[ اختصاصی ] باگ کشف شده در سیستم Touch Id آیفون ۵s توسط تیم i-phone.ir

قابلیت امنیتی Touch Id که یکی از مهمترین قابلیت های آیفون ۵s به شمار می آید از هنگام رونمایی تاکنون همواره در کانون اصلی توجه هکر ها و کاربران کنجکاو بوده است که آیا راهی ساده برای دور زدن آن وجود دارد یا خیر؟ پیش از این یک گروه هکر اروپایی توانسته اند با پرینت اثر انگشت با رزولوشون بالا بر روی کاغذ های خاصی Touch Id اپل را گول بزنند اما پروسه ارائه شده توسط این هکر ها اصلا فرایند ساده ای نبود که هر کاربر غیر متخصصی بتواند آنرا انجام دهد٬ از سوی دیگر عطش پیدا کردن راهی برای دور زدن این سیستم امنیتی باعث شده است که یک شرکت امنیتی نیز برای کسی که بتواند یک راه ساده برای اینکار پیدا کند٬ ۱۰۰ دلار جایزه در نظر گرفته است٬ اما همه اینها باعث نشده که دیوار بزرگ امنیتی Touch Id تاکنون فرو بریزد. اما از تهران خبر می رسد که تیم پشتیبانی و ارائه خدمات i-phone.ir توانسته اند یک باگ بزرگ امنیتی را در Touch Id کشف کنند٬ این باگ یا بهتر بگویم راهی برای نفوذ به آیفون ۵s پس از ارائه به سایت ُThe hack news تایید و منتشر شده است.

 

Screen Shot 2013-09-29 at 2.02.03 PM

 

براساس گزارش تیم i-Phone.ir , باگ موجود در الگوریتم ذخیره اثر انگشت وجود دارد٬ این باگ به کاربران اجازه می دهد که تعداد زیادی اثر انگشت از افراد مختلف را در قالب یک اثر انگشت در دیتابیس Touch Id ذخیره کنند و سپس این سیستم امنیتی آیفون ۵s با تمامی اثر انگشت ها باز خواهد شد. روش کار بسیار ساده است٬ در هنگام ذخیره اثر انگشت٬ آیفون ۵s از شما می خواهد که انگشت خود را چندین بار از Touch Id دور کند و برای اسکن مجدد دوباره آنرا لمس کنید٬ حال برای دور زدن این سیستم کافیست که هر بار پس از دور کردن انگشت از Touch Id ٬ یک نفر دیگر در قدم بعدی Touch Id را لمس کند٬ به این شکل می تواند در هر پروسه ذحیره سازی٬ انگشت بیش از پنج یا شش نفر را اسکن کرد و در نهایت Touch Id اپل٬ همه اثر انگشت ها را به عنوان یک اثر انگشت در دیتابیس خود ذخیره می کند٬ بنابراین تقریبا تمامی شرکت کنندگان در پروسه ذخیره سازی٬ می توانند از Touch Id بگذرند و وارد منو ها شوند. این باگ امنیتی در نسخه ۷.۰.۲ کشف شد و به دفعات زیاد تکرار شد و تقریبا در همه موارد این سیستم دور زده شد. 
پس از کشف این باگ توسط تیم i-phone.ir و انتشار آن توسط سایت ُThe hack news آیا باید منتظر یک آپدیت جدید از سوی اپل برای برطرف کردن این باگ امنیتی باشیم؟

لینک این خبر در سایت The Hack News 

با سپاس از محسن لطفی٬‌ شایان خبازیان ، بشیر خوشنویس و دیگر اعضای تیم پشتیبانی i-phone.ir

برچسب ها:

دیدگاه ها ۴۹

  1. mohammad

    ۷ مهر ۱۳۹۲ ۲:۱۶ ب٫ظ

    dameton garm baba ! teameton aliyeeee:)

  2. s@gmail.com

    ۷ مهر ۱۳۹۲ ۲:۳۳ ب٫ظ

    ایول دارین بچه ها…

  3. pedram

    ۷ مهر ۱۳۹۲ ۲:۵۷ ب٫ظ

    درسته که این یک ایراد حساب میشه و ایرادی نداره اصلن. چون شخص با اختیار خودش میتونه این کارو بکنه یا نکنه.

    • Aryan

      ۷ مهر ۱۳۹۲ ۹:۱۴ ب٫ظ

      درسته.

    • EVE

      ۸ مهر ۱۳۹۲ ۲:۵۹ ق٫ظ

      دقیقا

  4. کیوان

    ۷ مهر ۱۳۹۲ ۲:۵۷ ب٫ظ

    اینکه باگ نیست !
    بهش اجازه دسترسی به ۵ تا اثر انگشت رو میدی با همون ۵ تا هم وارد میشه!

    • Arianismmm

      ۷ مهر ۱۳۹۲ ۶:۱۲ ب٫ظ

      ۵ تا اثر انگشت در قالب ۱ اثر انگشت ؟! این الان طبیعیه ؟ ویدئو رو ببینید

  5. AAA

    ۷ مهر ۱۳۹۲ ۵:۱۹ ب٫ظ

    این چیزی که شما اسمش رو باگ گذاشتین، باگ نیست واقعا. معمولا هرجا حسگر اثرانگشت هست حتی لپ تاپ های قدیمی، به این صورت بود که شما می تونستید مثلا بگید اثرانگشتی که الان میخواین به سیستم معرفی کنید برای کدوم انگشتتون هست.اینطوری شما میتونستید چندتا اثرانگشت به سیستم معرفی کنید. این امکان همیشه بوده که شما اثرانگشت شخص دیگری را معرفی کنید. این موضوع موقعی باگ میشه که فردی بتونه بدون اجازه شما اثرانگشتش رو به سیستم بشناسونه. اما این که شما گفتید بدیهی هست که بشه.

    • Arianismmm

      ۷ مهر ۱۳۹۲ ۶:۱۰ ب٫ظ

      بله درسته ولی اون اثر انگشت هر فرد به صورت جدا و منظرم ذخیره میشه همین ۵ اس هم اینطوریه

      ولی در این باگ اثر انگشت ۵ نفر به صورت مشترک در قالب ۱ اثر انگشت ذخیره میشه

      که خیلی کار ها میشه کرد با این باگ

  6. iSam

    ۷ مهر ۱۳۹۲ ۵:۲۲ ب٫ظ

    این باگ نیست. این رو گذاشتند تا مثلا یک شرکت که یک موبایل برای مثلا ساپورت داره و این موبایل دست ۵ نفر میچرخه، همگی بتونن تو دیتابیسش اثر انگشت داشته باشند تا باز بشه. این یک چیزی مثل حساب مشترک بانکی است. موفق باشید.

    • Arianismmm

      ۷ مهر ۱۳۹۲ ۶:۰۹ ب٫ظ

      این باگه
      شما ویدئو رو ببین
      در این باگ اثر انگشت ۵ نفر در قالب ۱ اثر انگشت ثبت میشه
      دقت کنید ! این باگ هست

  7. bamsahra

    ۷ مهر ۱۳۹۲ ۵:۳۵ ب٫ظ

    baba eyyyyyyvaaaaaal man az hamoon avval midunestam team e shoma ha kheyliiiiii bahaleeeee……. vaaaghean ke too in kara na tanha too iran balke beyne keshvar haye dige shomahaaaaa TAK ID

  8. مهدی

    ۷ مهر ۱۳۹۲ ۶:۲۲ ب٫ظ

    این باگ هست اما نه یک باگ امنیتی. چون شمایید که میتونید اجازه بدید چند نفر بیان و دستشونو بذارن. دقت کنید این یک باگ امنیتی نیست.

  9. Shahab

    ۷ مهر ۱۳۹۲ ۷:۳۰ ب٫ظ

    این را نمیشه باگ دانست!!!
    چون هر دست پنج انگشت داره و ۵ اس این را درک میکنه…
    اگه انگشت ششمی دستگاتون را باز کرد حرفتون متین هست

    • Arianismmm

      ۷ مهر ۱۳۹۲ ۹:۰۴ ب٫ظ

      انگشت های افراد مختلف تست شده نه انگشت های یک فرد
      ربطی نداره

  10. بهنام

    ۷ مهر ۱۳۹۲ ۸:۰۷ ب٫ظ

    اینکه نه باگ هست نه هک
    مثل این میمونه کخه بگیم یک نفر روش رمز گذاشته بعد رمزو داده به همه
    حالا هرکی اون رمزو بزنه باز میشه!

    • Arianismmm

      ۷ مهر ۱۳۹۲ ۹:۰۳ ب٫ظ

      این باگ هست کاملا
      وقتی اثر انگشت ۵ نفر در قالب ۱ اثر انگشت ثبت میشه بدون اینکه چک بشه اثر انگشی که در مرحله اول ثبت شده مربوط به همون شخص هست یا نه باگه

  11. Aryan

    ۷ مهر ۱۳۹۲ ۹:۱۱ ب٫ظ

    این باگ حساب میشه ولی مشکلی پیش نمیاره چون یک آدم هیچوقت نمیذاره که موقع دادن اثر انگشتش یکی دیگه هم اثر انگشت بذاره مگر اینکه بخواد بذاره که چند نفر از اون دستگاه استفاده کنند که اونوقت خودش یک قابلیت میشه.

  12. امید

    ۷ مهر ۱۳۹۲ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

    برای دوستان باید کمی شفاف سازی بشه، اما قبلش بهتره بعضی دوستان بدونند که باگ این مورد رو یک فردی که متخصص امنیت یا برنامه نویس حرفه ای در زمینه سوکت یا سنسور هست میتونه بفهمه، و یک کاربر فقط میتونه باگ رو ببینه، و با قطعیت هم نمیشه گفت باگ نرم افزاری است.
    اگر به خاطر داشته باشید، در خبر قبلی که اتفاقاً ما اخبار سایتهای خارجی را مبنی بر اینکه گفته بودند “هک”، ما نقض کردیم، چون یک کپی مشخصات اثر انگشت با روشهای حرفه ای به آیفون شناسانده شد و آیفون هم اقدام به بازگشایی نموده است.
    قبلاً هم ذکر کردیم، هک در سبستمهای کامپیوتری و دیجیتال یعنی دسترسی به منابع اطلاعاتی یک سیستم از طریق تخریب، شکست و باگهای سیستمی و امنیتی.
    در این عمل، بچه های دفتر از طریق باگ سیستمی حسگر اثر انگشت، در حقیقت تخم یک هک را در زمین آیفون ۵s کاشته اند.
    درک جمله فوق بدین معنی است که اگر فردی برای شما این قابلیت را فعال کند، قبل از تحویل آیفون به شما، میتواند یک بخشی از پروسه اسکن اثر انگشت را خود، انجام دهد، و این یعنی اینکه شما یک راه نفوذ را به این شخص داده اید، تا در موارد بعد بدون حضور شما اقدام به بازگشایی آن نماید. این فرد میتواند، یک فروشنده، دوست، برادر و … باشد.

    سوال: با این وجود این روش یک هک است یا یک باگ؟
    جواب: در حال حاضر این یک باگی سیستمی است که میتوانید با آن مقدمه یک هک را زمینه سازی کنید.

    سوال: به نظر من باگ نیست، چون قاعدتاً میتوان از انگشتان مختلف برای اثر انگشت استفاده کرد، آیا هست؟
    جواب: به صورت کلی در سنسورهای مشابه میتوان از همه نقاط انگشت های مختلف برای اسکن استفاده کرد و سنسورها نمیتوانند در آن لحظه تشخیص دهند که این نقاط از یک انگشت است یا انگشتان متفرقه، چون هیچ اطلاعات قبلی ذخیره شده ندارند. اما به نظر من باگ است به دلیل اینکه احتمال سوءاستفاده های بعدی فراهم میشود. در پروسه اسکن اثر انگشت برای بار اول، فقط باید مشخصات یک انگشت تا اتمام پروسه دریافت گردد، نه اطلاعات و مشخصات متفرقه انگشتان دیگر.

    سوال: این باگ نرم افزاری است یا سخت افزاری؟
    جواب: ممکن است یا نرم افزاری باشد یا سخت افزاری یا ترکیبی از هردو. اینکه میگوییم باگ نرم افزاری نیست به این دلیل که چون پلتفرم نرم افزار برای بار اول اقدام به دریافت اطلاعات اثر انگشت مینماید، پس هیچ اطلاعات قبلی در بانک اطلاعاتی اش نداشته که بتواند با آن تطبیق داده و از دریافت مشخصات اثر انگشت متفرقه جلوگیری نماید، همه چی برای بار اول در حال دریافت میباشد.
    حال چرا میگوییم ممکن است سخت افزاری باشد؟ بدین دلیل اینکه این سنسور است که برای بار اول اطلاعات را دریافت میکند پس باید قادر باشد تا در تماس دوم اثر انگشت متفرقه را تشخیص داده و ارسال اطلاعاتش به دیتابیس جلوگیری نماید، اما در حال حاضر این نوع سنسورها چنین توانایی ندارند.

    سوال: پس بالاخره راه حل چیست؟ باید سخت افزار عوض شود یا اپل با یک آپدیت نرم افزاری ان را حل خواهد کرد؟
    جواب: همانطور که میدانید چون اطلاعات اثر انگشت برای ذخیره در بانک اطلاعاتی ذخیره میشود، پس باید سیگنالهای آنالوگ به دیجیتال تبدیل و در تراشه مخصوص ذخیره گردد. پس حتماً باید راه نرم افزاری وجود داشته باشد، در غیر اینصورت اگر مشکل سخت افزاری باشد، آیا اپل اقدام به تعویض آیفون به دلیل ضعف سنسور موجود خواهد کرد؟ جواب خیر است، و اصلاً منطقی هم نخواهد بود. اما اپل میتواند با یک آپدیت، نحوه دریافت اطلاعات اثر انگشت را با هدف رفع این باگ هرچند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد حل نماید.
    اما واقعاً اپل چطور میتواند آن را حل کند؟ به نظر من در آپدیت تغییر روش اسکن میتواند این گونه عمل کند: اولین بار که انگشت خود را میگذارید سنسور اطلاعات کامل انگشت مالک را دریافت و به سرعت در حافظه موقت ذخیره نماید، مجدد در دفعات بعدی تماس، اطلاعات جدید با اطلاعات قبلی مقایسه گردد، تا از دریافت مشخصات جدید انگشت متفرقه جلوگیری شود، و بعد از اتمام پروسه اسکن کامل، اطلاعات از سنسور به بانک اطلاعاتی دایم مستقر در تراشه آیفون ارسال گردد.
    همیشه در دنیای دیجیتال راه حل های نرم افزاری هستند که میتوانند فروشندگان سخت افزار را نجات دهند، تا اینکه اقدام به تعویض سخت افزار نمایند.

  13. محمد

    ۸ مهر ۱۳۹۲ ۰:۳۶ ق٫ظ

    من امیدوارم این نظر من رو منشتر کنید! اما اگر کمی دقت کنید در روز رونمایی خود اپل در بخشی از کنفرانس اعلام کردن Touch ID برای چند نفر یعنی انگشتان چندین نفر هم ذخیره می کند این برای این است که مثلا یک زن و شوهر اثر انگشت هم را هم قرار می دهند یا یک خانواده و …. این یک”قابلیت بود” نه یک باگ!!!!

    • i-Phone.ir Team

      ۸ مهر ۱۳۹۲ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

      حرف شما درسته اما نه زمانی که گوشی اثر انگشت ۵ نفر رو بع عنوان یک نفر بشناسه و تو منو نشون بده که کلا ۱ اثر تعریف شده

  14. علی

    ۸ مهر ۱۳۹۲ ۱:۰۰ ق٫ظ

    مساله جالبی بود. البته این مساله امنیت کاربرها رو به خطر نمیندازه چون هیچکی موقع ثبت اثر انگشتش به کسی اجازه نمیده دخالت کنه.

  15. mehdi

    ۸ مهر ۱۳۹۲ ۸:۱۴ ق٫ظ

    چه اصراری داری ایرانی ها رو احمق نشون بدی؟ اصلا می دونی باگ یعنی چی؟ از طرز پاسخ دادنت به بقیه هم معلومه در چه سطحی هستی. حالا نابغه کاشف باگ تو که دیگه خدای آیفونی بیا و ۷ اثر انگشت تعریف کن یا حتی یازده تا اثر انگشت!

    • i-Phone.ir Team

      ۸ مهر ۱۳۹۲ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

      شما ۵ اس ت رو بیار به تعداد دلخواه برا تعریف میکنیم
      … از اینکه شما جرات نمیکنی با ایمیل خودت کامنت بدی چی معلومه ؟!!

  16. مونا

    ۸ مهر ۱۳۹۲ ۹:۵۷ ق٫ظ

    آفرین

  17. Basirat

    ۸ مهر ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ب٫ظ

    اول اینکه منظور این بود که درک کنی چرا اثر انگشتهای متعدد میشه تعریف کرد. که البته باز طبق همون جوابهای پرت و پلات روی این سوال هم دقت نکردی و یک چیزی پروندی.
    و اما دوم اینکه شما که هکر هستی!! آی پی من هم که استاتیکه دیگه ایمیل می خوای چکار؟
    ما مثل شما هکرها! صد تا ایمیل نداریم. یکدونه داریم که برای امورتجاری استفاده می شه
    راست میگی، جرات من هم کمه و گرنه مثل شما میرفتم دنبال هک کردن آیفون
    دلتو خوش کن با این عناوین “تیم تخصصی آیفون” امثالهم. اما عنوان مهم نیست سطح فهم و سواد مهمه جناب هکر بزرگ!

    • i-Phone.ir Team

      ۸ مهر ۱۳۹۲ ۳:۱۱ ب٫ظ

      😀

    • پرهام

      ۸ مهر ۱۳۹۲ ۴:۱۵ ب٫ظ

      شما که درک بالایی دارید برای ما توضیح بدید که چرا برای ۱ فرد ۵اثر انگشت انتخاب میشه؟
      شما هنوز فرق هک و باگ رو نمیدونی چطور جرات میکنی بیای در” تیم تخصصی آیفون “اظهار نظر کنی؟ : )

  18. علی

    ۸ مهر ۱۳۹۲ ۷:۳۶ ب٫ظ

    متاسفم برای سایت i-phone.ir

    اینکه باگ نیست!!!!

    • Arianismmm

      ۸ مهر ۱۳۹۲ ۷:۵۱ ب٫ظ

      مرسی از نظر کارشناسانه تان … بهرهمند شدیم …

      شما اگه یکم تحقیق کنی متوجه میشی باید برای کی تاسفم بخری 😉

  19. حسين

    ۸ مهر ۱۳۹۲ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

    اولا این باگ نیست عزیزم.
    دوما بنده خودم همین کارى که کردید رو انجام دادم ولى نشد.

    شب خوش.

    • Arianismmm

      ۸ مهر ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

      ویدئو رو دیدن احتمالا ؟!

  20. oosin

    ۹ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

    اگه همین موضوع توسط یه سایت خبری دیگه که ترجیحا خارجی بوده باشه منتشر میشد، همین عزیزان که الان فکرشون مشغول این هست که باگه یا هک یا چی، عکس العملی شبیه omg apple sucks از خودشون نشون میدادن. کلا عادت نداریم پیشرفت رو از خودمون ببینیم، هر مسئله از قبل پیش بینی نشده ای توی یک محیط نرم افزاری باگ محسوب میشه. دلیل آپدیت های مکرر رفع باگهایی هست که مثل این بوجود میاد. اگه از دیدگاه شما اینکه چند نفر بتونن بطور مشترک یک اثر انگشت داشته باشن عادی هست یا به قول این دوست عزیزمون اپل با درایت قبلی این قابلیا رو قرار داد، حداقلش این هست که بصورت یونیک نشناسه اثر انگشت رو و بزنه مثلا مولتی یوزر دتکشن! اونوقت حق با شماست و نمیشه این موضوع رو ایراد دونست. در ضمن دوستان کارشناس! وقتی این موضوع مکررا در سایت های خبری داره تکرار میشه و چند منبع معتبر هم تایید کردن، زشته که ما فقط بدلیل اینکه یک تیم ایرانی تونست جزو اولین ها باشه بخوایم به هر نحو منکر این قضیه بشیم!

  21. هکر

    ۹ مهر ۱۳۹۲ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

    مسخره بازی در نیارین لطفا رفتین یه سایت در پیت رو پیدا کردین یه سری مزخرفات نوشتین براش اونم ندونسته یه چیزی گذاشته. اینقد تیم تیم نکنید. رفتین شانسی یه چیز بیخود پیدا کردین انتظار دارین براتون سرود ملی پخش کنن؟ واقعا که. اون کسی تو همون یه بار میاد انگشتشو تست میکنه کل فک و فامیلو نمیاره که همون یک بار مال خودشو تعریف میکنه و تمام. جمع کنید این آرتیست بازیارو

    • i-Phone.ir Team

      ۹ مهر ۱۳۹۲ ۳:۳۸ ب٫ظ

      :-”
      مسئله جالبیه … پشت کامپیوترت در مرکز عالم میشینی و با اعتماد به نفس کامل به هرکی خواستی هر اتهامی میزنی ،
      Hacker News که سایت در پیت نادان هست …
      ما هم که چرند نویس البته خوش شانس !
      خودت چی هستی ؟! با اسم مستعار هکر و ایمیل fsdfsdf@yahoo.com … ، مثلا هکر ناشناس ؟!!! :))

  22. mohammad0000

    ۹ مهر ۱۳۹۲ ۳:۳۶ ب٫ظ

    سلام و وقت بخیر…

    اینکه یه همچین کاری به ذهن تیم شما رسیده واقعا جای تحسین داره چون همچین کاری به ذهن کسه دیگه ای نرسیده و انجام نشده و اولین بار این رو شما انجام دادین و نتیجه گرفتین.
    اما به غیر از این ۵ نفر شخص ششمی نمیتونه وارد گوشی بشه. یعنی شخص ششم به هیچ طریقی نمیتونه وارد گوشی بشه.
    من فکر میکنم اپل دلیلی برای این کار داشته ولی اگر هم در آپدیت بعدی این رو برطرف کرد باید از شما تقدیر کرد.

    موفق و پیروز باشید

  23. mohammad0000

    ۹ مهر ۱۳۹۲ ۴:۰۱ ب٫ظ

    سلام و وقت بخیر…

    این که این کار اولین بار به ذهن شما و تیم شما رسیده و اون رو به نام خودتون ثبت کردین جای تحسین داره که در واقع نباید از این مطلب غافل شد.
    اما ایم چیزی که شما می گید برای شخص ششمی امکان پذیر نیست. منظورم اینه که افراد باید شناخته شده باشن و فرد ناشناسی هرگز نمی تونه وارد گوشی بشه. پس نمی شه این رو یک مشکل امنیتی دونست.
    حالا اگر اپل این گفته ی شما رو پذیرفت که باید از شما تقدیر کرد و احسنت گفت و در غیر اینصورت ممکنه دلیلی برای اینکارش داشته باشه.
    به هر حال موفق و پیروز باشید…

  24. داوود

    ۹ مهر ۱۳۹۲ ۵:۲۱ ب٫ظ

    بنظر من زودتر این فیلم رو بردارین و یک بیانیه گه خوردیم هم صادر کنید تا قائله ختم بشه! شما مال کدوم شهر هستین که این همه بهتون توهین میشه عین خیالتون نیست؟!!

    • i-Phone.ir Team

      ۹ مهر ۱۳۹۲ ۸:۱۰ ب٫ظ

      والا با این طیف مخاطبان فهیم شاید سایت رو ببندیم !

      • مخاطب نافهیم

        ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ۴:۰۸ ق٫ظ

        نه جان مادرتون، توروخدا نه
        بخودتون رحم کنین اونوقت چندتا اسگلی که پیدا میشن پول میدن کاربر ویژه شن یا مثلا تبلیغ کنن نباشن از گجا میخواین شکمتونو سیر کنید؟
        جان بچه هاتون نبندین اینجارو، تورو خدا با پیشرفت ایران و تکنلرژی دنیا شوخی نکنین. پیشرفت جامعه جیلبرک و هک مرهون این انجمنه، رحم کنید

  25. آنانيموس

    ۹ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

    سوتى دادى رفیق، این باگ نیست. خخخخخخخ

    تیم سوتى i-phone.ir خخخخخ

  26. مخاطب نافهیم

    ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ۴:۰۴ ق٫ظ

    بابا خفناااا، باگ پیدا کنها، این کاره ها
    میگم این باگی که یافتین نتنها امنیت اپل شاید مایکروسافت وگوگل رو هم بخطر بندازه
    البته من یه بیسواد هستم که کمی انگلیسی بلدم و درکنفرانس رونمایی ایفون ۵s چیزی که متوجه شدم این بود که گویا این باگ رو از قصد گذاشتن که متخصصین متبحر i-phone.ir پیداش کنن
    ناقلاها ، پشت پرده با اپل بستین صداشون درنمیارین؟! ای شیطونااا

    • Aryan

      ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ۴:۳۰ ب٫ظ

      باگ هست ولی مشکلی ایجاد نمیکنه.

    • مخاطب فهیم

      ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

      آب رو بریز اونجایی که می سوزه 😉

      i-phone.ir حرف نداره تا چشه رقبا در بیاد 😀

  27. Mojtaba

    ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    دوستای عزیز باگ یعنی اشتباه نرم افزاری !

    و اینم قطعا یک اشتباهه ! چرا برنامه نویس نیومده یه الگوریتمی بنویسه که بعد از هر اثر انگشت چک کنه ببینه با قبلی یکی هست یا نه ؟؟؟

    اون قضیه که چند نفر بتونن گوشی رو باز کنن با اثر انگشتشون به داخل تنظیمات بر میگرده یعنی اول شما باید با اثر انگشت صاحب گوشی لاک اسکرین رو باز کنی بعد بری توی تنظیمات اثر انگشت های دوم و سوم رو بدی

  28. رضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ۸:۴۵ ب٫ظ

    واقعا نمیدونم به بعضی ها چی باید گفت خدایی تو سایتهای خارجی سر یه موضوع اینجوری بحث میکنن بخدا خجالت بکشین زشته یکی اینا رو ببینه!!!!!
    ما ایرانی ها هر چی سرمون بیاد حقمونه

  29. مهدی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

    به نظر من اصلا بااگ نیست، و احتمال میدم که اپل در آینده ای نزدیک یه قابلیت دیگه هم به آیفون اضافه کنه که بتونه سطح دسترسی مختلف برای اثر انگشتای مختلف تعریف کنه، تا افراد مختلف چیزایی که باید، ببینن. شاید بگید گوشی شخصیه مگه میشه که همچین فکری بکنن. ولی ممکنه شما پدر یا مادر یه بچه شیطون باشید که همه جای گوشی سرک میکشه و میخواد بازی کنه شما نمیتونید بگید کجا برو کجا نرو یهو میره جاهایی که نباید بره.
    البته این فقط یه نظره!!!

  30. d3c0der

    ۱۱ مهر ۱۳۹۲ ۲:۱۶ ق٫ظ

    با سلام
    چیزی که شما منتشر کردید نهایتا میتونه یک مشکل منطقی باشه .
    به هیچ وجه به عنوان باگ نمیتونه قلمداد بشه ! لطفا اگر اطلاعات ندارید کمی تحقیق کنید و دسته بدی باگ های نرم افزاری رو مطالعه کنید

  31. Pouria

    ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

    این که موقع تعریف انگشت میشه از چندتا انگشت مختلف استفاده کرد رو که از همون روزای اول عرضه آیفون ۵s تو چندتا سایت زده بودن. یکیشونم Jailbreaknation.com

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights