به iPad Air سلام کنید

براساس انتظار ها٬ سرانجام نسل پنجم آیپد٬ پادشاه بلامنازع تبلت ها در سالن هنر سانفراسیسکو متولد شد. ا شاید اگر بخواهیم نسل پنجم آیپد را در یک جمله خلاصه کنیم٬ باید آنرا تیر خلاصی بر پیکره نیمه جان تبلت های آندرویدی معرفی کنیم. نسل پنجم آیپد که حال شوالیه تبلت های اپل به حساب می آید کاملا باز طراحی شده است و در کنار آن دارای پردازنده قوی تر است و همه اینها باعث شده است که آیپد ۱۰ اینچی حال یک نام جدید داشته باشد و آن iPad Air خواهد بود٬ نامی که به خوبی نشان دهنده سبک تر شدن و نازک تر شدن آیپد است. 

ab9c5d61089d65dbcc706d0c8974f800

آیپد ایر براساس آنچه که پیش بینی می شد دارای پردازنده قدرتمند A7 است که در عمل دو برابر قوی تر از پردازنده پیشین آیپد ۴ است٬ این پردازنده نیز در ادامه راه آیفون ۵s ٬ یک پردازنده از نوع ۶۴ بیتی ها است. اگر بخواهید بدانید که پردازنده ۶۴ بیتی دقیقا چه وظیفه ای بر عهده دارد به اینجا مراجعه کنید٬ چیپ A7 در پردازش آیپد تنها نخواهد بود و به مانند آیفون ۵s آیپد دارای چیپ پردازشی M7 نیز می باشد. در کنار این پردازنده قدرتمند که ایپد را تقریبا در رده کامپیوتر های خانگی در می آورد٬ آیپد ایر نیز دارای یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت دستگاه است٬ این دوربین از همان معماری ساخت استفاده شده در آیفون ۵s بهره می برد٬ بنابراین می توان با سادگی حدس زد که با یک آیپد تمام عیار در عکاسی طرف هستیم٬ البته اگر بخواهید با یک دیوایس ۱۰ اینچی عکس بگیرید. رزولوشن و کیفیت صفحه نمایش آیپد نسل پنجم٬ به نسبت نسل گذشته تغییری نکرده است و از همان استاندارد صفحه نمایش رتینا بهره می برد. و آخر نیز این نسل آیپد با تمام امکاناتش دارای عمر باطری بالای ۱۰ ساعت است. 
چیپ وایرلس آیپد ایر نیز دو برابر قوی تر از نسخه قبلی این دستگاه می باشد. اما متاسفانه خبری از سنسور اثر انگشت در آیپد ایر نیست و احتمالا برای دیدن آن باید یک سال دیگر نیز صبر کنیم. 

اگر مشخصات سخت افزاری دستگاه را به کناری بگذاریم٬ باید به طرح جدید آیپد سلام کنید٬ آیپد نسل پنجم از زبان طراحی ایپد مینی بهره می برد و سر انجام طرح قدیمی آیپد بعد از سه سال عوض شد. بی شک طراحی زیبای آیپد مینی یکی از فاکتوری های اصلی موفقیت این دستگاه در سال گذشته بوده است و حال این زبان طراحی به آیپد نسل پنجم آمده است. به مانند آیپد مینی٬ آیپد ایر دارای میزان حاشیه صفحه کمی است که این خود باعث کاهش عرض دستگاه شده است و البته استفاده از تکنولوژی صفحه نمایش IGZO باعث شده است که اپل به بتواند ضخامت آیپد ایر را تا حدود زیادی کاهش داد و به ۷.۵ سانتیمتر برساند٬ وزن آیپد نسل پنجم نیز به طبع آن کاهش پیدا کرده و به میزان ۴۵۳ گرم رسیده است. 

آیپد ۵ در رنگ های سفید٬ خاکستری و در حج های ۱۶ ٬ ۳۲ ٬ ۶۴ و ۱۲۸ گیگ از یک نوامبر در دسترس کاربران قرار خوهد گرفت. 
در نهایت باید گفت آیپد ۵ به راحتی فاصله اپل را با دیگر رقبایش در دنیای تبلت ها زیاد خواهد کرد٬ آیا یکی از خریداران این محصول رویایی خواهید بود؟

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. masoud

    ۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

    ۱۰۰%

دیدگاه خود را ارسال کنید.