انتشار جزئیات بیشتری در مورد اپل واچ

با توجه به اینکه تنها دو روز تا کنفرانس معرفی کامل اپل واچ فاصله داریم، منابعی جزئیاتی بیشتری در مورد این دستگاه را منتشر کرده اند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

حالت نگهداری باتری و عمر باتری

قسمت باتری اپل واچ شاید بیشترین نگرانی کاربران باشد. اپل پیش از این گفته که هرشب نیاز به شارژ خواهد داشت اما طبق گزارشات پیشین، اپل باتری را برای ۲.۵ تا ۴ ساعت کار سنگین آماده کرده بود، حالا به نظر می‌رسد که در نهایت اپل موفق شده به میزان ۵ ساعت کار سنگین با ساعت دست پیدا کند که برای یک ساعت بسیار ایده‌آل است چون کمتر کسی پیدا می‌شود با وسیله‌ای روی مچ خود بیش از ۵ ساعت کار کند.

همچنین اپل حالت نگهداری باتری را تدارک دیده از قسمت Glances و کارت مربوط به باتری می‌توان هر زمان آن را روشن کرد. در این حالت ارتباط ساعت با آیفون بسیار کاهش پیدا می‌‌کند، نور صفحه کم می‌شود و تنها قسمت ساعت به نمایش در می آید. این حالت پس از اینکه باتری ساعت زیر ۱۰ درصد برسد نیز فعال می‌شود. در مورد زمان شارژ شدن دستگاه با شارژر MagSafe گفته شده که دستگاه‌های تست از ۰ درصد تا ۱۰۰ درصد زمان ۴ تا ۵ ساعت طول کشیدند.

استفاده از اپل واچ تاثیر خاصی برروی باتری آیفون نیز ندارد.

ضربان قلب شما به طور زنده به نمایش در می آید

نکته جالب این است که ضربان قلب شما یک کارت مخصوص در قسمت Glances دارد که به صورت زنده میزان ضربان قلب شما را نمایش می دهد. سنسور ضربان قلب اپل واچ بسیار دقیق است و می تواند در برخی زمینه‌ها به کمک کاربران بیاید. این اطلاعات به برنامه Health در آیفون شما نیز انتقال پیدا می کنند.

قسمت Notification Center، Glances و طراحی‌های مختلف برای نمایش ساعت

طبق اخبار منتشر شده، اسامی که خواهید خواهند بصورت پیش فرض در قسمت Glances حضور دارند: Heart Rate, Battery Life, Fitness Stats, Activity, Clock, Weather, Music, Quick Settings, Calendar و Maps. همچنین اپل واچ مانند آیفون یک Notification Center دارد که با کشیدن انگشت از بالا به پایین قابل دسترسی است.

در مورد طراحی‌های مختلف ساعت گفته شده امکان شخصی سازی فوق العاده‌ای وجود دارد و کاربر می تواند سلیقه خود را پیاده کند.

حافظه داخلی و موسیقی

به نظر می رسد که اپل واچ هم دارای حافظه داخلی است و نسخه های داخلی شرکت اپل دارای ۸ گیگابایت فضای داخلی بودند. همچنین پیش از این با بررسی نرم افزار همراه آن در آیفون مشخص شد که امکان اتقال موسیقی به این دستگاه وجود دارد که بتوان آن‌ها را در نبود آیفون، توسط هدست بلوتوث یا اسپیکرهای مختلف پخش کرد.

نرم افزار همراه در آیفون

همانطور که در قسمت قبلی گفتیم اپل واچ یک برنامه جهت وصل شدن به آیفون نیز دارد که در آن می تواند برنامه های نصب شده را حذف یا اضافه کرد و به تنظیمات بسیار زیادی دست پیدا کرد. در مورد نصب برنامه ها هم در صورت نبود آیفون، برنامه های نصب شده برروی ساعت در زمان محدودی قابل استفاده هستند و در صورت خالی شدن کش دستگاه نیاز به آیفون پدیدار می شود.

خاموش کردن دستگاه و خارج شدن از برنامه‌ها

برای خاموش کردن اپل واچ باید دکمه‌ای که زیر Digital Crown وجود دارد را چند ثانیه نگه داشت و همچون آیفون نواری پدیدار می شود که با کشیدن آن دستگاه خاموش می شود. همچنین اگر برنامه ای هنگ کند باید این کار را انجام داد با این تفاوت که پس از پدیدار شدن نوار، دکمه ضربدر را انتخاب کرد.

اپل واچ دارای برنامه تنظیمات نیز هست که در آن می توان به تنظیمات مختلف دستگاه دست پیدا کرد.

سرعت دستگاه

پیش از این گفته شده بود که اپل واچ دارای چیپ S1 بوده و در عمل شبیه به چیپ A5 عمل می کند. در نتیجه دستگاه به روانی اجرا خواهد شد و البته گفته شده در تست‌ها پس از این که ۲۰۰ برنامه روی دستگاه نصب شده کمی سرعت آن پایین آمده است که البته کمی دور از ذهن است که کسی این تعداد برنامه را نصب کند.

قابلیت Force Touch، Digital Crown و Voice Control

طبق گفته منابع قابلیت Force Touch بسیار خوب عمل می کند و در واقع آینده راه های ارتباطی با دستگاه است . با نگه داشتن صفحه حس فشار دادن دکمه به شما انتقال داده می شود و منوی Force Touch مربوط به برنامه برای شما نمایش داده می شود.

اپل واچ دارای Multitouch نیست و تمامی کارهایی از قبیل زوم کردن با Digital Crown صورت می پذیرد که در تست ها گفته شده بسیار خوب و روان کار می کند.

در مورد صحبت کردن با دستگاه جایی نام Siri نیامده و تنها Voice Control نوشته شده، در هر صورت به وسیله این قابلیت می توانید به پیام ها پاسخ دهید.

Notificationها

طبق گزارش TechCrunch پیام های شما تنها در حالتی برروی ساعت نمایش داده می شود که دستگاه با پوست شما در تماس باشد و در غیر این صورت پیامی برروی ساعت نمایش داده نمی شود.

در هر صورت باید تا دوشنبه و اعلام رسمی منتظر باشیم، مثل همیشه، می توانید انجمن تخصصی آیفون را برای پوشش زنده کنفرانس و اخبار آن دنبال کنید.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights