آیفون ۵c ارزان قیمت نیست

صبح امروز اپل گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ خود را اعلام کرد. به زودی مقاله ای در این باره منتشر خواهد شد. اما میان سخنان امروز تیم کوک یکی از خبرنگاران سوالی در مورد قیمت گذاری آیفون ۵c پرسید که مسئله مهمی را برای کاربران روشن کرد.

سوال این شخص چنین بود:

در مورد بازار آیفون، قبل از عرضه iphone 5c شنیده می شد که این دستگاه خیلی ارزان قیمت خواهد بود. حالا که چند هفته از عرضه آن گذشته آیا استقبال زیادی داشته است؟

تیم کوک در پاسخ گفت:

اگر شما نگاه کنید که ما چه کاری انجام می دهیم، باید بدانید که آیفون ۴s در واقع آیفون ارزان قیمت ماست. ما آیفون ۵c را به صورت میان رده عرضه می کنیم و ۵s هم دستگاه اصلی ماست. هدف ما این بوده که انتخاب بیشتری به علاقه مندان آیفون بدهیم و کار متفاوتی نسبت به قبل انجام دهیم. اگر نتیجه کار ما را ببینید ما ۳ گروه آیفون داریم: ارزان قیمت (۴s) ، میان رده (۵c) و قدرتمند (۵s) .ما دوست داریم فروش زیادی در هر ۳ گروه داشته باشیم و کاملا هم موفق شده ایم.

پیش تر از این هم سخنی از سوی اپل در مورد ارزان قیمت بودن iPhone 5c شنیده نشده بود. همه جا از سوی اپل سخن از رنگی بودن این دستگاه بوده. حالا با شنیدن این سخنان می توانیم طرز فکر خود را در مورد این دستگاه عوض کنیم و به صورت یک دستگاه میان رده (در واقع آیفون ۴s در سال گذشته( نگاه کنیم.

بسیاری از کارشناسان گفتند که این دستگاه، شکست خورده ارزان قیمت ها است که با سخنان تیم کوک حرف آن ها رد خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۲

  1. سعيد

    ۹ آبان ۱۳۹۲ ۱:۴۹ ق٫ظ

    نمی دونم، انگار می خوایم خودمون رو گول بزنیم

    اگر قرار بود میان رده باشه، چرا اومدن یک مدل جدید بیرون دادن؟ خب همون آیفون ۵ بود دیگه، هم قیافه سنگین تری داشت، جنس بدنش پلاستیک نبود، و توی تست ها هم که عملکرد بالاتری از ۵c نشون داده

    • ali

      ۱۰ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

      کی گفته مدل ۵ عملکرد بهتری داره!؟ من خودم عملکرد بنچمارکهای هر دو رو توی یوتیوب دیدم در واقع ۵c مقداری عملکرد بهتری هم داشت.تنها مدل ۵sبود که عملکرد دو برابری نسبت به دو مدل ذکر شده داشته که با قیمت نجومی فعلی که دلال جماعت تو ایران تعیین می کنه بنظرم غیرمعقولانه است البته اگر به قیمتهای جهانی شون نگاه بشه…. ۵cعلاوه بر داشتن باطری پر ظرفیت تر ۱۵۱۰میلی آمپر …. قیمت کاملا اقتصادی داره پلی کربنات بکار رفته در جنس بدنه این مدل اصلا قابل قیاس با مدلهای پلاستیکی دیگر برندها نیست! کاملا زیبا و مقاوم هست.

دیدگاه خود را ارسال کنید.