هشت سال پیش٬ تولد اولین نسل آیفون

۸ سال پیش در چنین روزی استیو جابز در کنفرانس MacWorld با معرفی اولین نسل آیفون، آیفون ۲جی، برای همیشه مسیر تلفن های همراه را عوض کرد. مسیری که حالا پر از دستگاه های گوناگون از سوی شرکت های مطرح حوزه تکنولوژی شده است.


استیو جابز در آن کنفرانس جمله زیر را به زبان آورد

من از ۲ سال و نیم پیش قصد انجام چندین کاری را داشتم و از همان موقع به پیشبرد این تلفن همراه فکر میکرده ام و در شرکت بر روی آن کار میکردیم٬ امروز این امر محقق شد و قصد داریم که تلفن همراه را از نو اختراع کنیم

سرانجام اولین نسل آیفون چند ماه بعد روانه بازار شد٬ این نسل تحت اپراتور معروف AT&T عرضه شد و به همین دلیل نیز تنها در ایالات متحده آمریکا قابل استفاده بود٬ شبکه ۲G بر رویش فعال بود و امکان استفاده از اینترنت EDGE نیز با سیم کارت و مزایای AT&T فراهم بود. قیمت اولیه دستگاه برای مدل ۴ گیگ ۴۹۹ و برای مدل ۸ گیگ ۵۹۹ دلار بود که در روز عرضه تمام اپل استور ها ظرف چند دقیقه کل موجودی شان به دلیل استقبال بی نظیر مشتریان به پایان رسید. تا زمان قطع پشتیبانی از آن نیز٬ حدود ۶,۰۰۰,۰۰۰ دستگاه از آیفون بفروش رسید که در زمان خودش رقم قابل توجهی بود. همچنین در آن زمان بعد از معرفی این محصول هر سهام اپل در بازار بورس به مقدار ۸۵ دلار رسید.
اولین نسل آیفون دارای ابتدایی ترین قابلیت های ممکن بود که البته در آن زمان بسیار پیشرفته و کاربردی شمرده می شد. بعد از معرفی iPhone OS 2.0 اپل SDK مخصوص خود را نیز برای برنامه نویسان عرضه کرد که امکان نوشتن برنامه های جانبی نیز برای این دستگاه فراهم شد٬ هم اکنون App Store جزو یکی از منظم ترین فروشگاه های اپلیکیشن برای پلتفرم موبایل است که نشان از موفقیت اپل در این زمینه دارد.

ویژگی‌های اولین نسل آیفون در حدی جذاب بود که هنوز هم منبع اصلی دیگر شرکت‌های بزرگ در زمینه طراحی تلفن‌های همراه است. حالا بعد از ۸ سال صفحه نمایش آیفون بسیار بزرگ‌تر (مدل های ۴.۷ و ۵.۵ اینچی)، دوربینی در جلوی دستگاه جهت مکالمه‌های تصویری، سنسور اثر انگشت، سیستم کاملا بهبود یافته و فوق‌العاده دوربین و از همه مهم‌تر، سیستم عامل فوق العاده iOS 8 ادامه دهنده راه اولین نسل آیفون و ایده استیو جابز هستند.

ویدئو کنفرانس معرفی اولین نسل آیفون توسط استیو جابز را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.