جدال اپل و گوگل برای تسخیر بازی های پرطرفدار

جدال اپل و گوگل برای تسخیر بازی های پرطرفدار

در روز های کنونی دنیای تکنولوژی٬ بازی ها یکی از محرک های اصلی خریداران برای بروز رسانی دیوایس هایشان هستند و همچنین سود سرشاری از صنعت بازی نصیب شرکت ها می شود. . بنابراین شاید دور از ذهن نباشد که شرکت های بزرگ تولید کننده پلتفرم٬ تلاش بیشتری برای داشتن بازی های اختصاصی و پرطرفدار برای روی پلتفرم هایشان کنند. براساس گزارش جدیدی از وال استریت ژورنال٬ گوگل و اپل مدت هاست سعی در تسخیر و ارائه بازی های پرطرفدار به صورت اختصاصی بر روی پلتفرم هایشان هستند و سعی می کنند برنامه نویسان آنان را در سمت خود نگاه دارند.

apple_google_logo-800x283

براساس گزارش وال استریت ژورنال٬ هر دو کمپانی اپل و گوگل٬ پیشنهاد های زیادی از قبیل قرار دادن اپلیکیشن ها در صفحه اول فروشگاه ها یا قرار دادن مکان های اختصاصی در فروشگاه ها به برنامه نویسان منتخب داده اند که بتوانند آنان را در سمت خود نگاه دارند. به عنوان مثال شرکت ZeptoLab ٬ سازنده بازی Cut The Rope 2 ٬ نیز قراردادی برای ارائه زودتر بازی برای ios با اپل امضا کرده است٬ این قرارداد توسط یکی از اشخاص نزدیک به کمپانی ZeptoLab به وال استریت ژورنال فاش شده است. براساس قرار داد ZeptoLab با اپل٬ این بازی محبوب باید سه ماه زودتر از سایر پلتفرم ها٬ برای ios ارائه می شد و در عوض٬ باید یک پنجره اختصاصی در اپ استور برای این بازی توسط اپل در نظر گرفته می شد.
قرارداد مشابهی نیز توسط اپل با EA برای ارائه بازی محبوب Plants VS. Zombies 2 دو ماه زوتر از آندروید برای ios بسته شده بود٬ این چنین سنارویی نیز برای بازی Giant Bomb در سپتامبر گذشته٬ انجام شده بود. البته از آن طرف هر دو کمپانی قرار داد های مالی را با برنامه نویسان رد کرده کردند٬ به گفته وال استریت ژورنال٬ اپل پولی برای ارائه زودتر اپلیکیشن ها برای ios ٬ به برنامه نویسان پرداخت نمی کرد و صرفا پیشنهاد ها بر سر موقعیت قرارگیری اپلیکیشن ها در فروشگاه نرم افزاری اپل بود. به عنوان مثال ارائه برای بازی Plants VS. Zombies 2 ٬ توسط اکانت فیس بوک فروشگاه نرم افزاری اپل اعلام شد و یک بنر اختصاصی نیز برای این بازی در نظر گرفته شده بود.
همچنین در این مقاله آمده است که شرکت آمازون نیز برای فروشگاه نرم افزاری اختصاصی خودش نیز چنین قرارداد هایی با بعضی از شرکت ها داشته است.
و در آخر٬ وال استریت ژورنال به این نکته اشاره می کند که در سال گذشته٬ شرکت ها بیش از ۱۶ میلیارد دلار از صنعت بازی سازی در آمد داشته اند و این به خودی خود٬ این تلاش شرکت ها را منطقی نشان می دهد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.