پردازنده a8 اپل، قدرتمند تر اما همچنان دو هسته ای

طی روز های گذشته شایعات و تصاویر بسیاری از بدنه نسل بعدی آیفون به بیرون درز کرده است تصاویری که رفته رفته شکل واقعیت به خود میگیرند و یک دید کلی از آنچه در انتظار ما هست را ارائه میدهند.
اما از امکانات ظاهری و تفاوت های آن که بگذریم مهم ترین بحث، قطعات و قدرت سخت افزاری دستگاه میباشد.

apple-a8_1

همانطور که میدانید طبق سنت اپل، در نسل بعدی آیفون از پردازنده A8 استفاده میشود،‌ طبق گزارش وبسایت GforGamer و به نقل از وبسایت چینی cnBeta، این پردازنده بر خلاف پرچمداران بازار گوشی های هوشمند، همانند گذشته دارای ۲ هسته خواهد بود و با ساختار ۶۴-بیتی و فرکانسی معادل ۲ گیگاهرتز همراه با آیفون بعدی وارد بازار میشود. این در حالیست که آخرین نسل دستگاه های اپل همانند آیفون ۵S و آیپد مینی رتینا با پردازنده A7 و با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز و آیپد ایر با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز همچنان جزء قدرتمند ترین دستگاه های حال حاظر بازار تکنولوژی میباشند و با دستگاه های دارای ۴ الی ۸ هسته ای از نوع Exynos یا Snapdragon رقابت میکنند.

در ساخت پردازنده A8، اپل تصمیم گرفته است برای کوچیکتر کردن ابعاد، افزایش سرعت و کارایی بهتر آن از لیتوگرافی ۲۰ نانومتری بهتره گیرد. همچنین شرکت های TSMC و سامسونگ وظیفه ساخت و تهیه این پردازنده را بر عهده دارند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights