احتمال تاخیر در عرضه آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا

احتمال تاخیر در عرضه آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا

mini-131022
 

 

نزدیک به ۲ هفته از معرفی آیپدهای جدید میگذرد و همانطور که پیش بینی میشد آیپدهای جدید همزمان با هم عرضه نشدند، آیپد ایر از هفته گذشته آغاز و با استقبال خوبی مواجه گردیده است. اما اگر به بخش آیپدمینی جدید در فروشگاه اپل نگاهی بیندازید میبینید که تاریخ عرضه آن را به بعد از ماه نوامبر موکول کرده است، البته منابعی هم میگویند که در جمعه ۲۹ نوامبر اولین سری از آیپدهای مینی مجهز به صفحه نمایش رتینا عرضه خواهد شد، اما آیا واقعاً اپل در تاریخ وعده داده شده آنها را عرض خواهد کرد؟
شایعاتی از منابع شرقی و کره ای منتشر شده است که احتمال میدهند آیپد مینی جدید به دلیل اختلالات صفحه نمایش، که بخش اعظم آنها توسط شرکت شارپ تامین میگردد، از آنچه که اپل قول داده است هم دیرتر عرضه گردد.
با توجه به ETNews که یک منبع کره ای میباشد، ادعا کرده است پانل های نمایشی آیپد مینی اپل، که توسط شارپ ساخته و از فناوری پیشرفته IGZO در آنها بکار گرفته شده است، به دلایل اختلال در عملکرد ترانزیستورها یا TFT باعث سوختگی درصد نامشخصی از صفحه نمایش میگردد، که البته با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست، اما از استانداردها و چشم های تیزبین اپل دور نمانده است، و از آنجاییکه این مشکل، فرایند تولید و عرضه را با کاهش مواجه خواهد کرد، لذا اپل به دنبال جایگزین کردن یک شرکت دیگر برای عرضه بیشتر و به موقع میباشد.
در حال حاضر شرکت شارپ با فناوری IGZO، مسئول تولید ۴۰ درصد از صفحه نمایش آیپد مینی های جدید میباشد، که با کمک شرکت ال جی و فناوریهای مختلفش نظیر a-Si یا سیلیکونهای بیشکل برای TFT صفحه نمایش، با ۶۰ درصد، اپل را یاری خواهند کرد. حال اپل با مشکل اخیر، احتمالاً از سامسونگ با فناوری LTPS که قول عدم سوختگی در دمای پایین صفحه نمایش را داده است، کمک خواهد گرفت، چرا که ال جی هم با مشکلاتی در صفحه نمایش با وضوح بالا نیز مواجه است.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights