اپل، ساخت آیفون ۵c را قطع میکند

اپل، ساخت آیفون ۵c را قطع میکند

design_gallery_slide_green

با توجه به زمان سپری شده از فروش آیفون های جدید و یکه تازی آیفون ۵s نسبت به آیفون ۵c، و بر اساس پیش بینی ها، فروش آیفون ۵s نسبت به ۵c بسیار بیشتر و نقش اساسی در فروش ۹ میلیونی در سه روز اول را ایفا کرده است، که بیشترین دلیل پیشتازی آن, اختلاف قیمت بسیار نزدیک بین این دو بوده است.
در گذشته، خبرهایی مبنی بر کاهش تولید آیفون ۵c منتشر شده بود، اما امروز وال استریت ژورنال خبر قطع سفارش آیفون ۵c در سه ماهه چهارم سال آینده را تایید کرد.
اپل سفارش آیفون ۵c به تامین کنندگان خودش را در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ تغییر داده است. تا قبل از این خبر، شایعات و اخبار حاکی از این بود که اپل حداقل در آن زمان سفارش خود را به ۵۰ درصد کاهش دهد، اما در خبر امروز و دو منبع بسیار نزدیک و آشنا نیز که آن را تایید کرده اند، معلوم شد اپل، کلاً سفارش آیفون ۵c را در سه ماهه چهارم سال آینده قطع خواهد کرد.
در حال حاضر Pegatron و Foxconn تامین کنندگان آیفونها هستند که تا قبل از این، دستور تولید آیفون ۵c را از اپل در سال ۲۰۱۴ به زیر ۲۰ درصد گرفته بودند، تا جاییکه Foxconn با توجه به نتایج فروش و برآوردها و دستورات اپل، استخدام کارگران جدید را قطع کرده است.
همچنانکه گفتیم، دلیل استقبال کمتر از آیفون ۵c، قیمت بالای آن در مقایسه با پرچمدار جدید یعنی آیفون ۵s بوده است، و در حال حاضر خرده فروشان آمریکا قیمت این آیقون را بین ۴۹ تا ۵۴ دلار، و در چین حدود ۱۰۰۰ یوان کاهش داده اند.

به روز رسانی: البته این خبر به معنای قطع فروش آیفون ۵c نمی باشد. اپل تعداد بسیار زیادی از این دستگاه را تولید کرده بوده که تقاضای آن کمتر بود و موجودی فروشگاه ها خیلی زیاد شده است. در واقع عرضه خیلی بیشتر از تقاضا بوده و به همین دلیل اپل تصمیم گرفته یک مدت ۳ ماهه تولید این دستگاه متوقف شود تا موجودی انبار ها کاهش پیدا کند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.