظر طراحی شبیه به مک‌بوک‌های ۱۲ اینچی است. اما مهم‌ترین تغییر در قسمت کیبورد این دستگاه خواهد بود. اپل قصد دارد که یک صفحه نمایش لمسی از نوع OLED به جای نوار دکمه‌های Function در بالای کیبورد قرار دهد. هنوز مشخص نیست که این صفحه نمایش جدید چه کاربردی خواهد داشت ولی بیشترین احتمال را می‌توان به دکمه‌های اختصاصی برای هر برنامه داد.

علاوه بر صفحه نمایش دوم، اپل قصد دارد سنسور Touch ID را به این نسل مک‌بوک پرو اضافه کند که احتمالا در زمینه ورود به مک و پشتیبانی از Apple Pay در مک مورد استفاده قرار گیرد.

از نظر پورت اپل قصد دارد که از USB-C و Thunderbolt 3 در این دستگاه استفاده کند، مشخص نیست که پورت USB معمولی و HDMI حذف خواهند شد یا نه.

علاوه بر مک‌بوک پرو ۱۳ و ۱۵ اینچی جدید، اپل قصد دارد نسخه ۱۳ اینچی مک‌بوک خود را نیز عرضه کند که این گروه از این پس در دو نوع ۱۲ و ۱۳ اینچی عرضه شود. احتمالا نسخه ۱۳ اینچی شامل دو پورت USB-C باشد.

با این گزارش احتمالا نباید انتظار نسل جدید مک‌بوک پرو را طی مراسم WWDC داشته باشیم.

key

منبع9to5mac

برچسب ها:

دیدگاه ها ۲

  1. محمدمهدی

    ۵ خرداد ۱۳۹۵ ۸:۲۸ ب٫ظ

    این حرف یعنی چی یعنی باز باید تا اخر ۲۰۱۶ صبر کنیم برای خرید نسل جدید؟! یعنی با کنفرانس ۲۴ خرداد معرفی نسل جدیدرو نداریم!؟ دیگه واقعا عرضه مکبوک پرو جدید مسخره شده

  2. Parsa

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

    عجب ضدحالی ! کاش تو wwdc معرفی کنن که تا اخر تابستون هم عرضه بشه

دیدگاه خود را ارسال کنید.