مک بوک به صحنه مبارزه بازگشت

در کنفرانس ۹ مارچ اپل, برخلاف تصور همگان, اپل سوپرایزی بزرگ در اندازه ای کوچک در جیب داشت. سری مک بوک ها که تولیدشان از سال ۲۰۱۲ قطع شده بود, با یک محصول فوق العاده نازک و سبک به صحنه رقابت ها بازگشت. این مک بوک فوق العاده ۱۲ اینچی اپلو تنها ۱۳.۱ میلیمتر ضخامت دارد و حدود ۹۰۰ گرم وزن. و حتی نازک تر از سری مک بوک ایر است و در واقع باید گفت این مک بوک نازک مثل یک تیغ در مقابل رقیب های اپل, برنده خواهد بود.

e3c88dddb767b8e8094fcd08aac57f00.png

برخلاف ظاهر کوچک این مک بوک, اپل توانسته است یک کیبورد کامل را به صورت لبه به لبه در آن قرار دهد. کیبورد جدید اپل از یک سیستم جدید پایه گذاری کلید ها استفاده می کند که ۴۰ درصد نازک تر اما بسیار مقاومت تر از سبک کلید بندی در نسخه های قدیمی است و البته نور زیر کیورد هم به صورت اختصاصی برای هر کلید به صورت جدا نشان داده می شود.
معجزات درونی این مک بوک به همین جا خلاصه نمی شود. ترک پد این محصول نیز بصورت کاملا از نو اختراع شده است. در تراک پد جدید به دلیل وجود چهار سنسور, لمس و فشار به صورت جداگانه تشخیص داده می شود و البته میزان فشار را نیز تشخیص می دهد. به طور مثال در اپلیکیشن Quick time  اگر فشار کمی بر روی کلید افزایش سرعت وارد شود سرعت دوبرابر می شود و اگر فشار بیشتر باشد سرعت پنج برابر.

این محصول کاملا بدون از فن است و دارای باطری چند لایه, بیشتر شبیه به لایه های زمین است٬ بنابراین اپل با شکل جدید باطری این دستگاه, به طور کلی فضاهای داخل این لپ تاپ را پر کرده است. باطری نسل جدید مک بود عمری به اندازه ۹ ساعت وب گردی و ۱۰ ساعت کار با آیتونز دارد. و البته پردازنده آن دارای فرکانس ۱.۱ و ۱.۳ گیگاهرتزی است که توانایی ارتقاع تا ۲.۹ گیگاهرتز را نیز دارد.
مک بوک جدید با صفحه نمایش رتینا با رزولوشن ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ پیکسل عرضه خواهد شد. اپل برای افزایش زیبایی و البته ایجاد یک مک بوک نازکتر, تمامی پورت ها را از این محصول حذف کرده است. و تنها یک ورودی به نام USB-C دارد که به وسیله تبدیل های مختلف, این پورت به یو اس پی, Display port، VGA  و Power port تبدیل می شود.

مک بوک جدید با پردازنده ۱.۱ گیگاهرتز, ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه با قیمت ۱۲۹۹ دلار و نسخه قوی تر با ۱.۳ گیگاهرتز با ۸ گیگ رم و ۵۱۲ گیگابت حافظه با قیمت ۱۵۹۹ دلار از ۱۰ آپریل در تعداد محدودی از کشور ها برای شروع کار در دسترس است.

این مک بوک ۱۲ اینچی, با رنگ های نقره ای, خاکستری و طلایی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.