با آخرین شوالیه های اپل، آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس بیشتر آشنا شویم

با آخرین شوالیه های اپل، آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس بیشتر آشنا شویم

بنا بر سنت همیشگی اپل که هر دو سال یکبار, آیفون های مدل S خود را معرفی می کند, دقایقی پیش آخرین شوالیه S نشان اپل, آیفون ۶ اس و ۶ پلاس اس معرفی شدند. اگر بخواهیم گذرا نگاهی به گذشته داشته باشیم, نخستین S آیفون, به آیفون ۳Gs بر میگردید, در سال ۲۰۰۸, S مدل ۳GS مخفف کلمه Speed بود, در آن زمان ۳Gs به شکل معنا داری سریع تر از نسخه های پیشین بود. دو سال بعد در آیفون ۴S, اپل با S, دستیار صوتی Siri را معرفی کرد و در آخر در سال ۲۰۱۳, S در آیفون ۵s. به معنی واژه امنیت (Security) بود که برای معرفی اضافه شدن سنسور اثر انگشت تاچ آی دی به آیفون استفاده شده بود. بنابراین می توان حدس زد که S در آیفون ۶s و ۶s plus به معنای واژه حساسیت یا همان Sensitivity خواهد بود که به صفحه نمایش مجهز به تاچ سه بعدی اشاره دارد.

همانطور که پیش تر اشاره شد, آیفون ۶s و ۶s plus در کنفرانس اپل در سانفرانسیسکو معرفی شدند. آیفون های جدید اپل که ظاهری همانند نسخه های پیشین دارند دارای یک صفحه همایش حساس به فشار که توانایی درک سه مرحله ای فشار دارد, هستند. این قابلیت در صفحه نمایش تاچ سه بعدی نام دارد که نمونه ساده تر شده آنرا در ساعت اپل دیده ایم. تاچ سه بعدی به طور کلی دسترسی ها و قابلیت های زیادی را به سیستم عامل اضافه می کند به طور مثال با افزایش فشار بر روی هر آیکون در سیستم عامل (اپلیکیشن های هماهنگ شده با تاچ سه بعدی), گزینه هایی به عنوان میانبر ها در صفحه نمایش با دسترسی بسیار سریع تر به برخی انتخاب ها ظاهر می شود, برای یک مثال خوب می توان به اپلیکیشن مسیج آیفون اشاره کرد, با افزایش فشار بر روی آیکون, گزینه های ارسال مسیج جدید و البته لیستی از افراد منتخب در لیست مسیج ها را به نمایش می گذارد. کارایی دیگر تاچ سه بعدی در درون اپلیکیشن ها خود را به خوبی نشان می دهد, به طور مثال در اپلیکیشن مسیج با افزایش فشار بر روی عکس ها, بدون خارج شدن از محیط اپلیکیشن مسیج, عکس باز شده با افزایش دوباره فشار, عکس در محیط اپلیکیشن photos باز می شود و یا با افزایش فشار بر روی یک پیغام که دارای یک لینک است, لینک در یک صفحه کوچک در صفحه نمایش, بدون باز شدن سافاری, نگاهی به لینک مذکور انداخت و البته دوباره با افزایش فشار, می توان آنرا به سافاری فرستاد.
اما جدای از آن, کیت برنامه نویسی مربوط به تاچ سه بعدی, به برنامه نویسان اجازه می دهد که از قابلیت های سه مرحله ای تاچ سه بعدی در اپلیکیشن هایشان برای یک تجربه بهتر استفاده کنند. به طور مثال در یک بازی, با افزایش فشار در صفحه نمایش می توان از اسلحه های قوی تری برای شلیک استفاده کرد و یا حتی برای زوم بیشتر استفاده کرد.

تاچ آی دی در آیفون های جدید نیز به نسل دوم ارتقاع داده شده اند که دوبرابر سریعتر از نسل پیشین توانایی خواندن اثر انگشت را دارند.

در کنار تاچ سه بعدی. اپل برای اولین بار بعد از چهار سال, رزولوشن دوربین آیفون را افزایش داد و حالا با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی روبرو هستیم که دارای یک لنز شش لایه است که در نهایت به نسبت لنز پنج لایه آیفون های پیشین, می تواند عکس های بهتری را در محیط های تاریک بگیرید, سنسور نورگیر را نیز بزرگتر شده که در جهت گرفتن عکس های بهتر و روشن تر تاثیر به سزایی دارد.
دوربین facetime آیفون نیز سرانجام به پنچ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرد, و از آن جهت که گرفتن عکس های سلفی روز به روز پرطرفدار می شود, اپل یک فلش نرم افزاری ( به مانند آنچه که در برنامه photobooth مک وجود دارد ) را برای دوربین جلو آیفون قرار داده است, به شکلی که همزمان با لحظه گرفتن عکس, صفحه نمایش با تابیدن نور سفیدی باعث روشن تر شدن سوژه و در نهایت گرفت عکس روشن تر و کم نویز تری می شود.
دوربین نسلهای جدید آیفون , توانایی ضبط ویدیو های ۴K را نیز دارند. اما بخش هیجان انگیز دوربین آیفون به بخش جدیدی به نام Live photos خلاصه می شود, این قابلیت جدید با تاچ سه بعدی همگام شده است. در live photos وقتی عکسی به صورت عادی گرفته می شود, همراه با این عکس یک ویدیو کوتاه که البته اگر به صورت تخصصی بگوییم, این یک ویدیو نیست و درواقع از عکس های زیادی تشکیل می شود که همه آنها ۱۲ مگاپیگسل هستند و تشکیل یک ویدیو چند ثانیه همراه با صدا را می دهند. در این حالت با افزایش فشار بر روی یک عکس, ویدویی در ادامه عکس را به نمایش می گذارد. این عکس ها همراه با ویدیوی آن در آیفون ها, آیپد ها, مک ها . حتی در ساعت اپل نیز قابل مشاهده است. Api این قابلیت نیز در دسترس برنامه نویسان قرار گرفته است که بتوانند آنرا در اپلیکیشن هایشان استفاده کنند, به طور مثال توییتر یا فیس بوک توانایی اشتراک این مدل از عکس ها را داشته باشند.

قلب تپنده آیفون های جدید نیز پردازنده قدرتمند ۱۴ نانومتری A9 است که ۷۰ درصد نسبت به نسل گذشته قوی تر شده است. پردازنده جدید باعث می شود که به صورت عمومی اپلیکیشن ها دوبرابر سریع تر نسبت به آیفون ۶ و ۶ پلاس در دیوایس های جدید اجرا شوند. این پردازنده قدرتمند درون قابل آلمینیومی آیفون که حال با آلمینیوم مستحکم تر سری ۷۰۰۰ ساخته شده است قرار دارد. آلمینیوم سری ۷۰۰۰ پیش تر در ساعت اپل مورد استفاده قرار گرفته است.
در کنار آن, برای اولین بار آیفون های اپل به ۲ گیگ رم مجهز شده اند.

آیفون ۶s و ۶s پلاس بدون افزایش قیمت نسبت به نسل های پیشین, رنگ های خاکستری, نقره ای, طلایی و رنگ جدید طلایی صورتی در سه حجم ۱۶, ۶۴ و ۱۲۸ گیگ از روز ۲۵ سپتامبر قابل دسترس است و البته از ۱۲ سپتامبر قابل پیش خرید است.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.