اولین شایعات آیفون ۶: ساخت پردازنده A8

اولین شایعات آیفون ۶: ساخت پردازنده A8

 

iphone-5s-435

در اوایل روزهای خودنمایی آخرین شوالیه اپل یعنی آیفون ۵s هستیم، همانطور که پیش بینی میشد، میبایست نسخه های “S” تنها بهبود کمی در سخت افزار داشته باشد، اما در عمل وقتی با آن روبرو میشوید، حس یک آیفون کاملاً جدید به شما دست خواهد داد. همانطور که میدانید،A7 اولین پردازنده ۶۴ بیتی دنیا است که توسط اپل طراحی و بخش اعظمی از این پردازنده ها توسط سامسونگ ساخته شده است. در حالیکه خیلی از مشتریان هنوز موفق به خرید آیفون ۵s نشده اند، زمزمه های ساخت آیفون نسل بعدی, یعنی آیفون ۶ به گوش میرسد. اولین شایعات و اخبار ,مربوط به ساخت اولین قطعه آیفون نسل بعدی است: پردازنده A8.
به گزارش بلومبرگ، یک روزنامه کره ای عنوان کرده است که شرکت تولیدی مستقر در تایوان، حدود ۷۰ درصد دستور کاری ساختش، تولید پردازنده های A8 اپل خواهد بود. اما اینبار اپل بخش کوچکی از ساخت نسل بعدی پردازنده ها را به سامسونگ واگذار خواهد کرد. در گذشته زمزمه هایی مبنی بر قطع همکاری اپل با سامسونگ در خصوص تولید پردازنده ها، شنیده شد، اما این اتفاق در آیفون ۵s مشاهده نگردید، و فعلاً با توجه به گزارش های اخیر، اپل برای تولید پردازنده نسل بعدی آیفون، فقط بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مثل همیشه روی سامسونگ حساب باز کرده و انتظار میرود بخش اعظم ساخت پردازشگر آیفون ۶ بر عهده TSMC باشد.

 

 

با توجه به اینکه پردازنده ۶۴ بیتی آیفون ۵s,فوق العاده قوی و به نحوی یک پردازشگر دسکتاپ محسوب میشود، اگر برنامه نویسان، برنامه های خود مخصوصاً گرافیکی یا رسانه ای و محاسباتی را منطبق با این پردازشگر تولید کنند، کاربران میتوانند تفاوت بسیار محسوس و فوق العاده را در برنامه ها احساس کنند. ۶۴ بیت بودن پردازنده، یعنی رها شدن توسعه دهندگان از زندان، و آنها میتوانند تمام تکنولوژیهای خود را در برنامه ها و مخصوصاً بازی ها بکار گیرند، که نمونه آن را در بازی Infinity Blade 3 مشاهده مینمایید. 
در نسخه های قبلی پردازشگرهای آیفون، یک برنامه نویس مجبور بود تا به دلیل توان محدود پردازنده، خیلی از تکنولوژیهای روز را استفاده نکند، اما در A7 یک میدان بزرگ بازی در اختیار برنامه نویس است تا تمام هنر خود را رو کند.
با این حال در مقایسه بین پردازنده A8 در آیفون ۶ و A7 در آیفون ۵s, و توان فوق العاده A7 که در بالا ذکر کردیم، باید منتظر رونمایی یک هیولای قدرتمند با حداقل ۴۰-۵۰ درصد قویتر از نسل قبلی خود, از طرف اپل در سال ۲۰۱۴ باشیم.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights