وجود نشانه هایی از سنسور Touch ID در فرمور آیپد

وجود نشانه هایی از سنسور Touch ID در فرمور آیپد

سپتامبر سال گذشته زمانی که اپل آیفون ۵s را همراه با قابلیت Touch ID معرفی کرد٬ همگان بر این باور بودند که این سیستم مهم و کاربردی بدون شک در نسل پنجم آیپد نیر به کار برده خواهد شد٬ اما در ماه اکتبر با معرفی آیپد ایر تمام این باور ها از میان رفت و خبری از سنسور اثر انگشت در این نسل نبود.

اما حال که چندین ماه از عرضه آیپد ایر میگذرد کم کم باید شاهد اخبار و شایعات پیرامون نسل بعدی این تبلت باشیم٬ نسلی که به طور قطع آنالیزگر ها بر این باورند که در آن از سنسور Touch ID استفاده خواهد شد٬ اما تا قبل از امروز تمام این ها حدس و گمان بود. ولی اینک با مدرکی که از فایل های سیستمی فریمور آیپد (iOS 7.1) بدست آمده است به احتمال خیلی زیاد در نسل بعدی آیپد ایر شاهد سنسور Touch ID خواهیم بود. اما این مدرک دقیقا چیست٬

برنامه ها و اجزای سیستم عامل ای او اس دارای یک شناسه خاصی بنام UIDeviceFamily هستند که مقدار این متغیر نشان دهنده سازگاری آنها با دستگاه های مختلف است. به طور مشخص آیفون و آیپاد تاچ در دسته ۱ و آیپد نیز در درسته ۲ قرار میگیرد و طبق خبری که چند روز پیش منتشر شد اپل تی وی نیز احتمالا در درسته ۳ قرار میگیرد.

حال طبق عکسی که در زیر میتوانید مشاهده کنید فرمورک BiometricKIT که مربوط به قسمت Touch ID میباشد٬ با دسته ۱ و ۲ سازگاری دارد. اما چیزی مشخص است تنها آیفون که در دسته ۱ قرار دارد دارای سیستم Touch ID است٬ بنابراین طبق این مدرک به احتمال بسیار زاید در دسته ۲ که شامل آیپد ها میشود نیز بزودی این سنسور کارآمد قرار خواهد گرفت.

Touch-ID-for-iPad-iOS-reference

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights