تکنولوژی سه بعدی PrimeSense چگونه به بهبود نقشه های اپل کمک میکند؟

تکنولوژی سه بعدی PrimeSense چگونه به بهبود نقشه های اپل کمک میکند؟

01

اپل به تازگی مبلغ ناچیز ۳۵۰ میلیون دلار را برای  PrimeSense acqui-hire پرداخت کرده است. سخنگوی اپل هفته گذشته این موضوع را رسما تایید کرد اما از صحبت در مورد هدف این برنامه و برنامه های آتی آن خودداری کرد. حتی کسانی هم که اطلاعات بسیار ناچیزی از تکنولوژی داشته باشند با PrimeSense آشنا هستند.

شاید آشناترین جایی که PrimeSense در آن است میکروسافت و سیستم کنترل حرکت آنKinect” موجود در Xbox است که پروسسور آن توسط PrimeSense تولید شده است.

جهت کامل کردن و ارتقای Xbox  , کینکت هایی که در Xbox One های جدید عرضه میشوند از سنسور خود مایکروسافت استفاده میکنند و نه از سنسور PrimeSense .و به علت این موضوع شایعاتی از معامله با اپل به میان آمد. برخی افراد فکر میکنند که این برای راه اندازی تلویزیون مورد نظر اپل است و گروهی آن را مرتبط به آیفون و آیپد میدانند.

یک منبع آگاه اعلام کرد که این موضوع بسیار روشن است و اپل برای بهبود نقشه به بالابردن عملکرد آن به PrimeSense نیاز دارد.

در گزارش Wall Street Journal , جسیکا لزین مینویسد :

“یک منبع معتبر به من گفت که تکنولوژی سنسور حرکتی PrimeSense برای کنترل حرکت از زمان خود عقب تر بود و به همین دلیل بود که مایکروسافت از استفاده از آن در Kinect , خودداری کرد.

اما از زبان شخصی که با کمپانی PrimeSense آشنا است میگوید که  تکنولوژی PrimeSense در زمینه نقشه برداری بسیار مهمتر است.”

وی همچنین پا را از این هم فراتر گذاشته و اعلام کرد که Matterport هزینه استفاده از تکنولوژی PrimeSense و چیپ آن در دوربین و نقشه برداری سه بعدی را پرداخت کرده است

02

 

اما PrimeSense چگونه به بهبود نقشه اپل کمک میکند؟

ما میدانیم که اپل به نقشه بسیار اهمیت میدهد. کمپانی WifiSLAM خریداری شده که یک کمپانی نقشه برداری از مکان های سربسته است و باعث بهبود نقشه برداری از مراکز خرید و دیگر مکان های سرپوشیده بود, عملکردی همانند گوگل داشت.

به زودی تلفن های ما امکان اسکن کردن مکان های واقعی ای را که میخواهیم به آنجا برویم را برای ما فراهم میکنن. به نظر میرسد که نقشه های دو بعدی دیگر منسوخ شده اند.

به هر حال , اپل (به صورت تئوری) میتواند از چیپ PrimeSense در آیفون و آیپد های بعدی خود استفاده کند تا یک محیط سه بعدی را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. در حال حاضر نقشه سه بعدی ای که در نقشه های اپل از کوه ها مشاهده میکنید توسط یک ناوگان از هواپیما های گران قیمت مجهز به دوربین هایی با وضوح بالا ایجاد میشود.

 

برچسب ها:

بدون برچسب

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights