رونمایی از نسخه جدید بلاگ

سلام،

همانطور که از دیروز متوجه شده‌اید، نسخه جدیدی برای صفحه اصلی وبسایت تخصصی آیفون راه‌اندازی شده است و پس از چند سال، شاهد تغییرات گسترده‌ای در این بخش از مجموعه هستید. در حالی که وبسایت ما از دو بخش بلاگ و انجمن تشکیل می‌شود، همواره سعی شده است که هر دو بخش به بهترین نحو ممکن مدیریت شود و نیاز‌های روز جامعه و افراد علاقه‌مند به تکنولوژی را فراهم سازد.

در نسخه جدید بلاگ، اولویت ما تهیه یک قالب ساده، کارآمد و در عین حال مدرن با استفاده از آخرین استاندارد‌های وب بوده است و تمام سعی خود‌ را کرده‌ایم که به این خواسته دست پیدا کنیم.

پ.ن: ممکن هست بعضی قسمت‌ها باب میل برخی دوستان نباشد و از برخی قسمت ها رضایت نداشته باشند و غیره … . به همین منظور لطفا اگر انتقادی، پیشنهادی هست در بخش نظر‌ها یا تماس با ما ارسال کنید و قطعا پیگیری خواهد شد. چرا که این سایت خودتان است که بهتر خواهد شد.

صفحه اصلی

در اولین بازدید از سایت شاهد Header خواهید بود. بخشی که در آن لوگو، لینک‌های مهم سایت و جستجو بین مطالب قرار دارد. پایین‌تر نیز با Tile‌هایی که از مهم‌ترین اخبار روز رو به رو می‌شوید که با توجه به بروزرسانی اتوماتیک آن بخش، همیشه در اولین بازدید قادر خواهید بود که به اخبار برتر روز دسترسی داشته باشید.

Screenshot 2015-03-12 13.38.28

در همان بخش Tile‌ها، در صورتی که موس خود را بر روی یکی از موضوعات ببرید، اطلاعات آن را خواهید دید. مانند بخش‌هایی که موضوع درش ایجاد شده، تاریخ انتشار مطلب و تعداد دیدگاه‌ها به منظور پیوستن به بحث در حال جریان.

Screenshot 2015-03-12 13.47.21

در بخش اصلی، با چهار ستون مواجه خواهید شد. در طرفین صفحه، سایدبار قرار داره. یکی سمت راست و دیگری چپ. در بخش سمت راست شما می‌توانید آخرین اپلیکیشن و بازی‌های معرفی شده، آخرین آموزش‌های منتشر شده، آخرین تخفیف بازی و برنامه‌های iOS و Mac و در نهایت مطالب پربازدید هفته را مشاهده کنید. و در سمت دیگر شما اطلاعات تماس دفتر سایت را مشاهده می‌کنید و زیر آن نیز آخرین قیمت محصولات اپل. که به مرور بخش‌های جدید تری نیز به این قسمت‌ها اضافه خواهند شد.

اما می‌رسیم به بخش میانی و اصلی وبسایت. بخش خبر‌ها که در دو ستون کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و آخرین خبر‌ها به ترتیب از راست به چپ همانند تایم‌لاین، به نمایش گذاشته می‌شود.

در قسمت پست‌ها نیز، تصویر و عنوان مطلب، نویسنده، دسته و تاریخ انتشار آن را مشاهده می‌کنید و در انتها نیز خلاصه‌ای از پست که با زدن ادامه مطلب می‌توانید نسخه کامل آن را مطالعه کنید. تعداد دیدگاه‌ها نیز به منظور پیوستن به بحث در حال جریان درج شده است.

Screenshot 2015-03-12 14.35.45

و اما بخش انتهایی یا Footer انجمن، در این بخش بیشتر سعی شده است تعامل شما کاربران با ما بیشتر شود. اطلاعیه‌ها که برای اطلاع رسانی رویداد‌های مهم سایت هست و در همان قسمت لینک شبکه‌های اجتماعی ما هم می‌توانید مشاهده و در صورت تمایل دنبال کنید. بخش دوستان نیز سایت‌های همکار و بعضیا نیز زیر مجموعه همین سایت هستند که برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با آن‌ها درج شده است.

همچنین یک خبرنامه نیز برای شما عزیزان تهیه شده است که برنامه کاری آن به مرور به اطلاع خواهد رسید. در صورتی که وقت ندارید که هر روز به سایت سر بزنید، با عضویت در آن می‌توانید اخبار و آموزش‌ و … برتر هفته را در ایمیل خود داشته باشید.

و در نهایت نیز لیستی از بیشترین موضوعاتی که در هفته بیشترین کامنت را گرفته‌اند را مشاهده می‌کنید که می‌توانید به آن‌ها محلق شوید و نظرات خود را بیان کنید.

Screenshot 2015-03-12 14.07.56

داخل پست‌ها

پس از صفحه اصلی به بخش کامل مطالب می‌رسیم. در بالای این بخش این امکان رو دارید که بین مطلب قبل و بعد سویچ کنید و البته همانند صفحه اصلی نیز اطلاعاتی از موضوع برای شما در صورت رفتن موس بر روی آن‌ها نمایش داده می‌شود.

Screenshot 2015-03-12 14.45.30

و در ادامه …

مقاله کامل مطلبی را مشاهده می‌کنید که انتخاب کردید. در بالای صفحه شاهد اطلاعات نویسنده، تاریخ ارسال، دسته ها و برچسب‌ها هستید و سپس عنوان و در نهایت نیز متن مقاله رو می‌توانید مشاهده و مطالعه کنید.

Screenshot 2015-03-12 14.50.10

در ادامه شاهد منبع خبر، لینک کوتاه شده و برچسب‌های مطلب خواهید بود.

Screenshot 2015-03-12 14.54.45

اما یک بخش هم برای اپلیکیشن‌ها در نظر گرفته شده است. بخشی که در آن اطلاعات کامل برنامه‌های معرفی شده توسط وبسایت رو مشاهده می‌کنید. اطلاعاتی مانند نام، حجم،‌ سازنده، لینک اپ استور و مستقیم و در نهایت هم تصاویر برنامه …

Screenshot 2015-03-12 17.13.33

و اما بخش جذاب و امکان جدیدی که برای کاربران در نظر گرفته شده است. امتیاز دهی. در بخش کامنت ها علاوه بر استایل کاملا جدید، امکان رای دادن به نظرات نیز در نظر گرفته شده است. نظر مثبت و منفی. در نظر داشته باشید که رای‌ها در ترتیب قرار گیری کامنت‌ها تاثیری ندارد.

Screenshot 2015-03-12 14.58.02

تماس با ما

ما صفحه تماس با ما ویژه‌ای نیز برای شما در نظر گرفته‌ایم. در این قسمت علاوه بر امکان مشاهده موقعیت فیزیکی دفتر سایت از گوگل مپ، اطلاعات تماس، آدرس دفتر و آدرس ایمیل هم مشاهده می‌کنید که می‌تونید از هر طریقی که مایل بودید با ما تماس بگیرید.

فرم تماس با هم برای راحتی بهتر در نظر گرفته شده است.

Screenshot 2015-03-12 15.26.39

ریسپانسیو

نسخه جدید بلاگ کاملا ریسپانسیو بوده، به این معنی که قالب به دستگاهی که با آن به سایت مراجعه می‌کنید واکنش نشان می‌دهد و خود را با اندازه صفحه نمایش هماهنگ می‌کند. از این پس با آیفون، آیپاد تاچ، آیپد و دیگر تبلت و اسمارت فون‌ها هم می‌توانید از سایت دیدن کنید.

 Photo 2 Photo 1 image2 image1

با تشکر، مدیریت انجمن تخصصی آیفون

برچسب ها:

دیدگاه ها ۸

  1. امیر

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ۵:۵۵ ب٫ظ

    با سلام
    به نظر من قالب قبلی بهتر بود

    • آرین درویشی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ۵:۵۷ ب٫ظ

      سلام
      ممنون از نظرتون، ولی از چه نظر دقیقا بهتر بود؟ توی پست عرض کردم، اگه مشکلی هست لطفا راه حل هم بدید. اینکه قبلی بهتر بود نه انتقاده نه پیشنهاد.

  2. فرید

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ۷:۵۸ ب٫ظ

    با تشکر از زحماتتون؛ به نظر من اگه تو بخش میانی وبسایت، خبرها تو یه ستون باشه بهتره. چون الان که تو ۲ تا ستون میذارید کل صفحه میشه ۴ تا ستون و خیلی شلوغ دیده میشه. اگه دقت کرده باشین اکثراً تو طراحی سایت ها هم سعی میشه که کل صفحه به ۳ ستون اصلی تقسیم بشه (بخاطر رعایت اصول زیبایی تو طراحی سایت)، تو اکثر سایت های جدید و معروف هم میشه این نکته رو دید.

    • آرین درویشی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ۸:۰۲ ب٫ظ

      سعی شده اونجا حالت تایم‌لاین داشته باشه. با خطوطی هم جدا شده که راحت تر بشه تشخیص داد

  3. رضا صنوبر

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ۸:۰۲ ب٫ظ

    سلام
    به به ،، خیلی شیک و جذابه
    فونتشم خیلی زیباست
    فک کنم دیگه کم کم وقتش شده این بلاگ به این عظمت یه اپ اختصاصی هم داشته باشه
    با تشکر از تیم مدیریت ❤️

  4. امید آرمین

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ۹:۳۶ ب٫ظ

    سلام و خسته نباشید
    آرین عزیز، از نظر سلیقه ای مواردی رو میگم شاید خوب باشه:
    ۱- بخش منوها اگه به سبک و سلیقه وبسایت اپل باشه به نظرم شیک تر هست
    ۲- رنگ پس زمینه محتوای سفید زیاد جالب نیست و باعث سردرگمی در بخش هدر و سایدبار های چپ و راست میشه، یعنی در نگاه کلی متوجه نمیشی محتوا متعلق به ساید بارها است یا محتوای اصلی صفحه، تیره تر از رنگ سفید مثلا کد #ededed زیباست
    ۳- اطلاعات تماس با دفتر وبسایت و آیکون شبکه های اجتماعی رو به بالای هدر و منو منتقل کنید زیباتر میشه و همچنین همیشه جلو چشمه
    ۴- الان صفحه اصلی خیلی شلوغ و چهار ستونه دیده میشه که تشخیص محتوای اصلی و سایدبارها کمی برای بار اول گیج کننده است، به نظرم یک طرف صفحه دارای ساید بار باشه بهتره و از فضای آزاد شده میتونید فاصله ساید بار و محتوای اصلی رو بیشتر کنید
    ۵- به نظرم وبلاگ به صورت ماسونری باشه شکیل تره
    ۶- در قسمت هدر اگه آخرین مطالب منتشر شده به صورت آکاردئون نمایش داده بشه بسیار زیباتره
    این بدین معنی نیست که الان سایت مشکلی داره، اما نظرمو از نظر سلیقه و طراحی گفتم
    موفق باشید.

  5. نیما

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ۹:۴۹ ب٫ظ

    سلام… اگه کادر بندی ها واسه همه چیز ها بهتر باشه و بیشتر خوب میشه…

  6. علي موسوي

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

    قالب بسیار مدرن ، زیبا و کارایی راحت همچنین بسیار عالی کدنویسی و ریسپانسیو شده . واقعا لذت بخش هست . فونت که بسیار عالی تر از همه چیز . موفق باشید

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights