راه‌اندازی رسمی و تجاری شبکه ۴G/LTE اپراتور ایرانسل

مقدمه و آشنایی با ۴G/LTE

صبح امروز ایرانسل در یک کنفرانس خبری نسل چهارم شبکه اینترنت خود را به صورت رسمی و سراسری در کشور راه‌اندازی کرد. شبکه ۴G/LTE در حالی راه‌اندازی میشود که چند ماهی بیشتر از حضور اینترنت ۳G در شهر‌ها نگذشته است و هنوز آنطور که باید پوشش و خدمات مناسبی را از این سرویس شاهد نبودیم.

با استفاده از خدمات ۴G/LTE امکان استفاده از برنامه‌های کاربردی و محصولات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق‌العاده فراهم خواهد شد به شکلی که با بهره‌مندی از پهنای باند چندین برابر اینترنت نسل‌های دیگر، چند کاربر می‌توانند به طور همزمان از حساب اینترنت یک خط استفاده کنند.

به گزارش مدیر روابط عمومی ایرانسل، برای دسترسی به ۴G/LTE میبایست سیم‌کارت های جدید این شرکت موسوم به “USIM” را خریداری کرد که این سیم‌کارت‌ها قابلیت پشتیبانی از تمام شبکه‌های اینترنت همراه،‌ یعنی EDGE, GPRS, 3G و ۴G/LTE را دارا است و متناسب به موقعیت مکانی، امکان استفاده از تمام این فناوری‌ها را خواهید داشت.

همچنین، سیم‌کارت های جدید ایرانسل، USIM، از قبل برش خرده‌اند و قابلیت تبدیل از سیم کارت معمولی به میکروسیم و نانوسیم را دارا هستند.

چگونه به آخرین نسل اینترنت (۴G/LTE) متصل شویم؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، برای دسترسی به شبکه ۴G/LTE نیاز هست که سیم‌کارت های جدید این شرکت بنام “USIM” را خریداری کنید.

لازم به ذکر است اگر شهر شما تنها تحت پوشش شبکه نسل سوم قرار دارد و هنوز ۴G/LTE را دریافت نکرده‌اید، نیاز به تعویض سیم‌کارت نیست و با همان سیم‌کارت های قبلی نیز میتوانید از خدمات نسل سوم استفاده کنید.

برای خرید این سیم‌کارت‌ها می‌توانید با مراجعه به مراکز خدمات ایرانسل سیم‌کارت فعلی خود را با پرداخت هزینه ۱۰۰.۰۰۰ ریال تعویض کرده و یا نسبت به خرید سیم‌کارت نسل ۴ اقدام نمایید. خرید سیم‌کارت نسل جدید که دارای ۱۰۰.۰۰۰ ریال اعتبار اولیه هستند، ۲۰۰.۰۰۰ ریال هزینه خواهد داشت.

4g_info_persian-2

 

البته توصیه میشود قبل از هرگونه اقدامی، ابتدا دستگاه خود را از طریق لینک زیر مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل نمایید که دستگاه شما از شبکه ۴G/LTE پشتیبانی میکند.

[highlight]بررسی قابلیت ۳G و ۴G/LTE گوشی[/highlight]

Screenshot 2014-12-03 12.51.02

در نهایت پس از خرید و دریافت سیم‌کارت برای استفاده از اینترنت باید APN ایرانسل را در دستگاه خود تنظیم کنید. این قسمت در دستگاه‌های مختلف متفاوت است، اما در iOS می‌توانید از ویدئو زیر استفاده کنید. بعد از انجام این کار در صورت اینکه منطقه شما نسل سوم یا چهارم را دریافت کند، آیکن آن‌را در کنار نام اپراتور خود خواهید دید.

Screenshot 2014-12-03 12.59.54

مناطق تحت پوشش

در حال حاضر تمامی کشور تحت پوشش اینترنت همراه ایرانسل قرار دارد. همزمان با راه‌اندازی شبکه نسل ۳، هر روز شهرهای بیشتری تحت پوشش این شبکه قرار می گیرند. همچنین خدمات نسل ۴ نیز که ارائه آن از شهر مشهد مقدس آغاز شد، هم اکنون در چندین شهر دیگر قابل دسترسی است. با مراجعه به صفحه [highlight]مناطق تحت پوشش[/highlight] می توانید اطلاعات مربوط به پوشش شبکه اینترنت همراه را بررسی کنید.

به یاد داشته باشید، علامت های H+ ،H ،۳G  و حتی LTE و ۴G روی نمایشگر تلفن‌همراه نشان می‌دهد که شما در شبکه اینترنت همراه هستید.

بسته‌های اینترنت همراه

تمام مشترکین دائمی و اعتباری می‌توانند از بسته‌های ویژه سرویس اینترنت همراه استفاده کنید. چنانچه در شبکه ۳G/4G/LTE ایرانسل از بسته های اینترنتی استفاده نمی کنید مبلغ ۱۵,۰۰۰ ریال به عنوان اعتبار ذخیره در حساب شما نگهداشته می شود. بنابراین میزان اعتبار شما همواره باید بیش از ۱۵,۰۰۰ ریال باشد.

لیست کامل بسته‌ها و کد مربوط به فعال‌ سازی آن‌ها

Screenshot 2014-12-03 13.11.30

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.