فیس بوک امکان غیرقابل جستجو بودن از طریق اسم را حذف کرد

فیس بوک امکان غیرقابل جستجو بودن از طریق اسم را حذف کرد

001

فیس بوک امکان امنیتی ‘Who can look up your Timeline by name’ که به شما این امکان را میداد که پروفایل شما در جستجوها قابل مشاهده باشد را حذف کرد.

این شبکه اجتماعی در واقع این قابلیت را  برای افرادی که از دسامبر گذشته از این قابلیت استفاده نمیکردند , حذف کرده است اما برای افراد معدودی که از این امکان استفاده میکردند , پیغامی مبنی بر حذف این قابلیت طی هفته های آینده رسیده است.

به نقل از Michael Richter , مدیر ارشد امنیت فیس بوک:

سال گذشته ما از حذف قابلیت قدیمی  Who can look up your Timeline by name?” و جایگزین کردن آن با امکان جدیدی برای مدیریت محتوای فیس بوک خبر دادیم

این قابلیت جستجو برای افرادی که از آن استفاده نمیکردند حذف شده است . برای افراد معدودی که هنوز از این امکان استفاده میکنند یک یادآوری فرستاده شده است که طی هفته های آتی این قابلیت حذف خواهد شد.

چه شما از این قابلیت استفاده میکردید و چه استفاده نمیکردید, بهترین روش برای کنترل اینکه افراد چه چیزی در مورد شما در فیس بوک مشاهده کنند این است که تعیین کنید که هر شخص چهمیزان از اطلاعاتی که شما Share کرده اید را مشاهده کند.

اما چرا فیس بوک این قابلیت را حذف کرد؟ به دو دلیل.

 دلیل اول اینکه , در تابع جستجوی جدید احساس ناامیدی ایجاد میشد چرا که کاربران از این موضوع شکایت کردند که نمیتوانند افرادی را که در گروه های فیس بوک ملاقات کرده اند, پیدا کنند.

دلیل دوم, که دلیل مهمتری است این است که این قابلیت بسیار گمراه کننده (ناکارآمد.م) بود. کاربران تصور میکردند که با فعال کردن این قابلیت , غریبه ها نمیتوانند آنها پیدا کنند اما واقعاً اینطور نبود. کافی است شما به تگ عکس , لایک , share و غیره فکر کنید.

خب حالا چی؟ افرادی که هنوز از قابلیت ’Who can look up your Timeline by name’ استفاده میکنند طی هفته های آینده پیغام بسیار بزرگی برروی Timeline خود خواهند دید و  که حاوی نکاتی در مورد نحوه مدیریت بهتر حریم خصوصی خود می باشد.

برچسب ها:

بدون برچسب

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.