بررسی آیفون ۵c

همانطور که اطلاع دارید در تاریخ ۱۹ شهریور شاهد معرفی دو آیفون جدید از سوی اپل بودیم. این دو iPhone 5s و iPhone 5c نام دارند. اگر بررسی iPhone 5s را خوانده باشید حتما متوجه شده اید که آن دستگاه پرچمدار امسال اپل است. اما iPhone 5c ایفاگر نقش جانشین iPhone 5 می باشد که در ظاهری جدید پدیدار شده، این دستگاه در ۵ رنگ (آبی-صورتی-سبز-زرد-سفید) عرضه شده تا تعداد بیشتری از کاربران را مورد توجه خود قرار دهد. بسیاری از کشور های شرقی علاقه مند به دستگاه های رنگی هستند و به این دستگاه روی خوش نشان داده اند. همچنین این دستگاه را می توان اولین دستگاه طراحی شده برای iOS 7 دانست. طبق گفته اپل تمام اجزای این دستگاه با در نظر گرفتن طراحی جدید iOS 7 ساخته شده. همچنین هردستگاه طبق رنگ خودش تصویر پس زمینه ای به همان رنگ دارد. از روز عرضه رسمی این دستگاه در جهان ما مشغول تست آن بودیم که حالا می توانید بررسی iPhone 5c دستگاه جدیدی از سوی اپل را بخوانید.

ظاهر جعبه کاملا عوض شده است و زبان طراحی جعبه آیپاد تاچ برای این دستگاه پیاده شده است. عکسی از دستگاه نمی بینیم و این خود دستگاه است که برروی جعبه قراردارد. روی دستگاه یک برچسب قرار دارد که صفحه اصلی iOS 7 را با والپیپر هم رنگ بدنه دستگاه نشان می دهد. زیر دستگاه شاهد یک برگه با عبارت Hello هستیم و برگه های دیگر دکمه های دستگاه را نشان می دهد. همچنین یک برگه شامل دو لوگوی اپل و برگه ای دیگر حاوی سوزن سیم کارت در این قسمت قرار دارد. در نهایت کابل Lightning، شارژر و Earpods داخل جعبه قرار دارد.

در داخل این دستگاه دقیقا همان سخت افزار iPhone 5 را داریم. پردازشگر قدرتمند A6 قلب تپنده این دستگاه است که باعث شده iOS 7 خیلی خوب و روان اجرا شود. دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده شده در iPhone 5 هم در این دستگاه قرار گرفته با قابلیت فوق العاده Panorama همراه می باشد. از نظر قرارگیری ورودی ها دقیقا چیزی مشابه iPhone 5 و ۵s داریم. ورودی Lightning در پایین دستگاه، اسپیکر در سمت راست، میکروفون در سمت چپ و ورودی ۳.۵ میلیمتری هدفون در سمت چپ پایین دستگاه قرار دارد.

اما در ظاهر شاهد یک طراحی کاملا جدید هستیم. جنس بدنه به گفته اپل پلی کربنات یا همان پلاستیک سخت می باشد. به راحتی در دست جای میگیرد و بسیار هم خوش دست است. حسی که به شما منتقل می کند چیزی مانند سرامیک یا سنگ است و هیچ شباهتی به پلاستیک های استفاده شده از سوی سامسونگ هم ندارد. رنگ های این دستگاه هم بسیار دلنواز هستند که اینجا ما رنگ آبی را تهیه کردیم. جلوی دستگاه حاوی پنل مشکی رنگ است و از نظر ظاهر کاملا پنل همیشگی آیفون را می بینیم. اسپیکر برای تماس و دوربین Facetime به همراه دکمه هوم در جلوی دستگاه دیده می شود. اطراف دستگاه شامل دکمه روشن/خاموش، دکمه های تنظیم صدا و کلید mute و ورودی نانو سیم کارت می شود.

نمایشگر استفاده شده هم همانی است که برای iPhone 5/5s به کار رفته است. اندازه ۴ اینچ و کیفیت رتینا را شاهد هستیم. اسپیکر های دستگاه هم همچون دو دستگاه ذکر شده تغییری نداشته و همان صدای همیشگی بلند و رسا را داریم. Earpods هم همراه دستگاه هست و تغییری نسبت به مدل اصلی که سال گذشته معرفی شد نداشته است.

این دستگاه طبق گفته اپل، طراحی کاملا هماهنگ با iOS 7 دارد. والپیپر هایی که هم رنگ بدنه دستگاه هستند برای انتخاب موجود هستند. همچنین در تبلیغ اپل برای این دستگاه وجه های اشتراک میان این طراحی و طراحی iOS 7 نشان داده شده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

در زمینه لوازم جانبی همچون iPhone 5s، اپل برای این دستگاه هم دو لوازم جانبی در نظر گرفته است. Dock و کیس رسمی. پایه یا همان Dock آنگونه که باید کار خودش را انجام می دهد و پایه مناسبی برای این دستگاه است که می توانید از آن جهت شارژ کردن، وصل کردن به کامپیوتر و خروجی گرفتن صدا از پورت ۳.۵ میلیمتری استفاده کنید. کیس رسمی دستگاه طراحی جالبی دارد و در چند رنگ متنوع عرضه شده است. قیمت هر دوی این وسایل ۲۹ دلار است و در بازار ایران هم پیدا می شود.

در نهایت می توان گفت این دستگاه جانشین خوبی برای آیفون ۵ است و بسیاری از کاربران جوان را جذب خود خواهد کرد. همچنین افرادی که سخت افزار روز برایشان مهم نیست می توانند این دستگاه را انتخاب کنند و شاید هم برای اولین بار وارد دنیای iOS شوند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱۴

  1. mohsen

    ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ۹:۵۹ ب٫ظ

    میشه تفاوت های iphone 5c و iphone 5s رو بگید ؟

    تفاوت هاشون تو چی هست ؟

    • iAlireza

      ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

      iphone 5c کاملا همان iphone 5 هست

      در واقع تفاوت ۵c با ۵s مثل تفاوت های ۵ و ۵s هست

      سنسور اثر انگشت ، دوربین ، قدرت پردازش و …

      • هکر

        ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ۵:۰۳ ق٫ظ

        اینقد بدم میاد ازونایی که همینجور مفت از خودشون حرف در میارن. کی گفته سی همون ۵ هست؟. بعضی از قسمتاش کاملا جدا طراحی شده بخ خصوص قطعات و سخت افزار که مهمترینش بهزرگتر شدن و بهینه تر شدن باطری گوشی هست . و ضمنا اینکه گفتی بیشتر از آیفون ۵ پشتیبانی میشه منظورت رو واضح بگو ملت بدونن. آخه حرف بیخود چرا میزنی بچه. این سایت با وجود شما افراد آماتور و بی تخصص موفق نمیشه .

        • i-Phone.ir Team

          ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ۱:۱۰ ب٫ظ

          🙂

  2. Hoseyn

    ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

    وارد بازار ایران شده ؟ قیمتش حدودا چنده ؟ با تشکر .

    • iAlireza

      ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

      بله
      ۱۸۵۰ برای ۱۶ گیگابایت

  3. یاور

    ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

    به نظر من که ارزش نداره ایفون ۵ ۱۶ گیگ یک و هفصد تومن هستش خوب طرف میره ان رو میگیره به جای این آبنبات خروس نشان دیگه چرا لزومی داره ۱۸۰ تومن اضافه بده که بدنه پلی کربنات با سوس اضافه تحویل بگیره

  4. a

    ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ۴:۰۳ ب٫ظ

    سلام
    شما که با این کار کردید به نظرتون
    این بهتره یا ۵ پارسال؟

    • iAlireza

      ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ۹:۱۷ ب٫ظ

      صد در صد این دستگاه بهتر هست و قطعا بیشتر از آیفون ۵ پشتیبانی میشه حتی با در نظر گرفتن سخت افزار مشابه

  5. arman

    ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ۴:۵۸ ب٫ظ

    ببخشید میشه مثل آیفون ۵s نفد و برسی ویدیوی شم بزارین برای ۵s که فوق العاده بود

  6. علی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ۸:۳۳ ب٫ظ

    من سر دوراهی موندم که ios بهتره یا android میشه کمکم کنید

  7. علی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ۹:۵۸ ق٫ظ

    واقعا دیگه گاهی اوقات خیلی متعصبانه مطلب میذارید
    کجا این گوشی جایگذین خوبی برای آیفون ۵ هست؟؟؟!!!

    • Arianismmm

      ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ۱:۵۱ ب٫ظ

      کجای این گوشی جایگزین خوبی برای آیفون ۵ نیست ؟!

  8. ali

    ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ۸:۵۹ ب٫ظ

    aliiiiiiiiiiiiiye man kharidamesh fogholadast be hame pishnahadesh mikonam

دیدگاه خود را ارسال کنید.